Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

    Silikonbröst - Hiss eller diss?

    Förut ville jag operera mina bröst.

    Jag kände mig väldigt obekväm med att visa mig naken. Höll för brösten och kunde inte låta bli att tänka på hur fula de var.

    Nu tycker jag om mina bröst,(även om jag tycker att idealet ser annorlunda ut) och är glad att jag inte opererat mig.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (delad) skrev 2014-10-02 08:44:49 följande:

    Jomen precis, därför började jag inlägget med att jag är delad då jag tycker att små bröst är väldigt snyggt! :) Men faktum kvarstår, även om ts vantrivs i sina så spelar det ingen roll om dom är stora eller små tyvärr. Hon mår inte bra av dom och då finns möjligheten att fixa dom. 

    MEN! Är det bara för att "impa" på killkompisar och på 20-åringar som föredrar bomber så är det ju tragiskt och då är det självkänslan som måste fixas. 


    Återigen. Skulle jag skrivit i tråden för ca15 år sedan, (då var jag omkring 30) hade jag skrivit att jag hade små fula bröst och var väldigt obekväm att visa mig naken.

    Man kan ändra sig. Nu gillar jag dem som gamla goa vänner . Jag tror lika gärna det kan handla om psykologiska orsaker, som tex dåliga relationer och lite otillräcklig självkänsla.

    Nu har iof mina bröst växt något (obs efter amningar)så det kan ju påverka lite också.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (coke) skrev 2014-10-02 10:08:36 följande:

    Förstår inte var samtliga får ifrån att du vill impa på 20 åriga killar? Vill någon betala 60000 (som jag gjorde) för att impa på småkillar. Folk skriver att det finns inga fula naturliga bröst. åjo. Jag tycker inte att det exempelvis är vackert med en tunn taxlapp som täck av en gigantiskt vit vårtgård. Jag kan bara utgå ifrån mig själv att efter min operation så mår jag bättre psykiskt och fysiskt. det är liksom helt plötslig roligt att träna. tidigare när jag har tränat så har taxlapparna försvunnit ytterligare.


    Jag mår också psykiskt och fysiskt bättre nu. Trots att jag verkligen ogillade mina bröst förut. Jag har inte opererat mig.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (delad) skrev 2014-10-02 13:23:30 följande:

    Sant så sant men JAG ville inte gå i 15 år och må riktigt psykiskt dåligt av något jag kunde fixa på en gång. Eller ja, jag var ju tvungen att spara pengar såklart ett tag ;) 

    Alltså, att vara 19 år och ha enbart skinn som fyller en c-kupa och vårtor som nubbar sängen när man står på alla fyra var väldigt knäckande. Därför valde jag en "quick fix" för mitt självförtroende. Och trott eller ej, jag kunde inte ha blivit mer nöjd! :)


    Vad jag försöker säga med mina inlägg är att visa på att man kan ändra sig och få samma effekt utan operation.

    Jag mådde för övrigt inte dåligt i 15 år, men jag vet att det var någon gång då jag mest tänkte på operation.

    När du beskriver dina bröst låter det faktiskt förståerligt att du valt operation. Det kan dock hända att andra skulle beskriva dina bröst på ett helt annat sätt. Jag brukade tänka att mina bröst var som (tomma) kondomer när jag böjde mig fram. (tex i ridställningen) Senare förstod jag att de kanske inte såg ut så riktigt...
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (boom) skrev 2014-10-03 09:29:13 följande:

    Sen till alla som säger att man ska va glad över hur man är född att se ut, JA ni är förmodligen män! som inte NÅGONSIN får en förstörd kropp efter graviditeter och ammning.


    Mina bröst har sett ut som penisar, eller möjligen spenar, men jag började förstå att min sexighet inte låg i brösten. Jag menar... Hur jag är, vad jag gör, hur jag beter mig, är ju bra mycket viktigare.

    Jag började förstå att om en man verkligen tycker om mig, och jag honom, kommer sällan brösten ställa till det. (och om mannen skulle dissa mig för brösten är han nog inget att ha) Nu har brösten dessutom växt med åldern, så de har faktiskt blivit snyggare.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Tom Araya skrev 2014-10-03 14:02:54 följande:

    Vad jag har sett av dina bröst är de helt okej. Vackrare har man sett, men inte så att jag skulle byta ut dem mot silikonfyllda.

    Du har helt rätt i att hur man är är oerhört mycket viktigare. Jag kan tända på tjocka tjejer med hängtuttar, ibland inte ens särskilt snygga, men bara för att de är så jävla heta och bejakande när det kommer till sex.

    Ytterligare faktor: Ser man bra ut på många sätt, så är det lätt att låta andra saker vara som de är. Jag som exempelvis är väldigt svag för välformad rumpa och långt hår på en kvinna, har inga problem med lite mage och ett par tuttar som kanske sett sina bättre dagar (något man lär sig finna sig i när man själv passerat 40 och dejtar någorlunda jämnåriga, ofta med x antal barn bakom sig). Jag eftersöker inte en docka stöpt i en form utefter allmänna preferenser, utan en gedigen person och personlighet som tilltalar just mig.

    Ännu en faktor är att man med känslor (både djup kärlek och mer ytlig, typ sex och vänskap) kan se en partner som långt mer attraktiv än man hade betraktat henne rent utseendemässigt utan personlig kännedom.


    Så sant, allt det du skriver! .

    Nu har de bilder du sett av mina bröst varit förhållandevis fina.(för att vara jag) De har sett "värre" ut. Jag tycker tom att de ser bättre ut nu än när jag var 20 år. Då var de väldigt "strutiga" och mindre än nu. Hur som helst skulle jag inte vilja byta ut dem (även om det funkade som typ trolleri, dvs utan operation). Jag har liksom blivit fäst vid dem Visst, när jag ser andra kvinnor tänker ofta att de är finare än mig, men det får de så gärna vara Det är bara kul/fint att titta på. Det rör inte min självkänsla. Jag hade faktiskt inte tänkt visa dem i hkt utan bh först...men så tänkte jag att det ju var bra med lite olikheter i tråden(rumpan visade jag mer för att jag var nöjd och tyckte det var spännande att visa upp)
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Tom Araya skrev 2014-10-05 18:55:25 följande:

    En artikel som ger perspektiv:

    Kvinnokroppen måste ut i ljuset

    www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article19646089.ab


    Bra där Tom!

    Mycket läsvärt!

    Jag tänker på vad får vi för bild av kvinnokroppen om allt fler opererar dig?! Om allt fler känner att de måste ta till kniven för att må bra och känna sig bekväma, om allt fler måste rätta till kroppen för att den använts till att amma och föda barn... Var hamnar vi då?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Cortsu skrev 2014-10-06 08:56:14 följande:

    Vi hamnar i en värld där alla själv får välja hur dom vill se ut. En värld där tjejer är nöjda med sej själv:) så tror jag:)

    Till alla som "klagar" på kvinnor som opererar sej:

    Förstår inte varför folk ska klaga på tjejer som opererar brösten. Vi ha gjort de för oss själva, de e vårt val. Ni vet inte va som ligger bakom de. Låt oss bestämma själv över våra kroppar och sluta döma. Vi dömer inte er för att ni vill ha naturliga bröst heller.


    Jag skulle inte kategoriskt säga att det alltid är fel att operera sig, men jag trycker det är skrämmande om plastikkirurgi ökar. Om allt fler opererar sig, om allt fler kvinnor vi ser är opererade, kommer normen av vad som är normalt ändras. DET är skrämmande.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    ErnstHugo skrev 2014-10-06 20:47:05 följande:

    Jag var ganska avog till konstgjorda bröst förr. Sedan funderade jag på om jag missunnade canceropererade kvinnor ett eller två nya bröst? Nä såklart inte. Väl där så undrar jag varför någon annan vuxen kvinnas val att operera sig på något sätt skulle vara fel, eller "ej att föredra". Självklart inte.

    Välj brösten, välj det fria valet, väl livet! Jag är milt uttryckt mycket förtjust i i bröst, alla bröst. Att en kvinna (kanske någon jag gillar dessutom) har valt att operera dem kan bara inte påverka


    Att missunna människor som förlorat sitt bröst i cancer är en helt annan sak. Går, i mina ögon, ej att jämföra.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Cortsu skrev 2014-10-06 10:57:22 följande:

    Fast jag anser att operationer är bra så förstår jag också hur ni tänker. T.ex. Inte vill jag ju att min dotter sen när hon blir äldre ska villa opa sej för att de e va som anses "normalt". Men eftersom jag själv mådde så dåligt över mina nästintill obefintliga bröst så bestämde jag mej att op va den bästa lösningen, därför förstår jag varför folk opererar sej. Hoppas ni förstår hur jag tänker:p


    Jag har själv velat operera mig. Jag vägde efter mitt första barns amning bara 44kg och mina bröst var Riktigt eländiga(Jag hade inte anorexia. Jag bara slet hårt i vardagen och hade dålig ekonomi. Amningen blev som fettsugning på min redan smala kropp) Avundsjukt tittade jag på alla underbara tunga stora bröst. Sedan hände något. Jag började känna mig sexig. Jag började inse att män kunde tycka att jag var sexig. Nu har jag gått upp en hel del i vikt. Både utseende och självförtroende är bättre. Men tro mig. En period var operation det enda alternativet alternativet. Det var först efter 35år som jag vågade ha sex utan bh eller nattlinne. Så jag vet hur det känns.

    Det jag är rädd för är själva grejen. Att kvinnor inte accepterar dig själva. Det är ingen fara om någon enstaka opererar sig. Faran är om operationer ökar.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Silikonbröst - Hiss eller diss?