• JossanRy

    BF i juni - Västerås

    Hej! Jag är i v 4 enligt app. Alltså sjukt tidigt.. men ändock gravid. Är beräknad till 18 Juni.

    Jag är 29, uppvuxen i Västerås. Första barnet, gick på 3e försöket. Pluggar till gymn. lärare. Precis köpt en trea med killen så det är lägligt :) sjukt glad!

  • JossanRy

    Hej

    Vi köpte en 3e på gideonsberg. Bodde i min 1a fram till en månad sen :)

    Jag testade bim-5 och fick negativt. Sedan igen på em bim-4 men fick ett svagt plus. Så igen bim-3 men med starkare plus. Jag har noll tålamod. Tog 3 försök med både försök och gravidsticka.

  • JossanRy
    ScillaBlå skrev 2014-10-21 12:50:05 följande:

    Hej!

    En till Västeråsare med junibebis i magen :)


    Välkommen och grattis :) Hur många veckor är du i?
  • JossanRy

    Bara jag som är trött konstant? Jag kan inte sova ikapp denna trötthet men åååh vad jag avskyr att vara trött (är alltid tokigt glad annars).

  • JossanRy

    Fy vad skönt att höra att det inte bara är jag. Jag känner mig som en zombie som bara går runt. Superviktigt att man tar tiden till sig själv :)

  • JossanRy

    Jag har inget illamående mer än lite ruljans i magen när blodsockret faller. Så jag lider med er som har illamående :/ Men finns det inget man kan äta för att underlätta det?

    Iom att det är första barnet så vet jag ju inte hur det ska vara eller om det blir värre. Just nu är jag lite less på tröttheten dock :)

  • JossanRy

    Vi har ultraljud nu på måndag. Då får vi veta kön och tvillingrisk :) jag börjar bli nervös över att det kan vara nå fel.. men jag antar att det är en vanlig tanke såhär strax inpå :)

  • JossanRy
    ScillaBlå skrev 2015-01-14 18:53:21 följande:

    Spännande! Har ni nån anledning att misstänka tvillingar? Lycka till!

    Själv har jag precis börjar känna små sparkar. Både på insidan och utsidan. Såå mysigt :)


    Ja sambon är tvilling så vi frågade barnmorskan om vi hade större risk än andra par och det hade vi :) (frågade flera gånger så jag inte missförstått) Jag tror inte vi har tvillingar men vi vill verkligen inte ha två så det är väl därför tanken fortfarande är där.
  • JossanRy
    ScillaBlå skrev 2015-01-14 21:37:47 följande:

    Har hört att det hoppar över en generation så att ni isf riskerar tvillingbarnbarn :)


    Barnmorskan sa att det främst är mammans gener som styr. Jag har inga tvillingar på min sida men jag frågade som sagt och vi hade större risk än andra :) jag tror inte att vi har några. Stor skillnad på enägg och tvåägg dessutom. Men tanken har ändå funnits där iom att vi fick ett ringande JA på chansen :)
Svar på tråden BF i juni - Västerås