• habiti

    att vara kristen skrämmer iväg tjejer.

    så är det.

    ingen kvinna vill vara tillsammans med en kristen kille.

    dock så kan hon tänka sig att bli tillsammans med en muslim eller annan religion, men inte med en kristen, det anses ute och tabu.

    dock så blir gärna ateister tsm med kristna kvinnor, men så är ju kvinnor o män olika som vi alla vet.

    hur ska man som kristen kille i dagens ateistiska sverige få en flickvän? kristen kvinna kan man ju alltid försöka närma sig, men de är sällsynta, har extrema krav och är ofta upptagna.

    när ska kvinnliga ateister förstår att alla kristna inte är korsriddare som vill hjärntvätta sina barn?

    jag är inte våldsam, jag går inte runt och skriker jesus, jag ska INTE göra mina barn religiösa, det får dom själva välja när dom är stora, jag ska INTE tvinga min tjej till något, så på vilket sätt är jag ett hot mot deras säkerhet?

    jag vägrar överge jesus, hellre dör jag i cancer, så det är inget alternativ.

    låt ordet flöda, ironiska kommentater hör inte hemma i denna tråd, jag är STENseriös.

    fred vara med er.

  • Svar på tråden att vara kristen skrämmer iväg tjejer.
  • habiti
    AstridH skrev 2014-10-26 17:01:37 följande:

    Ja, det skrämmer mig iaf. Jag hade lätt kunna vara tillsammans med en tanig och snaggad kille, men jag hade vänt mig om och sprungit om han var religiös. Det är inte för att jag besitter någon form av tro på att du ska försöka omvända mig och alla i din närhet, det är för att religiositet är galenskap. I min värld. Att vara religiös är för mig lika med att säga "Hej, jag är organiserat sinnessjuk". Tack, men nej tack.


    ja jag vet att ni kvinnliga ateister ser kristna killar som sinnesjuka och vidriga, men andra religiösa diggar ni.

    ateistiska män är bättre än er fan, de knullar kristna kvinnor utan att bry sig.
  • habiti
    Anonym (anonym) skrev 2014-10-26 16:17:58 följande:

    Varför skriver du så här.

    ja såklart. grejen är dock att idag går det inte ens att vara kristen privat och hålla det för sig själv, även då blir man nobbad. men samtidigt så är det ok att vara öppen muslim, jude eller buddhist....men när det komme till kristendomen så är det avtäntande för de atestiska tjejerna.

    Om ingen vet att du är kristen så är det inte på grund av tron som tjejer skräms iväg.


    men om man är på g med en tjej så kommer hon ju ställa frågor. och det kan hända att hon ser min bibel eller ser vad jag läser på laptopen, och då, oavsett hur mkt hon tycker om mig så dumpar hon mig och börjar hata mig.

    hade jag dock varit jude, muslim eller buddhist så hade hon stannat kvar.

    det försigår en sjuk diskrimminering i västvärlden mot kristna killar.
    Anonym (anonym) skrev 2014-10-26 15:53:32 följande:
    Om en tjej blir kär i dig så är det inget problem att du är troende.
    Krockar värderingarna så blir man inte kär.

    du verkar inte fatta hur tjejer funkar, de skiter i. de vet att de kan få någon annan bättre och bli kär på nytt i ny kille. om det kommer fram att jag är kristen så slutar hon bli kär direkt. så kalla är tjejer.
  • Anonym (anonym)
    habiti skrev 2014-10-26 23:26:08 följande:
    hur förklarar du då att alla tjejer i denna tråden svarat att dom inte vill bli tsm med någon som är religiös? :)

    det är ju detta jag menat hela tiden, tjej ateister vill ej ha att göra med kristna killar, men reliigösa från andra religioner går bra, hyckleri och mobbning på hög nivå från kvinnornas sida.
    Du som är troende kristen ska väl följa boken och inte fundera på en massa utomäktenskapliga förbindelser med kvinnor?
    Du får hitta till en församling och börja umgås med andra i din ålder så kanske du hittar någon kvinna som du kan umgås med för att sedan gå vidare med med giftermål.
  • Alexandre Nayle

    "ingen kvinna vill vara tillsammans med en kristen kille"

    Den teorin kan jag motbevisa lika snabbt som det tar mig att skriva 6 ord.

  • AstridH
    habiti skrev 2014-10-26 23:27:31 följande:
    ja jag vet att ni kvinnliga ateister ser kristna killar som sinnesjuka och vidriga, men andra religiösa diggar ni.

    ateistiska män är bättre än er fan, de knullar kristna kvinnor utan att bry sig.
    Kristna, muslimer, judar - spelar ingen roll. De är lika mycket galna hela högen. När det kommer till sex spelar dock religionen ingen roll, då är det ju bara kroppen jag vill ha och inte hjärnan. Rent generellt har jag nog legat med flest kristna människor (kvinnor och män) när det gäller ONS.
  • habiti
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-26 23:42:59 följande:

    "ingen kvinna vill vara tillsammans med en kristen kille"

    Den teorin kan jag motbevisa lika snabbt som det tar mig att skriva 6 ord.


    gör det då?
    AstridH skrev 2014-10-27 00:01:36 följande:
    Kristna, muslimer, judar - spelar ingen roll. De är lika mycket galna hela högen. När det kommer till sex spelar dock religionen ingen roll, då är det ju bara kroppen jag vill ha och inte hjärnan. Rent generellt har jag nog legat med flest kristna människor (kvinnor och män) n
    tyvärr resonerar ingen så.
  • AstridH
    habiti skrev 2014-10-27 02:40:12 följande:
    gör det då?
    AstridH skrev 2014-10-27 00:01:36 följande:
    Kristna, muslimer, judar - spelar ingen roll. De är lika mycket galna hela högen. När det kommer till sex spelar dock religionen ingen roll, då är det ju bara kroppen jag vill ha och inte hjärnan. Rent generellt har jag nog legat med flest kristna människor (kvinnor och män) n
    tyvärr resonerar ingen så.
    Jodå, många resonerar så. Det är du som är galen. :)
  • Sansa Snark
    habiti skrev 2014-10-26 23:31:38 följande:

    men om man är på g med en tjej så kommer hon ju ställa frågor. och det kan hända att hon ser min bibel eller ser vad jag läser på laptopen, och då, oavsett hur mkt hon tycker om mig så dumpar hon mig och börjar hata mig.

    hade jag dock varit jude, muslim eller buddhist så hade hon stannat kvar.

    det försigår en sjuk diskrimminering i västvärlden mot kristna killar.du verkar inte fatta hur tjejer funkar, de skiter i. de vet att de kan få någon annan bättre och bli kär på nytt i ny kille. om det kommer fram att jag är kristen så slutar hon bli kär direkt. så kalla är tjejer.


    Nej, det kan inte pågå någon diskriminering eftersom kärlek inte är någon rättighet. Din attityd är ett mycket större problem än din tro.
  • Anonym (Kvinna)
    TS, du fastslåt bergsäkert att:
    "ingen kvinna vill vara tillsammans med en kristen kille."

    Så ingen kristen kille har då någon kvinna?

    Om ditt påstående är sant för dig så har du ju bara två alternativ:
    Ge upp din kristna tro eller ge upp förhoppningen att vara tillsammans med en tjej.
    Du är inget offer utan du har ett eget val att göra, det är bara en fråga vad du själv väljer att prioritera.
    Elementärt my dear Watson

    PS: Själv blir jag väldigt restriktiv mot en man som uppger sig vara religiös och/eller djupt troende, detta oavsett om han skulle vara kristen eller muslim eller något annat.
    Detta beror dock inte på hans tro utan det beror på att min erfarenhet säger mig att jag absolut bör undvika sådana personer pga av de väldigt ofta har en personlighet och personliga värderingar som inte passa mig. (Absolut sämst erfarenhet har jag av muslimer.)
Svar på tråden att vara kristen skrämmer iväg tjejer.