• ticcer

    Vi med BIM 13-19 oktober

    Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

    Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

    Välkomna in allihopa :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

    Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

    cissi2801, BIM 18/10

    efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

    Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

    201405, 20 år, BIM 14/10

    Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

    Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

    Pottan, 19/10

  • Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • efg

    Åh de där med symtom är ju väldigt förvirrande.. Är det bara som man inbillar sig eller är de faktiskt där? Jag tycker att de känns lite märkligt i nedre delen av magen, när ja nyser eller hostar blur de som lite kramp i de området. Känner mig lite små kissnödig mest hela tiden. Bröstvårtorna är väldigt ömma men de är nog bara pga att ja hade äl (samma förra månaden)

    Jag bor i Stockholm :)

  • Mee

    Ja det där med symptom är väldigt förvirrande :P När jag började försöka förra gången så var jag med i en annan sån hör grupp. Där hade alla fått mer flytningar medan jag var helt torr där nere dagarna innan BIM, annars brukade jag också ha rikliga flytningar innan mens. Och det visade sig att jag var gravid med sonen, en del av de andra var gravid och hade rikliga flytningar. Så det är så olika för alla :)

    Sedan märkte jag att mina blodådror på brösten var jätte synliga, verkligen blåa ^^

  • 201405
    ticcer skrev 2014-10-08 11:51:27 följande:

    absolut, alla är välkommna hit så välkommen:)

    Då har vi BIM på samma dag :P

    Hihi låter lite som min situation, min sambos familj frågar också hela tiden när det är dags. de vet ju inte att vi faktiskt försöker och håller på :)

    Inga direkt symptom här än iaf, testade för skojs skull igår tyckte oss kunna se något pytte litet som sagt. Men det kan lika gärna vara som man inbillar sig eftersom man så gärna vill :P Men nu ska jag försöka låta bli att testa till BIM, men det är svårt :P 

    Dock har jag varit typ konstant hungrig de senaste dagarna:P

    Hoppas ni får ett + denna månaden:)


    Tackar!

    Kul att du har bim samma dag! Och kanske redan fått ett pluss?! Blir så avundsjuk på alla som plussar tidigt, kommer inte våga testa innan bim iaf :-S Men det är som du säger svårt att hålla sig! Men man blir så besviken när det är helt blankt bara :(

    Har du något kort på testet? :)

    Jag tycker det är mysigt att hans familj längtar med, och för dem kommer jag nog berätta lite tidigare än min familj. Står inte min familj så nära... :/
  • ticcer
    201405 skrev 2014-10-08 12:37:20 följande:
    Tackar!

    Kul att du har bim samma dag! Och kanske redan fått ett pluss?! Blir så avundsjuk på alla som plussar tidigt, kommer inte våga testa innan bim iaf :-S Men det är som du säger svårt att hålla sig! Men man blir så besviken när det är helt blankt bara :(

    Har du något kort på testet? :)

    Jag tycker det är mysigt att hans familj längtar med, och för dem kommer jag nog berätta lite tidigare än min familj. Står inte min familj så nära... :/
    Vet ej om det är ett plus,men man hoppas på det iaf :) Men vågar inte hoppas på för mycket. Joo jag testade bara första månaden för då hade jag noll koll eftersom jag hade slutat med ppiller, de andra månaderna har mensen kommit på BIM eller någon dag innan så har inte behövt prova :)

    Försökte fota det men blev inga bra bilder, syns inget på fotona :)

    Vi ska också berätta för hans familj lite tidigare, har sådär kontakt med min familj. Rädd för att de ska tycka jag är för ung, kan redan nu höra mammas tjat när jag berättar och även min storasysters tjat.Tråkigt att det ska bli så, man vill ju att de ska glädjas med en :)
  • 201405
    ticcer skrev 2014-10-08 12:48:45 följande:

    Vet ej om det är ett plus,men man hoppas på det iaf :) Men vågar inte hoppas på för mycket. Joo jag testade bara första månaden för då hade jag noll koll eftersom jag hade slutat med ppiller, de andra månaderna har mensen kommit på BIM eller någon dag innan så har inte behövt prova :)

    Försökte fota det men blev inga bra bilder, syns inget på fotona :)

    Vi ska också berätta för hans familj lite tidigare, har sådär kontakt med min familj. Rädd för att de ska tycka jag är för ung, kan redan nu höra mammas tjat när jag berättar och även min storasysters tjat.Tråkigt att det ska bli så, man vill ju att de ska glädjas med en :)


    Jag håller tummarna att det är plus iaf!! :)

    Jag vet att min familj kommer tycka jag är för ung, men jag känner sålänge jag själv vet att jag är redo så bryr jag mig inte. Vet att de kommer glädjas tillslut ändå :) Fast jag kan förstå deras tankar, de kan ju inte veta hur länge jag har längtat och förberett mig.. Vart inne på fl dagligen i år och läst flera böcker om graviditet, förlossning och livet med spädbarn. Har kollat på barnvagn, tygblöjor, allt man behöver och gjort inköpslista så jag vet hur mycket pengar man behöver spara :$ kollat upp allt som går att kolla upp, lite pinsamt att erkänna men jag är övertygad om att min roll i livet är att bli mamma. Har en kronisk sjukdom som hindrar mig från att arbeta så en karriär är inte mitt mål i livet :)
  • ticcer
    201405 skrev 2014-10-08 13:36:41 följande:
    Jag håller tummarna att det är plus iaf!! :)

    Jag vet att min familj kommer tycka jag är för ung, men jag känner sålänge jag själv vet att jag är redo så bryr jag mig inte. Vet att de kommer glädjas tillslut ändå :) Fast jag kan förstå deras tankar, de kan ju inte veta hur länge jag har längtat och förberett mig.. Vart inne på fl dagligen i år och läst flera böcker om graviditet, förlossning och livet med spädbarn. Har kollat på barnvagn, tygblöjor, allt man behöver och gjort inköpslista så jag vet hur mycket pengar man behöver spara :$ kollat upp allt som går att kolla upp, lite pinsamt att erkänna men jag är övertygad om att min roll i livet är att bli mamma. Har en kronisk sjukdom som hindrar mig från att arbeta så en karriär är inte mitt mål i livet :)
    Tack! :)

    Ja huvudsaken är att man själv känner sig redo tycker jag. Ja jag vet inte hur länge jag har gått i klädaffärer och tittat på alla barnkläder och liknande. Har redan börjat fundera på hur jag vill att barnrummet ska se ut och massa sånt :) Jag har tur för min sambo är lika förhoppningsfull som jag och längtar nog nästan mer än mig :)
    Ja jag tror det är viktigt att ha mål i livet, så kan du nu inte jobba så tycker jag det är bra att du har hittat ett annat mål :) Hoppas det går bra för er!! :)

    Kul att hitta någon som också är ung och så :)
  • Anonym (AK)

    Hallå! Kul med en tråd där flera har BIM samtidigt ungefär - jag har BIM 17-18de och använde ältest för första gången denna månad. Blev dock så förvirrad av dom, men men.. hoppas på det bästa trots allt :)


    Jag och sambon bor tillsammans i Stockholm och är 22 respektive 26år. Jag har haft stor barnlängtan sen ca 2år tillbaka, medan sambon har varit helt anti det här med barn - tills jag blev oplanerat gravid som tyvärr slutade i mf. Vi kom överens om att tiden är inne, och att vi ska påbörja det hela på allvar. Så vi är väl inne på ca 4 försöket efter missfallet nu.


    Längtar så efter en liten knodd!!

  • ticcer
    Anonym (AK) skrev 2014-10-08 13:56:12 följande:

    Hallå! Kul med en tråd där flera har BIM samtidigt ungefär - jag har BIM 17-18de och använde ältest för första gången denna månad. Blev dock så förvirrad av dom, men men.. hoppas på det bästa trots allt :)


    Jag och sambon bor tillsammans i Stockholm och är 22 respektive 26år. Jag har haft stor barnlängtan sen ca 2år tillbaka, medan sambon har varit helt anti det här med barn - tills jag blev oplanerat gravid som tyvärr slutade i mf. Vi kom överens om att tiden är inne, och att vi ska påbörja det hela på allvar. Så vi är väl inne på ca 4 försöket efter missfallet nu.


    Längtar så efter en liten knodd!!


    Hej och välkommen :)

    Vad tråkigt att det slutade i MF,håller tummarna att det tar sig för er också denna månaden:)  Kunde ju varit kul fall många plussade :)

    Ja längtan är stor här hemma också :)
  • efg

    Samma här ang de med åldern.. Fått höra hela mitt liv att barn är sånt man ske vänta med, men jag har alltid vetat vad jag vill och alltid sagt emot (så de lär inte komma som en överraskning). På senaste tiden har mamma dessutom sagt flera saker son tyder på att hon inte skulle bli förvånad om den dan jag säger att hon ska bli mormor (även om de är snart). Min partners mamma däremot har vid massa tillfällen gjort det tydligt att hon vill att vi ska göra henne till farmor ;)

    Tycker också de känns skönt att de var flera unga i den här gruppen! (Jag är 22)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober