Inlägg från: Flitigaflisan |Visa alla inlägg
  • Flitigaflisan

    Bf juni 2015 Uppsala

    Hej!
    Jag bor också i Uppsala och väntar mitt tredje barn i slutet av juli 2015! Jag har sett att det finns åtminstone en Uppsalatråd till här, med flera följare (men inte själv skrivit i någon tråd förrän nu, då graviditeten känns så ny...). Kul att det finns fler som ska vara lediga i höst!

  • Flitigaflisan

    Jag bor i Vilan (och vill gärna ha nya vänner att umgås med under föräldraledigheten)!

    Idag är första dagen på länge som jag inte mått pyton, så att förhoppningsvis har det vänt. Ligger lite efter er, är i v 11....

  • Flitigaflisan

    Vi väntar spänt på kub, mest för att bekräfta att det finns någonting därinne och att det inte bara är julmat och lättja som gjort att jag tagit tupplurar på soffan och gått upp i vikt under julledigheten. Rul är bokat först i mars, vill också veta kön denna gång (tog inte redan på det vid någon av de tidigare grav),

    Jag har inte besökt öppen förskola eller sävjakyrkan vid tidigare föräldraledigheter då vi tidigare bodde inne i stan, så att det blir spännande att se vad omgivningarna har att erbjuda. Gunsta tolkar jag som nästgårds, så att jag tänkte (i min enfald) att det fortfarande skulle vara Sävja som gäller för dig....

    Idag har jag inte hunnit sova middag - jobbigt! Jag förstår inte hur det ska fungera att jobba när jag under julledigheten har vant mig vid lyxliv på soffan på eftermiddagarna ????

  • Flitigaflisan

    Jag gjorde kub vid de tidigare grav också och fick bra värden. Är 40 nu så att förväntningarna på resultatet är inte så höga... Men som sagt så känns det bra med ett tidigt ul för att både jag och mannen ska få se att det inte bara är julgodis därinne (jag har gått uop flera kg redan pga småätandet för att dämpa illamåendet - som verkat ha gett med sig nu peppar peppar)

    Jobbigt med sjukskrivning på graviditeten eller graviditet på sjukskrivningen, men samtidigt kanske skönt att veta att du förhoppningsvis hinner vila/bli frisk innan den nya familjemedlemmen dyker upp!

    I morgon börjar jag jobba igen! Sköt om dig!

  • Flitigaflisan
    Hearts76 skrev 2015-01-07 23:16:58 följande:

    Tycker tidiga vul/ul är så bra, så slipper man undra. Jag tänker fortfarande så ibland, att det kanske bara är julgodis :) Försöker att hålla oron borta... Hoppas ni får ett bra besked också.

    De senaste fyra dagarna har illamåendet gått ner drastiskt, så himla skönt! Haft gäster på middag ikväll för första gången på länge.

    Jag försöker njuta av sjukskrivningen när det ändå är som det är. Jag har haft en himla tur ändå, mycket av symptomen såsom förlamningar och sluddrigt tal har gått tillbaka. Lycka till med jobbstart!


    Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara med symptomen du nämner. Skönt att de gått tillbaka liksom illamåendet, hoppas att det håller sig borta nu!

    Själv är jag tillbaka i ekorrhjulet igen med jobb och dagishämtning... Det går ok även om vissa morgnar är värre än andra (har inte kräkts på ett tag i alla fall). Räknar fortfarande ner dagarna till kubultraljudet och kom på att ditt måste vara nu när som helst? Spännande!
  • Flitigaflisan

    Hej! Funderade precis nör ni skulle få göra rul, och nu vet jag! Vi gjorde kub i måndags och fick bra värden 1:1000 samt 1:? ännu högre så att vi går inte vidare med fvp utan längtar till rul istället! Vill också ta reda på kön denna gång. Har ju en av varje sedan tidigare och tycker att jag mor som med tjejen = mycket bättre nu men samtidigt lätt att må illa så fort blodsockret svänger. Förresten såg vi barnet underifrån vid kubet, och det såg inte ut att dingla någonting där, men jag vet inte, bm sade inget och vi frågade inte (då vi inte var inställda på att tillfället skulle dyka upp) så att det är bara spekulationer från oss. Blir också sugen på ett extra ul när du skriver att ni ska, men det är väl för ty det äntligen känns på riktigt nu när bi sett den lilla vilden som inte var stilla en endaste sekund och som hade jivka och sparkade (utan att jag kände det). Bf 31/7 står kvar, så att tyvärr ligger vi fortfarande efter er.... I morgon jobbar jag halvdag (måste vabba halva då 5-åringen är superförkyld) och på lördag blir det barnkalas då den yngsta fyllt 3... Så att det är mycket här med!

  • Flitigaflisan

    Hej!

    Vad roligt med fler Uppsalabor! Jag är beräknad 31/7 (och har gått 12 dagar över tiden med båda mina tidigare, väntar alltså tredje barnet) så att det är nog jag som passar minst in i denna tråd.

    Välkommen! Hur mår du?

  • Flitigaflisan

    Hej! Och grattis till graviditeten! Som du kanske läst är jag inne på min 3:e, men väntar också i augusti eller början av... I vilken tråd ligger de långt före (jag läser massa trådar men skriver bara i denna än så länge). Som sagt är det ju kul om vi får ihop en grupp med uppsalamammor! Hur mår du?

  • Flitigaflisan

    Välkomna alla nya!

    Jag (vi) bor i ett nybyggt hus (2012) i Vilan som är perfekt för en familj med 2 barn, men jag väntar vårt tredje, så att det blir att göra om arbetsrummet (som vi hämtade ett nytt skrivbord till samma dag som jag plussade, skötbordet hade vi redan sålt... liksom duovagnen och dubbelvagnen -lite typiskt oss med snabba vändningar!)

    Den här veckan har jag vabbat hela veckan med 3-åringen, vilket antingen har gett mig foglossning för första gången eller så är det sviter av att jag har legat för mycket på soffan... Hoppas att det släpper snart!

    Vi har inte handlat någonting än (men åtminstone slutat sälja och skänka bort det som vi redan har...), men kollat en hel del på vagnar - vad har ni köpt, ni som har köpt?

    Mannen är mest intresserad av ny bil...

  • Flitigaflisan

    Hallå tjejer! Har ni storknat eller boar ni för fullt? Det är så tyst i tråden...

    Själv har jag börjat berätta om den väntade tillökningen på jobbet och för vänner vilket är kul!

    Väntar och längtar till rul! Bestämde tidigt att jag vill ta reda på kön, men nu när det närmar sig (2/3) så är jag inte lika säker längre. Era rul borde vara avklarade nu?! Hur har ni gjort/resonerat?

Svar på tråden Bf juni 2015 Uppsala