• Anonym (vad gör man?)

    Tackat ja till ett jobb där jag VET att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna, vad gör man?!

    Ja som rubriken lyder har jag satt mig i en riktigt jobbig sits. Har tackat ja till ett jobb där jag vet att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna! En del av uppgifterna är att svara på mail från kunder med tex frågor som dem har osv. Idag behöver jag ALLTID hjälp av min sambo med att svara på mail. Sen kommer jag även ha telefonkontakt med ett inkassobolag då och då. Och jag pratar helst inte i telefon, tycker det är jättejobbigt.

    Sen ska jag även gå igenom posten för att sortera ut det som är viktigt och som måste sparas och slänga det andra. Jag VET inte vad som är viktigt och inte viktigt, måste alltid fråga min sambo om något är att spara eller inte. Jag kan liksom inte bestämma själv vad som behöver kastas eller sparas. Jag kommer behöva fråga om vartenda brev om det ska sparas eller inte och det fungerar ju inte. Jag måste ju kunna sköta jobbet själv.

    Har dock inte skrivit på något avtal ännu, men FAN, hur gör jag nu?! Kan jag bara säga till att jag inte kommer att klara av uppgifterna? Att uppgifterna är alldeles för svåra för mig och att de får leta efter någon bättre lämpad för tjänsten??

  • Svar på tråden Tackat ja till ett jobb där jag VET att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna, vad gör man?!
  • Anonym (')

    Be dom gå igenom allt med dig innan. Förklarar dom hur mailen fungerar så borde du väl klara det sedan (skriv ner på papper vilka knappar du ska klicka på) och om du får riktlinjer över vilken post som är viktig för dom och inte så är det ju bara att du kör stenhårt på det. När det gäller telefonsamtalen är det bara att bita ihop och få det överstökat. 
    Har du någon diagnos, i så fall kan du kanske ha rätt till extra stöd på något sätt?

  • Anonym (vad gör man?)
    SecretMe skrev 2014-10-11 15:55:34 följande:

    Varför sökte du jobbet?


    Därför att de här arbetsuppgifterna var inget som stod på jobbannonsen att man skulle göra. Trodde inte jag skulle behöva ha ngn kundkontakt eller behöva sköta deras post. Ser nu att det står att det kan dyka upp lite andra uppgifter såsom posthantering. Men trodde inte att jag skulle behöva öppna posten varje dag jag är där
  • Anonym (vad gör man?)
    Anonym (') skrev 2014-10-11 15:56:44 följande:

    Be dom gå igenom allt med dig innan. Förklarar dom hur mailen fungerar så borde du väl klara det sedan (skriv ner på papper vilka knappar du ska klicka på) och om du får riktlinjer över vilken post som är viktig för dom och inte så är det ju bara att du kör stenhårt på det. När det gäller telefonsamtalen är det bara att bita ihop och få det överstökat. 
    Har du någon diagnos, i så fall kan du kanske ha rätt till extra stöd på något sätt?


    Har redan haft någon som gått igenom med mig. Och vet hur en mail fungerar, men vet inte vad jag ska svara kunderna på deras olika frågor. Jag kommer att råka slänga någon post som är viktig för dem, typ råka slänga någon faktura eller så!

    Nej har ingen diagnos, men tror att det är något FEL på mig då jag inte kan tänka själv vad som är viktig post och inte. Kan heller inte tänka själv vad jag ska svara till kunder när de mailar.
  • SecretMe

    Vet du, jag tycker mest att det verkar som att ditt självförtroende är lika med noll.

  • Anonym (')

    Har du pratat med någon om dina problem? Ditt "fel" låter som dålig självkänsla. Hur är den i andra sammanhang?

  • Anonym (vad gör man?)

    Ja jag har ingen självkänsla det vet jag. Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara om någon kund frågar någonting. Jag vet ärligt talat inte vad som är viktig post och inte. Alltså jag VET inte det, och jag ljuger inte nu. Är inte det konstigt att man inte vet det? Som att det är fel på hjärnan typ

    Har kontakt med sjukvården, tänkte be de skriva ut något ångestdämpande till mig. Har sån ångest för det här jobbet som jag inte kommer att klara.

  • SecretMe

    Är du så säker på att du inte kommer klara arbetsuppgifterna så tycker jag att du ska säga det till arbetsgivaren.
    Det är bättre än att sitta där och se det gå åt h-vete.

Svar på tråden Tackat ja till ett jobb där jag VET att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna, vad gör man?!