• Svar på tråden hur många husdjur har ni
  • Gizza

    3 katter
    1 kanin
    2 akvarier med några fiskar, snäckor och räkor

    Finns planer på hund igen då vi dessvärre fick omplacera vår i våras.


    Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Madmoiselle

    Två katter. Jag skulle gärna ha fler djur, men jag har inte plats,

  • Fatheya

    En igelkott och massa fiskar.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Tutilure

    Jag har tre katter och förmodligen snart några fiskar.

    Längre fram ska jag avla på åtminstone en av katterna och då kommer jag att behålla en kattunge, men sen är det stopp!

    Jag har vuxit upp i en familj med alldeles för många djur av alla möjliga arter och så vill jag aldrig ha det.

  • Nape

    En hund. Vi vill inte ha fler djur utan det räcker med voffsen. Han är hela familjens älskling och får mycket uppmärksamhet och tid.

  • sassaa

    Men en sak jag inte förstår; hur kan man ha råd med flera (!) hästar som normalinkomsttagare och ha familj? Det måste vara väldigt dyrt, hur tänker ni? Har ni försäkringar på alla hästar då? Och vad kostar en häst per månad egentligen?

  • Voodoodoll
    sassaa skrev 2015-02-28 17:07:14 följande:

    Men en sak jag inte förstår; hur kan man ha råd med flera (!) hästar som normalinkomsttagare och ha familj? Det måste vara väldigt dyrt, hur tänker ni? Har ni försäkringar på alla hästar då? Och vad kostar en häst per månad egentligen?


    Min mamma hade 3 försäkrade hästar som ensamstående låginkomsttagare med två barn. Det går. Har man eget stall får det ner kostnaden. Sedan är det ju bara foder, spån/halm och försäkring kvar i princip. Dyrare saker som sadlar osv köper man ju väldigt sällan.
  • Georgie

    Det finns inget vitt land i hela världen som har klarat av att "integrera" några nämnvärda mängder av somalier och vissa andra problemgrupper. Inget vitt land har någonsin lyckats "integrera" negrer.

    Om det istället för araber, kurder, somalier, negrer, afghaner, kosovoalbaner och zigenare hade varit vita tyskar och holländare som hade kommit till Sverige de senaste 30 åren så hade vi sannolikt inte haft några problem med integration och mångkultur alls. Vi hade inte haft några problemförorter med bilbränder, ingen våldtäktsepidemi, ingen daglig skottlossning på gator och torg, inga skolor som mest påminde om zoon och ingen otrygghet. Vi hade definitvt inte haft några problem med extrem islamism och terrorism. Alla vet innerst inne med sig att det är på detta viset.

    Även om antalet har varit enormt så är det inte antalet människor eller invandring i sig som är det stora problemet. Problemet är att det har kommit enorma mängder av överlag dåliga skräpmänniskor. 3 miljoner vita nordvästeuropéer på 30 år är inget större problem. 3 miljoner av olika sorters blattar och negrer är alltid ett enormt problem och kommer att vara en belastning för all framtid. Så länge dessa människor och folkgrupper finns i våra vita länder så kommer vi att få dras med alla dessa problem i form av kriminalitet, allmän dysfunktionalitet, misär, otrygghet, terrorism m.m. Ingenting blir ju heller bättre av att det väller in över 100.000 nya blattar och negrer i Sverige varje år...

Svar på tråden hur många husdjur har ni