• Anonym (Katten)

    Kattkiss, skäms..

    Jag skäms jätte mycket så därför har jag valt att vara anonym. Men det är såhär att katten har kissat i sängen och det har gått igenom madrassen.
    Asså hur ska jag få bort kattkiss doften och få bort fläcken? Alla tips mottages!

  • Svar på tråden Kattkiss, skäms..
  • Anonym (------)
    The past is now skrev 2014-10-19 10:01:17 följande:

    Men snälla nån. Har man gjort det mesta som går att göra då är katten knäpp och ska bort. Att ge bort en vuxen katt går inte eller iaf ytterst sällan. Ingen vill ha en katt som pissar och skiter på saker. Och du som jämför en katt och ett barn. Ursäkta men...ojojoj..

    Har haft många katter genom åren både i min uppväxt och egna. Man lär sig vilka som är friska och inte.


    men man bör ta reda på om katten har en fysisk eller psykisk åkomma först och om  katten kan bli frisk, man låter alltså en vetrinär avgöra det, man avlivar inte djur i onödan

    eller ställer man diagnoser på sina egna barn också utan att konsultera läkare?


  • Anonym (------)
    Anonym (JG) skrev 2014-10-18 20:44:30 följande:
    Fast vi människor kan även göra fel som gör att katten kissar på andra ställen än kattlådan. Ex fel kattsand är en stor bov i detta eller att man städar för sällan eller så kan katten fått diabetes eller nån annan sjukdom som du lätt kan bota. Men man måste ju lägga lite tid på att hitta felet..!
    Vissa människor är tyvärr för bekväma eller tror att dom vet allt, såna människor är inte lämpade till att ha djur
  • The past is now

    Som jag skrev det VAR inrådan av en veterinär! Ge er för sjutton nu...


    Anonym (------) skrev 2014-10-19 16:26:57 följande:
    men man bör ta reda på om katten har en fysisk eller psykisk åkomma först och om  katten kan bli frisk, man låter alltså en vetrinär avgöra det, man avlivar inte djur i onödan

    eller ställer man diagnoser på sina egna barn också utan att konsultera läkare?
  • Zuzanne

    Ättika. Gör dig sedan av med katten. Efter flera år av kisserier har vi nu tagit steget att göra oss av med katterna. Vad jag längtar! Tyvärr blir det att köpa en ny soffa då ättika inte kan ta bort all lukt, men nästan iaf! Spraya den eller häll rakt på.

  • The past is now
    Anonym (------) skrev 2014-10-19 16:26:57 följande:
    men man bör ta reda på om katten har en fysisk eller psykisk åkomma först och om  katten kan bli frisk, man låter alltså en vetrinär avgöra det, man avlivar inte djur i onödan

    eller ställer man diagnoser på sina egna barn också utan att konsultera läkare?
    Trodde inte att jag behövde vara övertydlig med att har man gjort alt så..

    Självklart var den kastrerad ,öronmärkt, försäkrad, och undersökt av legitimerad veterinär. Efter ett otaliga besök där så var det liksom inte så mycket att göra. OCH jag försökte omplacera men som sagt ingen vill ha en katt som är knäpp.

    Så nu kan ni som gapar och skriker vara tysta. Vissa av er är ju inte kloka alltså.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Katten) skrev 2014-10-18 17:38:17 följande:

    Jag gjorde faktis av med katten efter det, gav bort henne till en släkting. Men ekonomin tillåter mig inte till att köpa en ny säng :(

    piss-off är inget jag har hemma just nu, finns det nått husmor sätt att få bort det på?


    Har katten kissat på fel ställen där?
  • Anonym (------)
    The past is now skrev 2014-10-19 16:50:58 följande:

    Som jag skrev det VAR inrådan av en veterinär! Ge er för sjutton nu...


    Er? nu är jag en person så försök att inte blanda ihop mig med andra för jag kan bara stå för min åsikt
    Och är det några som ska ge sig så är det väl snarare smått instabila människor som framstår väldigt obehagliga och vill avliva djur till höger och vänster utan att ha kollat med veterinär först

    Tyckler det är onödigt att starta ett slags djur vs barn krig i tråden, man bör inte och ska inte ställa djur mot batrn, man kan tycka om både eller bara en av dom men visa respekt för båda

    Jag hade dessutomhaft lite mer respekt för dig som människa och djurägare om du hade tagit avstånd och markerat mot de som uttryckte sig klart instabilt i tråden, nu gick inte du över gränsen på samma sätt, vilket också är orsaken till att dina inlägg står kvar och deras är bortagna, men jag finner det lite anmärkningsvärt att du känner dig stött av mina inlägg men inte uppenbart oinstabila inlägg för där såg vi inte dig säga ett dugg.

  • Anonym (------)
    The past is now skrev 2014-10-19 16:54:51 följande:
    Trodde inte att jag behövde vara övertydlig med att har man gjort alt så..

    Självklart var den kastrerad ,öronmärkt, försäkrad, och undersökt av legitimerad veterinär. Efter ett otaliga besök där så var det liksom inte så mycket att göra. OCH jag försökte omplacera men som sagt ingen vill ha en katt som är knäpp.

    Så nu kan ni som gapar och skriker vara tysta. Vissa av er är ju inte kloka alltså.
    Men tydligen tyckte du att det som skrev helt instabila inlägg var helt friska för då sa du inte ett dugg
    Som tur var är dom sjuka inläggen borttagna nu, men ja inte ett pip om sjuka inlägg där från en sån stor djurälskare som dig.. anmärkningsvärt..

    Det är ofta djurägarna som felar när ett djur beter sig dåligt, det här med självinsikt är inte vissa människors grej
  • The past is now
    Anonym (------) skrev 2014-10-19 17:01:11 följande:
    Er? nu är jag en person så försök att inte blanda ihop mig med andra för jag kan bara stå för min åsikt
    Och är det några som ska ge sig så är det väl snarare smått instabila människor som framstår väldigt obehagliga och vill avliva djur till höger och vänster utan att ha kollat med veterinär först

    Tyckler det är onödigt att starta ett slags djur vs barn krig i tråden, man bör inte och ska inte ställa djur mot batrn, man kan tycka om både eller bara en av dom men visa respekt för båda

    Jag hade dessutomhaft lite mer respekt för dig som människa och djurägare om du hade tagit avstånd och markerat mot de som uttryckte sig klart instabilt i tråden, nu gick inte du över gränsen på samma sätt, vilket också är orsaken till att dina inlägg står kvar och deras är bortagna, men jag finner det lite anmärkningsvärt att du känner dig stött av mina inlägg men inte uppenbart oinstabila inlägg för där såg vi inte dig säga ett dugg.
    Nä skrev inte bara till dig. Ursäkta otydligheten. Det var inte jag som nämnde det med barn heller. Hör inte hit ens utan jag svarade bara att det är märkligt att jämför barn och katt. Nej nej jag är inte stött av dina inlägg. Du har nog missuppfattat.

    Men det är ok. Ha en fortsatt trevlig söndag
  • Anonym (------)
    The past is now skrev 2014-10-19 17:06:48 följande:
    Nä skrev inte bara till dig. Ursäkta otydligheten. Det var inte jag som nämnde det med barn heller. Hör inte hit ens utan jag svarade bara att det är märkligt att jämför barn och katt. Nej nej jag är inte stött av dina inlägg. Du har nog missuppfattat.

    Men det är ok. Ha en fortsatt trevlig söndag
    jag ber om ursäkt om jag lät lite hård i tonen, det var onödigt gjort av mig, tycker bara det är onödigt att göra det till ett djur vs barn krig som så ofta händer i trådarna, vissa älskar barn mer än livet och vissa älskar djur mer än livet, och sen finns det dom som vill ha båda i sitt liv, det är inte upp till andra  att avgöra vad som är rätt eller fel för andra


  • The past is now
    Anonym (------) skrev 2014-10-19 17:16:51 följande:
    jag ber om ursäkt om jag lät lite hård i tonen, det var onödigt gjort av mig, tycker bara det är onödigt att göra det till ett djur vs barn krig som så ofta händer i trådarna, vissa älskar barn mer än livet och vissa älskar djur mer än livet, och sen finns det dom som vill ha båda i sitt liv, det är inte upp till andra  att avgöra vad som är rätt eller fel för andra
    Ingen fara på taket. Text är ofta svårt.. man ser ju inte kroppsspråket.
  • Anonym (------)
    The past is now skrev 2014-10-19 17:25:14 följande:
    Ingen fara på taket. Text är ofta svårt.. man ser ju inte kroppsspråket.
    Glad
  • Anonym (Kaffe)

    Kaffe. Har funkat på textiler hos mig. Alltså pulver.

    Inte instant utan vanligt kaffe. Låt ligga så länge du orkar och sen dammsuga upp

Svar på tråden Kattkiss, skäms..