Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

    Vi runt 30 som plussat för första gången!

    Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

    Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

  • Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Diamant

    Jag gick med i en "BF Juni"- tråd men det är redan så många medlemmar att det inte går att hålla koll på alla, o det är fortfarande tidigt in i månaden! ;)

    Känns skönt att hänga med de man redan "känner" här hehe!

    Har ni några symtom då?

    Jag har ju varit magsjuk sen i onsdags o har nu legat på sjukhus med dropp i 2 dar så har inte riktigt haft möjlighet att "känna efter", men mer gråtig är jag iallafall!

    Min man sjöng en visa igår för att skoja om en undulat som får för lite mat för att dens ägare är så snåla, o jag började STÖRT-lipa för jag tyckte synd om fågeln!!

    Hormoner är lite speciellt hehe

  • Diamant

    Ååh du är så välkommen så Sserena!

    Jag håller alla tummar och tår för de som fortfarande väntar, önskar man kunde skicka plus till allihop på posten!

    Min man kom med ett "sjukhus-kit" till mig nu då jag ska stanna här inatt.. Han hade med sig hand/ansiktskräm, mat, böcker o så.

    Sen överraskade han mig med att ha köpt mina favvo-chips!

    Då grät jag igen.. Över CHIPS!!

    MVC ringe jag dagen efter plusset, har tid den 13:e :)

  • Diamant
    Sserena86 skrev 2014-10-06 08:21:09 följande:

    Nu har jag också plussat! Så nu kan jag vara med här "på riktigt".. :D

    Krya på dig Diamant, hoppas att du får komma hem snart!


    Jaaaa! Grattis Sserena!! :D
  • Diamant
    jemo2014 skrev 2014-10-06 13:45:38 följande:

    Hej på er!
    Jag var också med i gruppen men hoppade av för lite längre sedan Cool


    Är i vecka 22 nu Hjärta och kommer ihåg chocken när vi faktiskt till slut plussade. Jag har pcos och kunde, enligt läkaren, inte få egen ägglossning. Det var en lång vår av Metformin blandat med Pergotime, men när vi faktiskt plussade åt jag INGENTING hehe. Vi stod även i kö till IVF. Det var verkligen en chock att det ville sig.

    Lisen84 - Jag går hos Hammarby sjöstads barnmorskor som jag tycker är bra. Jag har många kompisar som gått hos Gamla stans barnmorskor och de har ett väldigt, väldigt bra rykte! Man vill ju gärna ha nära dit också så det beror ju lite på var du bor... 


    Välkommen! <3

    Åh avis att du kommit förbi den där oroliga tiden! Underbart med lyckliga historier!

    Hur mår du?
  • Diamant

    Eftersom alla är på första barnet behöver vi ju inte ha med den infon ;) 

    Nu börjar jag fylla på listan, fortsätt med er själva ifall jag missat någon, ska vi ta med stad också?
    Tror aldrig vi pratade om det i vår andra grupp men om man är preggo ihop och bor i samma stad kan ju det vara kul att veta? :) Fyll i om ni VILL, inget tvång! GladGravid BF- Lista Gravid 

    31 Maj Fiiaaa
    7 Juni Diamant, Göteborg
    11 Juni Fjällsippa
    14 Juni TresTobbs 
    14 Juni Lisen84 
    14 Juni Sserena86 

  • Diamant
    jemo2014 skrev 2014-10-06 14:31:38 följande:
    Tack Hjärta
    Ja, tiden sniglar sig verkligen fram de första typ 14 veckorna. Jag räknade verkligen dagar, nu tänker jag bara veckor. Jag var fruktansvärt orolig, vågade knappt gå och kissa av rädsla att hitta blod i trosan. Jag tror det blir extra oroligt för oss som försökt länge... Jag hade väldigt svårt att tro att jag "var värd det" och att det skulle funka. 

    Jag mår bra!
    Första 16 veckorna var pest och pina (förutom att vi var glada över själva graviditeten såklart). Då mådde jag illa 24/7 och var tvungen att äta illamående tabletter. Hade även mycket huvudvärk och riktigt lågt blodtryck.
    Så fort illamåendet gick över kände jag att "wow, är det så här det ska kännas att vara gravid?". Lyckokänslorna avlöser verkligen varandra. Och detta trots att jag fortfarande är illamående ibland, har foglossning och hemorrojder haha!
    Tror det är mycket psykiskt - nu vågar jag ju äntligen tro att det kommer att bli ett barn till slut Baby

    Hur mår du?

    Hehe jag är i det stadiet nu, känner lite oro varje gång jag går på toa att jag ska se blod i trosorna!

    Åkt på någon magsjuka sen i tisdags (dagen efter plusset..) och har legat på sjukhus nu i 2 dar för att få dropp, kom hem inatt vid 2 så är sååå trött men lättad att få vara hemma! 
    De tror att det antingen är något jag ätit (frukost-skinkan på mackan isåfall.. Blir ost från och med nu!!) ELLER så är det ett kroniskt sjukdomstillstånd orsakat av att jag har celiaki (en mag-tarmsjukdom som gör att man är glutenintolerant). 
    Only time will tell! 

    Härligt att du mår bra nu iallafall, illamåendet längtar man ju inte direkt efter ;) 
    När har du BF? 

    Och jag som längtar efter en baby-kula måste fråga.. Syns det? :D  


    På Facebook hatar jag när newsfeeden fylls med babymagar, men här inne kan jag inte få nog! :) Hihi

  • Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-06 22:34:05 följande:
    Jag vet inte hur jag lägger till? Bf 30/5-15 stockholm ????
    Du bara kopierar texten, klistrar in i ett inlägg och skriver till dig själv :) 
    jemo2014 skrev 2014-10-07 09:05:55 följande:

    Å fy fan, magsjuka? Jaja, inte ska livet vara lätt! Hoppas det blir bättre nu då! Påläggsskinka är nog bäst att undvika under gravididteten om man inte är helt säker på att den är "färsk" och bra kvalitet. Gömemr sig en massa läskiga grejer där i... Jag har bara ätit ost på mackan nästan, känns säkrast så.
    Jag ahr BF 12/2 men tänker att 14/2 p åalla hjärtans dag inte vore så dumt? Glad

    Hehe... Om det syns?


    Redan i vecka 13 började det synas, eller framförallt kännas. Magen blev så svullen och det gick inte att stänga brallorna väldigt tidigt, typ vecka 9-10. Det är tydligen tarmarna som drar åt sig en massa vatten och sväller. Nu har jag mer en "riktig" bebismage som är hård och rund! Känns mycket bättre... Innan kände jag mig ju bara fet och svullen. Nu känner jag även sparkar och har gjort TRE ultraljud så jag vet att det är en levande liten person därinne. Science fiction.

    Jag bloggar även, länk i signaturen nedan:



    Ååååh du är JÄTTEfin! *avis* 


    Hoppas att det börjar synas tidigt för jag tycker att det är så fint, men inte förrän man hunnit berätta för familjen när man hamnat på de "säkra" veckorna! ;) 

    När ska alla berätta? Jag var tvungen att berätta för min närmsta chef då jag behöver ha ledigt för MVC-tid, plus att hon har sagt till mig i flera veckor att jag är gravid hehe (Hon kände det på sig!) Men familjen vet jag inte, känns som att man vill berätta först när man kan börja slappna av och känna att mf-risken gått ner? 

  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-07 09:05:05 följande:

    Jag har testat varje morgon sedan bim-2, är på bim+2 nu men ser nästan ingen stegring alls! Eller iaf inte dubbel styrka nu 4 dagar senare. Tycker fortfarande strecken är svaga :(

    Jag testar med stickor från billig tester. Testade även med graviditetskollen sticka imorse o där är det ett knappt tydligt streck! Kan det betyda missfall på G? :(


    Nej det tror jag inte Lisen! 
    Kroppen fortsätter producera hCG även EFTER ett missfall, vet att jag läste i någon tråd om en tjej som fick positivt på gravtest i hela 9 VECKOR efter sitt missfall och att hennes BM sagt att det är helt normalt så oroa dig inte! Svagare streck innebär inte mf. 

    Och SLUTA testa dig!! :P 
    Det räcker med ETT plus så är du gravid vännen, försök njuta istället av att ni lyckades Hjärta 
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!