• Tom Araya

    ISIS/IS och deras dåd.

    Länka till nyheter, artiklar, filmklipp mm som visar/berättar vad ISIS/IS står för och vilka dåd de begår.

    Syftet är att samla info om det i en tråd, i upplysningssyfte.

  • Svar på tråden ISIS/IS och deras dåd.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:13:12 följande:

    Hur IS indoktrinerar även barn till att utföra fruktansvärda dåd:


    Ytterligare exempel på hur barn indoktrineras...



  • Esma Sultan
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:12:04 följande:

    Till er som tycker att IS inte är Islam, här är en muslimsk imams syn...


    Hur balanserat är det när du visar en video på en extremist som säger sig vara en imam? Ha kan inte absolut tala för muslimer eller ge en korrekt bild av islam. Vad han säger väger inte mer än en myggskit.
  • Tom Araya
    Esma Sultan skrev 2015-05-02 02:09:55 följande:
    Hur balanserat är det när du visar en video på en extremist som säger sig vara en imam? Ha kan inte absolut tala för muslimer eller ge en korrekt bild av islam. Vad han säger väger inte mer än en myggskit.
    Du får gärna redogöra närmare för varför dina ord ska väga mer...
  • Anonym (lm)
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:12:04 följande:

    Till er som tycker att IS inte är Islam, här är en muslimsk imams syn...


    Njaa, jag är inne på samma spår som dig angående islam, men anjem choudari är inte en vanlig muslimsk imam, utan en känd extremist. Han var tidigare ledare för den radikala islamistgruppen islam4uk. Håller sig på rätt sida om lagen, men han delar samma syn som AL-Baghdadi,  Bin-Laden & co.... Stödde öppet bl.a Charlie Hebdo attackerna...  Det är nog lite orättvist att benämna honom vanlig muslimsk imam.
  • Tom Araya
    Anonym (lm) skrev 2015-05-02 12:05:54 följande:
    Njaa, jag är inne på samma spår som dig angående islam, men anjem choudari är inte en vanlig muslimsk imam, utan en känd extremist. Han var tidigare ledare för den radikala islamistgruppen islam4uk. Håller sig på rätt sida om lagen, men han delar samma syn som AL-Baghdadi,  Bin-Laden & co.... Stödde öppet bl.a Charlie Hebdo attackerna...  Det är nog lite orättvist att benämna honom vanlig muslimsk imam.
    Jag har inte benämnt honom "vanlig" muslim (vad det nu är), utan bara muslim och imam.
  • Anonym (lm)
    Tom Araya skrev 2015-05-02 12:12:52 följande:
    Jag har inte benämnt honom "vanlig" muslim (vad det nu är), utan bara muslim och imam.
    Nej, men det du gör är som att visa en video där en Ku klux klan ledare framför sina åsikter och sedan försöka framställa personen som en symbol för kristendomen.

    Det som då händer är upplysta människor avfärdar det som det trams det faktiskt är, medan ignoranta människor i värsta fall börjar uppvigla mot oskyldiga muslimer.
Svar på tråden ISIS/IS och deras dåd.