• ursula

    Kommer Sd störtdyka om det blir nyval utan Åkesson

    Kommer Sd störtdyka om det blir nyval utan Åkesson

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer Sd störtdyka om det blir nyval utan Åkesson
  • tobbe01
    lennart skrev 2014-10-24 19:29:51 följande:
    Givetvis gör dom det, och nyhetsblaskorna kommer att skriva artiklar igen och undra "vad som gick fel" Glad
  • Butterscotch
    tobbe01 skrev 2014-10-24 18:22:45 följande:

    Eeeee okeeej? Har du ngt exempel (t ex från YT) där man kan se att den "nybakade" får "stryk"? Är man inte lika "frälst" om man tycker att "politiker med många fler år i yrket" är bäst? Sug på den du!


    Sug på den? Jag har inte sagt att politiker med många år i yrket aldrig kan förlora en debatt. Jag är, till skillnad från er, så pass "ofrälst" att jag kan se både positiva och negativa sidor hos alla partiledare.
  • tobbe01
    Butterscotch skrev 2014-10-24 20:04:40 följande:
    Sug på den? Jag har inte sagt att politiker med många år i yrket aldrig kan förlora en debatt. Jag är, till skillnad från er, så pass "ofrälst" att jag kan se både positiva och negativa sidor hos alla partiledare.
    "Er"? Du får säga "du" om du vill. HEJ!
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2014-10-24 20:10:41 följande:
    "Er"? Du får säga "du" om du vill. HEJ!
    Oj jag glömde emoticonen
  • Pinot noir
    Ingram skrev 2014-10-24 18:46:54 följande:
    Jag håller inte med dig, tycker inte programledaren är partisk och just denna programledare har jag stor respekt för och Schyman tycker jag är en mycket duktig debattör.
    Men som sagt det är helt okej att ha olika åsikter, jag kommer inte ändra min uppfattning och har inget behov av att få dig att ändra uppfattning utan vi får tycka som vi själva vill.

    Nu är inte gruppvåldtäkt speciellt vanligt utan de flesta våldtäkter sker av en nära anhörig så det är inte så intressant att tala om.
    Man vet också att mörkertalet är väldigt stort gällande just våldtäkt, jag tror att man räknar med att bara 20% av alla våldtäkter anmäls.

    Såklart många svenska män har en usel kvinnosyn, det kan jag som kvinna verkligen skriva under på.
    En usel kvinnosyn är inte allt för ovanlig bland dåligt utbildade män, män inom vissa yrken, boende på landet och gärna i Norra Sverige.
    Jag kan räkna upp ganska många gånger som jag råkat ut för mäns negativa syn kring kvinnor.
    Vilka brott ska man prata om?
    Bankrån måste ju gå bort eftersom det begås fler villainbrott, mord går också bort för det sker fler misshandlar. Stöld, mobbning tror inte det då det begås fler fortkörningar. 

    Bara för att kanske 10% av svenska män har en unken kvinnosyn ska vi acceptera att många gånger fler invandrare från MENA-kulturer har en ännu värre kvinnosyn?

    Du verkar leva i en värld där två fel blir ett rätt men de flesta av oss vill inte leva i en sådan värld där man rättfärdigar vidriga handlingar med kommentaren att det begås fler vidriga handlingar av andra. 
  • Ingram
    lennart skrev 2014-10-24 19:12:03 följande:
    20% av alla våldtäkter anmäls?
    I klippet nämndes 6000 anmälningar, du menar alltså att ca 30 000 våldtäkter begås, vart kan jag läsa om det?

    Gruppvåldtäkter har på senare år ökat, och det gör det i paritet med invandringen från mena länder.
    Jag anser att gruppvåldtäkter är bra mycket mer förnedrande för offret.

    Nu generaliserar du nog lite, "dåligt utbildade män, män inom vissa yrken, boende på landet och gärna i Norra Sverige", men förstår att du bor i dom norra delarna och tror att det är värre där.

    Kvinnosynen bland svenska män är mångfalt bättre än invandrare från mena länder..
    Du kan läsa om det i rapporter ifrån BRÅ, de brukar föra statistik över våldsbrott och våldtäkter.
    Mina siffror kommer ifrån min mycket nära vän som arbetar som utredare hos polisen.

    Gruppvåldtäkt är ett rätt ovanligt fenomen och det är bara cirka 8% av våldtäkterna som begås av flera gärningsmän på samma gång, 60% av våldtäkterna sker i hemmet av en närstående eller någon offret känner.

    Nej jag vet tyvärr att det är värre där och generellt så är inte kvinnosynen så väldigt god i Sverige.
    Pinot noir skrev 2014-10-24 20:42:48 följande:
    Vilka brott ska man prata om?
    Bankrån måste ju gå bort eftersom det begås fler villainbrott, mord går också bort för det sker fler misshandlar. Stöld, mobbning tror inte det då det begås fler fortkörningar. 

    Bara för att kanske 10% av svenska män har en unken kvinnosyn ska vi acceptera att många gånger fler invandrare från MENA-kulturer har en ännu värre kvinnosyn?

    Du verkar leva i en värld där två fel blir ett rätt men de flesta av oss vill inte leva i en sådan värld där man rättfärdigar vidriga handlingar med kommentaren att det begås fler vidriga handlingar av andra. 
    Vi talar väl om våldtäkt här.

    Vi kan bara spekulera i hur många män som har en unken kvinnosyn, varken du eller jag har någon egentlig koll på antalet.
    Jag vet inte heller hur många fler invandrare det är som har en unken kvinnosyn faktiskt men jag tror inte det skiljer sig så drastiskt mellan olika länder.

    Det där sista får du förklara är du snäll.
    Vem rättfärdigar vidriga handlingar menar du? jag gör då verkligen inte det! tvärtom jag tycker att alla våldtäkter och våldsbrott är förkastliga, jag skiter dock blankt i vilken nationalitet förövaren har.
  • lennart
    Pinot noir skrev 2014-10-24 20:42:48 följande:
    Vilka brott ska man prata om?
    Bankrån måste ju gå bort eftersom det begås fler villainbrott, mord går också bort för det sker fler misshandlar. Stöld, mobbning tror inte det då det begås fler fortkörningar. 

    Bara för att kanske 10% av svenska män har en unken kvinnosyn ska vi acceptera att många gånger fler invandrare från MENA-kulturer har en ännu värre kvinnosyn?

    Du verkar leva i en värld där två fel blir ett rätt men de flesta av oss vill inte leva i en sådan värld där man rättfärdigar vidriga handlingar med kommentaren att det begås fler vidriga handlingar av andra. 
  • lennart
    Ingram skrev 2014-10-25 00:11:51 följande:
    Du kan läsa om det i rapporter ifrån BRÅ, de brukar föra statistik över våldsbrott och våldtäkter.
    Mina siffror kommer ifrån min mycket nära vän som arbetar som utredare hos polisen.

    Gruppvåldtäkt är ett rätt ovanligt fenomen och det är bara cirka 8% av våldtäkterna som begås av flera gärningsmän på samma gång, 60% av våldtäkterna sker i hemmet av en närstående eller någon offret känner.

    Nej jag vet tyvärr att det är värre där och generellt så är inte kvinnosynen så väldigt god i Sverige.
    Pinot noir skrev 2014-10-24 20:42:48 följande:
    Vilka brott ska man prata om?
    Bankrån måste ju gå bort eftersom det begås fler villainbrott, mord går också bort för det sker fler misshandlar. Stöld, mobbning tror inte det då det begås fler fortkörningar. 

    Bara för att kanske 10% av svenska män har en unken kvinnosyn ska vi acceptera att många gånger fler invandrare från MENA-kulturer har en ännu värre kvinnosyn?

    Du verkar leva i en värld där två fel blir ett rätt men de flesta av oss vill inte leva i en sådan värld där man rättfärdigar vidriga handlingar med kommentaren att det begås fler vidriga handlingar av andra. 
    Vi talar väl om våldtäkt här.

    Vi kan bara spekulera i hur många män som har en unken kvinnosyn, varken du eller jag har någon egentlig koll på antalet.
    Jag vet inte heller hur många fler invandrare det är som har en unken kvinnosyn faktiskt men jag tror inte det skiljer sig så drastiskt mellan olika länder.

    Det där sista får du förklara är du snäll.
    Vem rättfärdigar vidriga handlingar menar du? jag gör då verkligen inte det! tvärtom jag tycker att alla våldtäkter och våldsbrott är förkastliga, jag skiter dock blankt i vilken nationalitet förövaren har.
    Men suck, om du vill bli tagen på allvar så räcker det inte med hörsägen och snack, källhänvisning är det som gäller.

    8 procent är mycket för ett så sjukt brott, men igen, vem är du, varför ska jag tro på dig, källa?

    Visst gör vi, man får inte jämföra kvinnosynen?

    Hur många kvinnor har en unken syn på män?

    Det gör inte jag, invandrare som inte sköter sig bör utvisas omedelbart med enkelbiljett..


  • Ingram
    lennart skrev 2014-10-25 00:31:41 följande:
    Men suck, om du vill bli tagen på allvar så räcker det inte med hörsägen och snack, källhänvisning är det som gäller.

    8 procent är mycket för ett så sjukt brott, men igen, vem är du, varför ska jag tro på dig, källa?

    Visst gör vi, man får inte jämföra kvinnosynen?

    Hur många kvinnor har en unken syn på män?

    Det gör inte jag, invandrare som inte sköter sig bör utvisas omedelbart med enkelbiljett..
    Haha detta är ingen uppsats jag skriver och ingen föreläsning jag håller, sorry men jag är ingen som lever mitt liv på nätet utan håller mig generellt till den riktiga världen.
    Mina åsikter bygger jag på upplevelser och samtal med kunniga människor på olika områden, jag sitter inte hela dagarna och samlar information kring hur jag ska övertyga människor på en rätt obetydlig nätsida.
    Men som sagt det finns rapporter hos BRÅ och om du är intresserad att läsa.

    8 procent är mycket men som sagt en rätt liten del av alla våldtäkter kan man väl ändå enas kring.

    Klart du får jämföra kvinnosynen om du vill, men det är fortfarande bara våra egna åsikter och vi kan inte veta om vi har rätt eller fel.

    Hur många? det har jag ingen aning om du, tycker dessutom det var en rätt så konstig fråga.

    Jag tycker inte ens man kan kalla medborgare för invandrare, de är svenskar med invandrarbakgrund och jag finner medborgarskap heligt.
  • Donum

    Jag tror inte att de förlorar kärnväljarna; de verkar ändå acceptera precis vad som helst utan att det påverkar dem att inte rösta på SD. Däremot tror jag att de förlorar de otrogna väljarna som egentligen inte är SD:are men som röstade på dem för att de vill ha "förändring".

  • Barbamama08

    Jag tror att många röstar på SD gör det för att de är trötta på invandrare. Inte för att Jimmie har fått dem att rösta på hans parti. Skulle folk bli mindre trötta på alla invandrare bara för att Jimmie inte står vid vår sida längre?

    Men Jimmie har ju gjort ett bra jobb, och det är inte så konstigt att han inte orkar mer. Jag kan tänka mig att man måste gå omkring med en ständig rädsla för att bli mördad för sina högerextrema åsikter. Och sedan alla dessa kommentarer och blickar han får, trots alla hans väljares stöd. Man måste ju begripa att det är något fel i det här landet, när så många stödjer SD:s ideologi, istället för att bara ignorera det faktum som råder.

  • Donum
    Barbamama08 skrev 2014-10-25 21:53:10 följande:

    Jag tror att många röstar på SD gör det för att de är trötta på invandrare. Inte för att Jimmie har fått dem att rösta på hans parti. Skulle folk bli mindre trötta på alla invandrare bara för att Jimmie inte står vid vår sida längre?

    Men Jimmie har ju gjort ett bra jobb, och det är inte så konstigt att han inte orkar mer. Jag kan tänka mig att man måste gå omkring med en ständig rädsla för att bli mördad för sina högerextrema åsikter. Och sedan alla dessa kommentarer och blickar han får, trots alla hans väljares stöd. Man måste ju begripa att det är något fel i det här landet, när så många stödjer SD:s ideologi, istället för att bara ignorera det faktum som råder.


    Om det är så som du beskriver så ger du en klart dystrare bild av SD-väljare än den jag har sedan tidigare. 
Svar på tråden Kommer Sd störtdyka om det blir nyval utan Åkesson