Inlägg från: Daniel12 |Visa alla inlägg
  • Daniel12

    Förbjud snögubbar!

    Ja nu när vintern är i antågande kommer barnen finna nöje i att gå ut och göra snögubbar. Själv tycker jag det är kränkande mot vig som vithyad. Jag vill inte se dessa gnistrande vita gubbar med fåniga leenden och stirrande stenar till ögon. Det förlöjligar mig som nordbo och vit. Är det ingen som tänkt på detta mer än jag?

  • Svar på tråden Förbjud snögubbar!
  • Daniel12
    Litet My skrev 2014-10-07 13:42:28 följande:

    Kan du inte lägga upp en bild på dig? Jag har aldrig sett en gnistrande vit svensk med Stenögon och fånigt leende som dessutom blir kränkt av ordet snö.


    Nej men du förstår väl stereotypen? Precis som man stereotypiserar över svarta människor..

  • Daniel12
    fredsduvan skrev 2014-10-07 13:45:27 följande:

    Bjud barnen på pepparkaksgubbar och hjälp dem bygga så mår du kanske bättre?


    Nej då blir det ju ännu mer rasism.. jag är inte rasist vare sig åt det ena eller andra hållet.

  • Daniel12
    Miss P skrev 2014-10-07 13:40:02 följande:

    Nej det är nog bara du som tänkt så... Vi är ju inte så vita..hahaaha


    Nej, men ändå. Vi är nordbor, vi har snö på vintern och gör snö/ kritvita snögubbar. Tänk om jag skulle göra en snögubbe av farinsocker t.ex?


  • Daniel12
    Chrysabelle skrev 2014-10-07 14:10:41 följande:
    Ah, du anser att färgade människor har sålt vita människor som slavar, i stor utsträckning. Intressant, har du några fakta som stödjer det?
    Det hör väl knappast till saken. Det handlar om rasism mot något folkslag pga deras hudfärg.


  • Daniel12
    Chrysabelle skrev 2014-10-07 14:13:34 följande:
    Det hör till saken. Gör du dig dum nu?
    Men vad har slavhandeln med saken att göra när det handlar om hudfärg?

  • Daniel12
    fredsduvan skrev 2014-10-07 14:22:30 följande:
    Fast pepparkakor är inget rasistiskt inte snögubbar heller
    Var det därför man får några år sen ville förbjuda pepparkaksgubbar just pga detta?

  • Daniel12
    nevermind skrev 2014-10-07 14:38:00 följande:

    TS, du är en idiot. Det är väl då ingen som gått runt och skrikit "- Jävla snögubbe!!!" efter dig på stan? Nä, precis. En urusel jämförelse. Barnsligt.


    Jo, så sent som förra veckan faktiskt "Det är bara en morot som fattas i trynet på dig" sa en ung kille från mellanöstern..

  • Daniel12
    LaLola skrev 2014-10-07 14:24:13 följande:

    Kul.....not.


    Nej, kul är det inte Rynkar på näsan
  • Daniel12
    OupaOupa skrev 2014-10-07 15:48:17 följande:

    Dricker du mjölk? Skriver du ut på papper? Kan du använda word? Köper du dojor i den förtryckta färgen? Bränner du vita ljus (huvvaliga)?


    Jag har slutat dricka mjölk och skriver idag endast ut på färgade papper, eftersom jag anser att allt annat är rasistiskt. Vita dojor förekommer inte längre hos mig,

  • Daniel12
    Voodoodoll skrev 2014-10-07 19:23:45 följande:
    Jaha. Du var ett troll. Tar tillbaks allt jag skrev.
    Nej, inget troll, men du fattar ironin va? Flört Ingen som gjort det hittills. Min tråd  är en motreaktion på allt gnäll om att pepparkarkor, nogger och kinapuffar m.m. är "rasistiska". Inte ens PK-folket fattar att jag driver med dem!

Svar på tråden Förbjud snögubbar!