• Anonym (Alli)

    Varför behåller man ett barn mot pappans vilja?

    Ja, det är frågan. Varför utsätter man sig i den situationen? Jag förstår inte hur man kan sätta ett barn till världen när pappan inte vill vara med på noterna. Man kommer bara skapa stora problem för barnet, fadern och resten av omgivningen. Jag tycker barnet ska ha rätt till båda sina föräldrar och det är bara egoistiskt att välja bort den möjligheten.

    Sedan mammor som väljer att behålla och ska kräva att pappan ska finnas för dom när dom inser hur tufft det är att genomgå en graviditet/föräldraskap ensam. Det är ett sjukt beteende.

    MEN... Jag tycker självklart att det är bådas ansvar att se till att skydda sig. Karlar som inte klarar av att ta på sig en kondom är inte riktigt rusk.

    Kan någon förklara varför man utsätter sitt barn för det här?

  • Svar på tråden Varför behåller man ett barn mot pappans vilja?
  • Anonym (b)
    Anonym (Alli) skrev 2014-10-27 16:02:39 följande:
    Ja jag är fullt medveten om det och jag tycker det är hemskt att utsätta någon för det. Finns mängder med karlar som vill ha barn, varför välja en som inte vill?
    Jag hoppas att du förstod ironin i mitt inlägg?

    Jag tänker som så att det är hon som väldigt gärna vill ha barn och är nästan beredd på att lura honom att hon äter p-piller för att på så sätt få honom att inte använda kondom vid sex.


  • mona83
    Anonym (b) skrev 2014-10-27 16:17:38 följande:

    Jag hoppas att du förstod ironin i mitt inlägg?

    Jag tänker som så att det är hon som väldigt gärna vill ha barn och är nästan beredd på att lura honom att hon äter p-piller för att på så sätt få honom att inte använda kondom vid sex.


    Det är många män som inte tar sitt ansvar och skyddar sig för att kvinnan äter p-piller, trots att det inte är 100% skydd. Vill man helt enkelt inte ha barn så ska man nog ha det i åtanke, visst risken är inte stor men den finns.
    L.O.V.E
  • Anonym (Alli)
    Solidaritet skrev 2014-10-27 16:11:28 följande:
    Eftersom det inte ens har med dig att göra.

    Bara ytterligare ett exempel av : Jag tycker att andra människor är knäppa för att de inte tänker som mig.

    Kanske är det helt enkelt så att du inte till fullo förstår mekanismerna bakom detta beteende och att det är därför det verkar oförståerligt för dig. Vad säg som att acceptera att andra människor fattar beslut som skiljer sig från din uppfattning om vad de borde ha gjort, och lägga mer energi på dig själv?

    Ditt resonemang om att barnen per automatik skulle få det sämre för att ingen biologisk pappa finns närvarande är ingen sanning.

    En BRA biologisk pappa är en tillgång för barnet. En DÅLIG biologisk pappa behöver inte nödvändigtvis vara någon tillgång. Ett barn kan växa upp med två mammor eller två pappor, eller en mamma, eller en mamma och en bonuspappa, eller en pappa och en bonusmamma.

    Jag tvivlar på att du kan hitta någoting relevant som stödjer att dessa familjekonstallationer skulle innebära en försämring för barnet jämfört med att växa upp i kärnfamiljen. Men jag förstår att det är din åsikt. Du får ha den åsikten, det innebär dock inte att den är relevant.   
    Det har inte med mig att göra men jag är nyfiken och veta hur folk egentligen tänker om något jag anser är fel. För JAG tycker det här är fel och för det behöver inte annat folk tycka som mig.

    Ett barn kan ha en bra uppväxt utan en biologisk pappa i livet. Men jag tycker barnet ska ha rätt till båda sina föräldrar. Visar det sig att det är en dålig biologisk pappa så kan barnet välja bort att träffa sin pappa, det valet tycker jag inte att mamman bör göra innan ens barnet är född. Barn som växer upp med två mammor/pappor är en helt annan diskussion, då finns det inte en iblandad person som har blivit pappa mot sin vilja.
  • Anonym (-)

    För att det inte är faderns rätt att bestämma om kvinnans kropp. Och ett barn behöver inte fadersfigur. 

  • Anonym (b)
    Anonym (-) skrev 2014-10-27 17:26:16 följande:

    För att det inte är faderns rätt att bestämma om kvinnans kropp. Och ett barn behöver inte fadersfigur. 


    Fast kräva underhåll av honom och andra pengar kan hon minsann endå göra?
  • Anonym (egoister)

    För att kvinnor minsannbara har rättigheter att göra som de vill, medan männen bara har skyldigheter att rätta sig efter kvinnans vilja?!

    Kvinnan har rätt att bestämma när och med vem hon ska skaffa barn och mannen har ingen rätt till sin åsikt och vilja.

    Sen däremot när barnet är fött och Kvinnan ska håva in pengar ja DÅ är det helt plötsligt jätteviktigt att mannen ska vara där och betala för något han inte varit med på.

    Helt jävla rubbat.

  • Anonym (Alli)
    Anonym (egoister) skrev 2014-10-27 17:35:57 följande:

    För att kvinnor minsannbara har rättigheter att göra som de vill, medan männen bara har skyldigheter att rätta sig efter kvinnans vilja?!

    Kvinnan har rätt att bestämma när och med vem hon ska skaffa barn och mannen har ingen rätt till sin åsikt och vilja.

    Sen däremot när barnet är fött och Kvinnan ska håva in pengar ja DÅ är det helt plötsligt jätteviktigt att mannen ska vara där och betala för något han inte varit med på.

    Helt jävla rubbat.


    Håller med dig fullständigt!
  • Anonym (b)
    Anonym (egoister) skrev 2014-10-27 17:35:57 följande:

    För att kvinnor minsannbara har rättigheter att göra som de vill, medan männen bara har skyldigheter att rätta sig efter kvinnans vilja?!

    Kvinnan har rätt att bestämma när och med vem hon ska skaffa barn och mannen har ingen rätt till sin åsikt och vilja.

    Sen däremot när barnet är fött och Kvinnan ska håva in pengar ja DÅ är det helt plötsligt jätteviktigt att mannen ska vara där och betala för något han inte varit med på.

    Helt jävla rubbat.


    Jag håller med dig om att det är helt rubbat!


  • Anonym (Risker)

    Jag tror du tar lite för lätt på abortför att förstå varför kvinnor väljer att göra män till pappor mot deras vilja.

    Om en kvinna blir gravid utan att önskat det, är det trots allt väldigt väldigt svårt för många att göra abort. Abort är för de allra flesta den absolut sista utvägen du tar när allt annat är hopplöst. Många kvinnor blir aldrig mer helt hela efter en abort. Det är inte som att dra ut en tand. Kan förstå att män inte kan förstå detta. Då de inte invaderas av graviditetshormoner eller känner att kroppen ställer in sig på att bli mamma.

    Har du då en kk eller Karl som inte vill bli pappa just då, kanske du helt enkelt väljer ditt barn, din egen önskan, din drift, framför hans ilska och besvikelse.

    I den bästa av alla världar skulle barn bara födas till två längtande föräldrar, men nu lever vi inte i den. Tills det finns hundra procentiga preventivmedel får nog männen helt enkelt acceptera att har de sex får de leva med risken att bli pappa.

  • Anonym (Lora)
    Anonym (Alli) skrev 2014-10-27 17:24:16 följande:
    Det har inte med mig att göra men jag är nyfiken och veta hur folk egentligen tänker om något jag anser är fel. För JAG tycker det här är fel och för det behöver inte annat folk tycka som mig.

    Ett barn kan ha en bra uppväxt utan en biologisk pappa i livet. Men jag tycker barnet ska ha rätt till båda sina föräldrar. Visar det sig att det är en dålig biologisk pappa så kan barnet välja bort att träffa sin pappa, det valet tycker jag inte att mamman bör göra innan ens barnet är född. Barn som växer upp med två mammor/pappor är en helt annan diskussion, då finns det inte en iblandad person som har blivit pappa mot sin vilja.
    Bör INTE mamman göra det valet innan barnet är fött för att barnet sedan ska välja själv!? Min pappa var fri från droger och jag var planerad. Under slutet av min mammas graviditet började han knarka. Sprutor, amfetamin, allt som fanns. Han fick träffa mig några gånger under hennes uppsyn, troligen som morot för att sluta, men min mamma gjorde det klart för honom att han var tvungen att välja mellan mig och drogerna. Han fortsatte knarka. Min mamma lät honom aldrig träffa mig igen efter för förbrukade chanser. Jag är tacksam över att hon valde åt mig. Skulle de annars skriva på genemsam vårdnad och jag hade rätten att välja sedan när jag blev 13 år (är det väl man får välja själv) och innan det leva med en sprutnarkoman utan fast adress fram tills dess? För att barnet så fint sedan ska få välja själv, verkligen? Fin tanke, men den funkar tyvärr oftast inte i verkligheten...
Svar på tråden Varför behåller man ett barn mot pappans vilja?