• Schna

    Är det mer eller mindre bevisat att kvinnor generellt har lättare att få sex än män?

    Jag instämmer med de två senaste. Det finns ju ett syfte med att ha sex, förutom reproduktion, och blir det inte uppfyllt är ju sex verkningslöst. Jag har inget som helst utbyte av sex med främlingar, och har aldrig haft. Likadant med män med väsensskilda värderingar mot mina eller personligheter jag inte klickar med, jag blir enormt avtänd. Tyvärr är det oerhört många män som hör till den kategorin.

    Men visst, det är inga som helst problem för mig att hitta någon att ha sex med om jag ska bortse från petitesser som attraktion och kåthet.


    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 15:00:46 följande:
    Hävdar du att få män som DU genuint är kåt på skulle neka?
    Ja, om de inte är attraherade av mig.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 14:55:39 följande:
    Genom att ta del av t ex "Hanna86":s erfarenheter så understryks ju tesen att som kvinna kunna knulla slentrianmässigt ÄVEN om man har en hög kravbild på den man önskar knulla.
    Hanna86 är vad jag förstått en väldigt smart och företagsam kvinna. En man med motsvarande egenskaper får knulla.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 15:20:46 följande:
    Jag tror att vissa skulle ställa upp ändå. Det är som att sex är något stort för många män. Går kanske inte att förklara. Det är inte som att handla mjölk. Den största formen av mänskligt bekräftande kanske.
    Jag tror absolut att det är fallet för många män, men just de få männen jag tänker på här nu fungerar inte så. De män jag hittills fastnat för har inte haft problem att få knulla om de vill. Och det gör de med, men inte med alla som vill knulla med dem. Det finns ingenting som säger att de hamnar i ofrivilligt celibat om de avstår från att ha sex med mig.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Nej) skrev 2014-10-28 15:26:09 följande:
    Nej, Hanna86 har en klar fördel av att vara kvinna. I det sammanhanget kommer en man att få jobba mycket hårdare och ändå aldrig få samma utväxling.

    Det enda chansen att snudda vid hennes framgång skulle vara om mannen är så framgångsrik att han blivit väldigt känd, men till och med då skulle han behöva göra en del för att få till det.

    Men Hanna86 pluggar tror jag, en manlig student skulle inte ha en chans mot henne.
    Jag påstod inte att hon inte har en fördel iom att hon är en kvinna. Om män inte satte på varenda hål de såg skulle hon däremot inte ha det. Män med motsvarande egenskaper som Hanna86 får knulla, även om de kanske inte får knulla exakt lika många. Jag skulle dock tippa på att de inte lider av det så länge de är sexuellt tillfredsställda. Vilket de är.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 16:13:25 följande:
    Då är de väl undantag snarare än regel, skulle jag tippa.
    Ja, av en anledning.. Drömmer
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 16:21:22 följande:
    De som sätter på Hanna kanske inte gjort det om Hanna objektivt var oattraktiv, vem vet? Jag tror hon är snygg och får snålskjuts därigenom. Att vara snygg förbättrar oddsen oavsett kön, det är min bestämda uppfattning.
    Säkert. Men det säger ingenting om de som inte får sätta på Hanna.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 16:35:22 följande:
    Att de är mindre snygga enligt Hanna säger det kanske.
    Eller mindre attraktiva, helt enkelt. Jag tänker mig även att deras prefenslöshet och ointresse för henne som person kan ingå däri. Men det är såklart bara spekulationer, jag har inte deltagit i urvalsprocessen.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 16:33:59 följande:
    Som vi inte behöver gå in på...?

    Absolut, men först en fråga: Är du öppen för möjligheten att många av de män som får knulla redan känner till detta?


    Om inte; nej, det behöver vi inte gå in på.


    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Nej) skrev 2014-10-28 19:45:11 följande:

    Sant, men trådens frågeställning var relativ, om kvinnor hade det enklare. Vilket du nu alltså håller med om att de har.

    Din inställning var oklar där innan, minst sagt.


    Det tycker jag inte att den var.

    Ja, jag tror att kvinnor generellt sett har lättare att hitta någon som ställer upp på penetration, än vad män har. Jag tror däremot inte att kvinnor har lättare att hitta någon som de kan bli TILLFREDSSTÄLLDA av. Jag tänker att det är poängen med sex, förutom reproduktion som sagt, och att det är en icke-fråga om vem som får penetrera/s lättast.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 21:09:33 följande:
    Du ska inte underskatta männen. Tror det går ganska bra för kvinnor att hitta en bra älskare, inte bara män som ser ett hål och inget mer.
    Vad är det du syftar på här då:

    "Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 15:20:46 följande: Jag tror att vissa skulle ställa upp ändå. Det är som att sex är något stort för många män. Går kanske inte att förklara. Det är inte som att handla mjölk. Den största formen av mänskligt bekräftande kanske."

    Och här:
    "Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 20:23:48 följande: Men denna killen är ju inte vilken kille som helst får vi anta, eftersom hon i praktiken kan välja vem hon vill."

    Om vilken kvinna som helst kan få sex när som helst borde det indikera att det finns gott om män som har sex med vilken kvinna som helst.

    Men du kanske menar att väldigt många män är open minded och har lätt att uppskatta de flesta kvinnor? Ty de äro alla underbara?
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 21:31:21 följande:
    Sållar dig fram, men känns det jobbigt så får man väl avstå helt från sex som singel.
    Det kräver alltså en insats?
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-10-28 23:12:02 följande:
    Så är det troligen eftersom de flesta kvinnor behöver en stor kuk för att bli tillfredsställda, vilket det finns relativt få av.
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-10-28 23:16:02 följande:
    Jo, det säger att dom har för små kukar, läs medelstor+ eller mindre än så.
    Ja men JA. Det måste såklart vara kuken det hänger på! Då uppstår kåthet och attraktion med en gång. Mer krävs ej.

    {#emotions_dlg.flower}

    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 23:12:22 följande:
    Ja, det gör det nog med allt här i livet...
    Jag vill mena att även män, med rätt insats, kan få knulla. Jag påstår ingenting om just dig här nu men det är oerhört många män här på FL som anklagar sin kuk, sitt utseende och sin plånbok för att de inte får knulla. Eller kvinnorna för att vara för kräsna. Det handlar alltid om att något de inte kan göra någonting åt är roten till det onda. Det handlar aldrig om något de kan göra någonting åt, som deras beteenden, attityder, värderingar och personligheter. Det krävs en insats! Som med allt här i livet...
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 23:11:21 följande:
    Jo, men dessa män är nog inte vilka som helst eftersom kvinnorna kan välja vilka de vill. Det betyder inte att antalet män som väljs är få, bara att de mindre attraktiva får ta skeden i vacker hand istället.

    Många män ser nog kvinnor som underbara varelser, ja. Oavsett vilken kvinna det gäller.
    OM alla kvinnor kan välja vilka de vill, så innebär det att alla män alltid tackar jag till sex med vem som helst. Det stämmer inte. Det går heller inte att säga att det generellt sett stämmer eftersom det inte har någon betydelse för en specifik kvinna att kvinnor generellt sett aldrig blir nobbade, när hon blir nobbad.

    Sen tror jag också att många män ser kvinnor som underbara varelser men jag är osäker på hur stor andel av landets alla män som gör det, och om alla kvinnor verkligen är underbara varelser..
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 23:48:08 följande:
    Du har säkerligen rätt. I mitt fall handlar det om att jag tror att min övervikt gör att kvinnor ser mig som motbjudande och därför är jag beredd att gå ned i vikt (av hälsomässiga skäl också naturligtvis), men detta sker inte över en natt och kåtheten är förödande.
    Nu vet jag inte om du alltid varit överviktig eller om det är något du blivit på senare tid, men har man varit överviktig större delen av sitt liv och går ner i vikt, så är sannolikheten väldigt stor att man går upp det igen inom några år. Jag tror att man måste hitta en partner som kan tända på en oavsett, och jag är övertygad om att det finns kvinnor som gillar överviktiga män med.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Vill knulla när jag känner för det) skrev 2014-10-28 16:26:31 följande:
    Om du inte kan hitta en objektivt riktigt attraktiv och grym älskare så beror det på att du inte är objektivt attraktiv själv, primärt, och inte för att du har höga krav. Men det finns undantag naturligtvis. Jag känner inte till din bakgrundshistoria helt.
    Det finns fler dimensioner än så. Alla går inte efter samma hierarkiska måttstock. Någons höga krav kan vara helt bortplockat på någon annans kravlista. En person fokuserar på att känna något särskilt med en partner och struntar i allt annat världsligt, en annan fokuserar på en partner som omgivningen accepterar och värdesätter men negligerar sin egen trivsel ihop med människan.

    En ytlig person kan dessutom skapa hierarkier av precis allt, i alla kategorier. I New Age-svängen är det status att vara så medial som möjligt. Ytliga nördar kanske rensar bort män med IQ under 132. Ytliga psykologer som sneglar på sin nästes johari-fönster.. Det finns hierarkier kors och tvärs åt alla håll inom alla människor, mer eller mindre. Det går inte att ligga i topp överallt och om man försöker kommer man bara vara en generell neurotiker.

    Med det sagt är det inte ens säkert att Cesese är ytlig. Hon kanske bara inte hittat någon hon klickat med.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (Nej) skrev 2014-10-29 15:44:13 följande:
    Det var oklart för du omformulerade frågan och svarade på den istället. Nu är det solklart.

    Vad gäller din underliga utsvävning sen är det väl svårare att veta. Hur definierar man tillfredsställelse och så vidare. Eftersom du inte har några definitioner där så blir ju frågan omöjlig att ta till sig, min känsla är dock att du har fel. En kvinna kan komma enklare fram till sex, vilket ju ökar chanserna, jämfört med en man som aldrig får till det alls exempelvis.

    Oj, glömde jag definitionen på tillfredsställelse? Jag går efter ISO 10004:2012 här.


    Vad innebär att "komma fram till sex" och därigenom öka chanserna till tillfredsställelse? Vad är det som krävs av henne för att bli sexuellt tillfredsställd? Ja, det måste man ju som sagt också ta reda på, innan man kan svara om det blir lättare eller svårare än för mannen att bli tillfredsställd. Helt sant.


    Säg att hon behöver träffa 12 män (vilket hon omöjligen kan känna till) innan hon hittar någon som hon blir kåt på, där hon efter 11:e mannen konstaterar att hon nog är flata ändå och ger upp. Samtidigt som mannen ungefär där äntligen får till det. Kanske. Ingen vet.


    Om man är en kvinna som har svårt att tända på främlingar så underlättar det om man är smart och kan komma på en lösning på det problemet. Förutsatt att det finns ett otillfredsställt behov av tillfredsställa, då.


    Likaså om man är en man där kvinnorna inte slängt sig över en sen lågstadietiden. Man behöver vara smart. Kunna ta till sig information och revidera ens uppfattning och sedan prova igen. Osv.


    Det är många faktorer som spelar in och typ nästan samtliga är oerhört luddiga.Drömmer


    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Schna skrev 2014-10-29 19:07:03 följande:

    Om man är en kvinna som har svårt att tända på främlingar så underlättar det om man är smart och kan komma på en lösning på det problemet. Förutsatt att det finns ett otillfredsställt behov att tillfredsställa, då.

    Likaså om man är en man där kvinnorna inte slängt sig över en sen lågstadietiden. Man behöver vara smart. Kunna ta till sig information och revidera ens uppfattning och sedan prova igen. Osv.


    Jag tänker där att om han inte är innovativ nog att hitta lösning på sitt problem, så är det kanske sannolikt att det finns fler som inte heller är innovativa nog att hitta lösningar på sina problem. Även kvinnor kan ha svårt med det.

    Att komma på hur man ska tända lättare på casual sex kräver en del tankemöda, om det inte ingår i ens preferenser från början. Eller för all del hur de ska lära känna någon för sex utan att det blir krångligt med sina egna eller männens känslor, hitta ett förhållningssätt liksom. Eller hur de ska stå ut med att nobba 11 besvikna varav 4 arga män i rad och hålla motivationen uppe för att testa 11 till. Eller hur de ska stå ut att provligga med dessa män utan att behöva duscha skållhett efter varje och behöva gå i terapi för den totalt förlorade sexlusten. Osv.

    Om man har en villkorslös lust är ju det där ett icke-problem, såklart. Kvinnor som har det, eller som vet precis hur, vad och vem de ska leta efter, har det förspänt. Ja.
    It takes a fool to remain sane
Svar på tråden Är det mer eller mindre bevisat att kvinnor generellt har lättare att få sex än män?