Inlägg från: Anonym (') |Visa alla inlägg
  • Anonym (')

    Tackat ja till ett jobb där jag VET att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna, vad gör man?!

    Be dom gå igenom allt med dig innan. Förklarar dom hur mailen fungerar så borde du väl klara det sedan (skriv ner på papper vilka knappar du ska klicka på) och om du får riktlinjer över vilken post som är viktig för dom och inte så är det ju bara att du kör stenhårt på det. När det gäller telefonsamtalen är det bara att bita ihop och få det överstökat. 
    Har du någon diagnos, i så fall kan du kanske ha rätt till extra stöd på något sätt?

  • Anonym (')

    Har du pratat med någon om dina problem? Ditt "fel" låter som dålig självkänsla. Hur är den i andra sammanhang?

  • Anonym (')
    Anonym (vad gör man?) skrev 2014-10-11 16:15:59 följande:
    Fick ett mail när jag var där och skulle lära mig. En kund som sa att de inte hade nämnt för henne adm.avgiften och att hon därför inte ville betala den. Då skrev hon som lärde upp mig ett svar till henne. Hon skrevnågot med "att det är ok att du inte betalar den avgiften, och sen skrev hon något med någon faktura och dra av eller liknande". Jag har ingen aning om hur sådant fungerar. Jag skulle bara skrivit "Ok det går bra" och sen inte hur hon skulle göra för det VET jag inte.
    Sådana saker är inte konstiga att fråga om i början. "Vad har ni för policy om dom inte fått information om det?", "När är det okej/inte okej att inte betala det där", "Hur gör man om dom inte ska betala det" tex.  
  • Anonym (')

    Vad tror du det är som gör att du inte "kommer in i uppgifterna"? 

  • Anonym (')
    Anonym (vad gör man?) skrev 2014-10-11 16:36:13 följande:
    Jag vet inte, men jag tror jag har någon diagnos, att det är något som inte står helt rätt till med mig. Man måste ju vara sjuk på något sätt om man aldrig kommer in i uppgifterna. Inte ens efter 2 år liksom. Någon hjärnskada eller liknande måste det ju vara. Jag är typ intelligensbefriad.
    Jag tror absolut inte du är intelligensbefriad, speciellt inte när du resonerar och pratar om det så "nyktert". Hade du varit så dum som du beskriver så hade du inte skrivit så som du gör här. Det känns nästan lite som att du pratar om någon annan än dig själv. Jag tycker du ska boka tid hos någon psykolog för jag tror att det här beror på dålig självkänsla.

    Vad är du utbildad till? Är det det här du vill arbeta med eller finns det något du skulle tycka var roligare? Ju mer intresserad man är desto lättare kommer det kännas. Extra viktigt om man just lider av ångest. Jag tror absolut du klarar av arbetet, men det kanske egentligen inte är det yrket som passar dig bäst?  
  • Anonym (')
    Anonym (vad gör man?) skrev 2014-10-11 17:10:18 följande:
    Ja absolut. Som vadå? Vad är enklare än att vara brevbärare eller butiksbiträde?
    Vad som är lätt beror ju på vad man är bra på. För din del skulle det kanske passa bra med ett rutinjobb inom ekonomi där du bara sitter framför en dator och pysslar med siffror, utan någon form av kundkontakt, medan någon annan tycker att det är mycket lättare att sitta jobba på förskola, butik eller i reception.. 
  • Anonym (')

    Däremot så tror jag inte du ska fly från problemet, utan boka snarast tid hos psykolog och red ut vad det egentligen är som gör att du känner så här, annars kommer ju problemet följa med dig även till nästa jobb. Jag tror faktiskt inte problemen är så stora som du upplever dom, varför skulle dom annars behållit dig på det förra jobbet? Hade du inte skött ditt jobb hade du garanterat inte fått vara kvar.. 

  • Anonym (')
    Anonym (vad gör man?) skrev 2014-10-11 17:17:21 följande:

    Har fått ett papper där mina arbetsuppgifter står. Står det tex "Ta en kopia på fakturan och sätt in pappret i den röda pärmen". Då känner jag ändå att jag måste fråga "Ska jag sätta in kopian i den röda pärmen?"


    Du förstår ju själv att det är en dum fråga (annars skulle du inte ta upp det som exempel) så när du får sådana infall, kan du inte tänka en gång till att "behöver jag ställa den här frågan?, Vad kommer jag få för svar?" Då borde du inse att du faktiskt egentligen vet vad det är du ska göra och för varje eget initiativ du tar så kommer du känna dig säkrare. Annars finns risken att det blir en riktigt dålig spiral och tillslut kommer du ju bli så osäker på dig själv att du inte kommer våga ta några egna initiativ över huvud taget. 
  • Anonym (')
    Anonym (vad gör man?) skrev 2014-10-11 17:23:13 följande:
    Har ringt psykiaktriska mottagningen här. Men kommer inte få någon tid förrän om flera veckor, pratade senast med dem igår Och jag kan inte vänta flera veckor, för det är nu, nästa vecka som jag måste gå till jobbet igen
    Boka en tid ändå, bättre sent än aldrig. Försök stå ut. Får du riktig ångest så har ni kanske en psykiatrisk akutmottagning? 
Svar på tråden Tackat ja till ett jobb där jag VET att jag inte kommer att klara av arbetsuppgifterna, vad gör man?!