• Gert

    Löser mer invandring integrationsproblemen?

    För dom som inte väljer att stoppa huvudet i sanden kan se att den stora invandringen som Sverige haft under decennier har skapat stora integrationsproblem i samhället.

    Frågan är om fortsatt ökad invandring från tredje världen löser integrationsproblemen - eller om de ökar integrationsproblemen ytterligare.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Löser mer invandring integrationsproblemen?
  • Gert

    Ni som röstar "Ja" kan ju förklara hur mer invandring löser integrationsproblemen.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nidingbane skrev 2014-10-19 21:37:48 följande:

    Jag har inte röstat, men svarar att det förmodligen har med hur man ser det hela. Förmodligen tycker man som man gör för att man anser att det inte bara är de nyanlända som ska integreras. För "Svenskarna" måste också integreras i det nya Sverige eftersom det gamla aldrig kommer tillbaka igen. Mer om detta kan man läsa här. http://svenskaeuroparorelsen.se/nyheter/svenskarna-maste-integreras-i-det-nya-sverige-det-gamla-sverige-kommer-inte-tillbaka/


    Först måste man erkänna att Sverige har integrationsproblem. Om man inte gör det är det svårt att ta ställning i frågan. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 18:00:45 följande:
    Det är inte invandring som skapar/löser integrationen, det är integrationspolitken som förmår lösa/försvåra dito.
    I ett fungerande samhälle med normal mängd invandring behövs inte integrationspolitik. Då är det assimilationspolitik som behövs.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Löser mer invandring integrationsproblemen?