• Anonym (X)

    Varför stönar inte en del män?

    Tycker de inte att det är skönt eller vad är det frågan om? 
    Jag älskar när män stönar och blir alltid lika besviken om jag träffar någon som inte stönar. 

    Så! Varför stönar ni inte?

  • Svar på tråden Varför stönar inte en del män?
  • Grynet2010

    Fullständig närvaro och inte rädd för att ge honom det han vill och behöver ;) Det är väl just där dom föesta par brister att dom inte kan vara fullständigt nörvarande och förstående för vad den andre behöver för att komma till klimax.


    Anonym (Killen) skrev 2014-10-14 15:02:06 följande:

    Tänk om man fick uppleva en sån orgasm nån gång. Vad gör du för att få honom dit?


  • Explicit
    Anonym (målmedveten) skrev 2014-10-14 08:23:26 följande:

    Vet inte om det här är det ni egentligen vill (eller tål att) höra...men sanningen är nog att sex är inte riktigt lika skönt för oss män som för er kvinnor. Hade det varit det så hade vi låtit lika mycket som er. Visst gillar vi sex och visst har vi den där förbannade driften som tvingar oss att hela tiden jaga och pocka om sex...men sen när det väl kommer till så driver vårt behov av bekräftelse och självförhärligande oss till att helt och hållet fokusera på er kvinnor och er njutning. Skulle vi helt nollställa oss från behovet av att vara grymma älskare och jaga kicken av er extas och bara utgå ifrån vår egen njutning så skulle inte vi vara tillnärmelsevis lika intresserade av sex som vi är idag.

    Trist...men dessvärre sant.


    Det här får du stå för själv, håller absolut inte med. Med tanke på hur ofta man får höra talas om kvinnor som är besvikna på att deras partner bara bryr sig om sin egna njutning, så tror jag inte heller många kvinnor håller med om att män generellt skulle "helt och hållet fokusera på er kvinnor och er njutning". Och jämför t ex antalet män med antalet kvinnor du hör ha problem med att ens kunna få orgasm. Och slutligen faller hela ditt resonemang på ditt antagande om att "volym = grad av njutning". Hur vet du att det gäller för majoriteten av individer i majoriteten av situationer? Gäller t ex inte alls mig alla gånger.

    Personligen tror jag det är både svårt och faktiskt lite dumt att ens försöka få fram nån slags statistiska fakta om hur det egentligen ligger till, för jag är övertygad om att de individuella skillnaderna är långt mycket större än de mellan könen. Vilket i slutändan betyder att det inte ens skulle ge oss möjlighet att göra sannolika antaganden om en individ baserat på dess kön.
  • Explicit
    Grynet2010 skrev 2014-10-14 20:13:11 följande:

    Fullständig närvaro och inte rädd för att ge honom det han vill och behöver ;) Det är väl just där dom föesta par brister att dom inte kan vara fullständigt nörvarande och förstående för vad den andre behöver för att komma till klimax.


    Så sant, enligt min erfarenhet! Det enda jag skulle vilja tillägga är väl att för att kunna njuta ohämmat krävs det också att man både klarar av att kommunicera vad man verkligen tycker om och att man känner sig trygg och avslappnad nog, vilket verkligen inte bara är ens partners uppgift.
  • Explicit
    Kolibri12 skrev 2014-10-14 07:34:31 följande:
    Jag gillar ljud och hett snack, det ska höras att man har sex. Förutsatt att det kommer naturligt, konstgjort skrikande och "oh yeah fuck med hard baby" från en som faktiskt talar svenska är rentav avtändande. Själv skriker jag inte överhuvudtaget men låter en hel del ändå. Det bara blir så .
    Tack och lov har jag aldrig träffat på "oh yeah fuck me hard"-typen än, skulle förmodligen bara leda till att jag börjar skratta. Och jag håller med, det ska höras att man har sex. 

    Åtminstone "ljudmässigt" skulle du förmodligen passa mig perfekt! Flört
  • sextiotalist

    Tack för tysta män, jag blir totalstörd om karln skulle börja låta och än värre snacka, då är den sexakten över för mig.

    Själv är jag tyst, sambon tyst och det är precis som vi vill ha det.

  • Schna
    Explicit skrev 2014-10-15 08:33:19 följande:

    Det här får du stå för själv, håller absolut inte med. Med tanke på hur ofta man får höra talas om kvinnor som är besvikna på att deras partner bara bryr sig om sin egna njutning, så tror jag inte heller många kvinnor håller med om att män generellt skulle "helt och hållet fokusera på er kvinnor och er njutning". Och jämför t ex antalet män med antalet kvinnor du hör ha problem med att ens kunna få orgasm. Och slutligen faller hela ditt resonemang på ditt antagande om att "volym = grad av njutning". Hur vet du att det gäller för majoriteten av individer i majoriteten av situationer? Gäller t ex inte alls mig alla gånger.

    Personligen tror jag det är både svårt och faktiskt lite dumt att ens försöka få fram nån slags statistiska fakta om hur det egentligen ligger till, för jag är övertygad om att de individuella skillnaderna är långt mycket större än de mellan könen. Vilket i slutändan betyder att det inte ens skulle ge oss möjlighet att göra sannolika antaganden om en individ baserat på dess kön.


    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (Störande?)
    Anonym (Störande) skrev 2014-10-14 08:52:11 följande:

    Jag tycker det är störande när killar inte låter då vet jag inte om han gillar det eller inte, utom att han ser kåt ut. Men jag har bara haft sex med två killar och en stönade och den andra helt knäpptyst, tyckte mer om han som stönade lite det var sexigt ;)


    Varför skulle det vara störande? Du ser om han njuter på ansiktsuttrycket. Tycker tjejer om när killar stönar?
  • Anonym (RiddarKato)

    Män fostras att vara tysta och starka.
    Det är fjolligt att stöna, så det gör kvinnor och gaymän.

  • Anonym (Störande?)
    Grynet2010 skrev 2014-10-14 14:53:13 följande:

    Min man stönar inte heller men ibland kan han låta till lite så där försiktigt men däremot när han kommer så försvinner omvärlden totalt och man ser enbart hans ögonvitor tills han är tillbaka på jorden :)


    Är det en härlig bekräftelse att få 
  • Gaydar

    Löjliga och våldsamt överdrivna fejk porrskrik är väl vanligast hos yngre jäntor som tror manig heterofilsex- porr = verkligheten.

    Ofta till grannarnas stora förargelse!  :(

    I heterofilsex-porr är det nog ovanligt att karlar låter nåt speciellt förrutom möjligen ett ofrivillgt kort öÖh när han tömmer sig.

    Vanligtvis så drunknar det lilla ljudet när jäntan hela tiden fejk orgasmskriker gällt.

    I straighta 3-kanter (2 jäntor + en tolvtummare :) så kan man ju se att även hon som står bredvid och ser på när spettandet pågår, också ivrigt och lydigt orgasmskriker...

    Sånt här borde kallas för för vad det är. Pinsam Lyteskomik!

  • Gaydar
    Anonym (RiddarKato) skrev 2019-09-01 09:22:30 följande:

    Män fostras att vara tysta och starka.
    Det är fjolligt att stöna, så det gör kvinnor och gaymän.


    Berätta lite mer om hur du själv nu kan veta så mycket om hur bögar låter i sängkammaren...

    Låter spännande :)

    Du som är så " Tyst och Stark...
  • Anonym (Stönar)

    Jag, man, låter en del när jag närmar mig att komma.
    Min kvinnliga partner däremot låter nästan inget någon gång.
    Får ibland fråga om hon kommit  

Svar på tråden Varför stönar inte en del män?