• winnethepooh

    Gâr du ut och leker med ditt barn när det regnar?

    Gâr du ut och leker med ditt barn när det regnar? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gâr du ut och leker med ditt barn när det regnar?
  • temporär

    Ibland. Om hen redan varit ute halva dagen på förskolan ser jag inte meningen med att pinas i regnet på lekparken på väg hem bara för att. Då går vi hellre hem och myser med något inne istället. Är det inte en förskole dag går vi ibland ut i regnet, ibland väljer vi en annan aktivitet som badhus, bibliotek eller liknande istället. Det förekommer även att vi kurar inne en hel dag och pysslar eller bakar om vädret är riktigt tråkigt.

    Barnet är 3 år.

  • Anonym (absolut)

    Absolut! Inte alltid såklart, men relativt ofta. Tycker det är väldigt mysigt att ta på sig ordentligt med kläder och gå ut i regnet, barn älskar ju dessutom vatten och man kan hitta på mycket med det, göra experiment mm. Sen känner man sig extra duktig och värd mys när man kommer tillbaks in :)

  • fannybk

    Sonen älskar all typ av vattenlek så vi går absolut ut när det regnar! Han är 1 år.

  • cosinus

    Vi är iaf aldrig inne en hel dag hemma såvida vi inte är sjuka.

    Men är det riktigt trist väder och det inkluderar regn på tvären, snöstorm och annat man kan vara utan så kanske vi åker på badhus, passar på att göra bort ärenden på stan och annat ist för att ta en skogsprommenad.

    Sommarregn är ju inget problem då kan det bara vara mysigt att vara ute men helt klart finns väder då det tar lite emot.

    Att vara inne en hel dag utan att ta sig iväg på något går nästan inte, barnen blir rastlösa och det blir väldigt oharmoniskt (ja man skulle ju kunna låta dem spela tv-spel en hel dag men det känns som ett ännu sämre alternativ)

  • Maddi

    Spöregnar de försöker jag hitta en lucka under dagen där de regnar mindre, men vist går vi ut när de regnar. Regnar de lite brukar vi gå ut en stund både mitt på dagen och en stund mot kvällen.

    Mitt barn är 2 om någon månad och går inte på förskola än.

  • Duckan

    Absolut inte! Jag avskyr regn. På fsk var de ute trots väder och jag antar att det är likadant i skolan så det får räcka de regniga dagarna. Usch.

  • fluu

    Ösregn -nej. Lite dugg - om hon så nödvändigtvis vill. Ungen gillar dock inte regn - skönt ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • temporär

    Min unge är också en pölälskare av stora mått. Men pölarna finns ju kvar även efter regnet. Vi brukar gå ut och plaska då istället. Barnet själv är gärna ute även i spöregn men inte jag. Och enstaka dagar inne dör man inte av.

Svar på tråden Gâr du ut och leker med ditt barn när det regnar?