• lotie

    Fler som börjat planera för syskon i början av 2015

    Hej!

    Nu är planerna igång och längtar ihjäl mig tills bi ska börja på nr 3.

    Har en tjej 12 och en pojk 14 och vi vill ha sista tätt.

    Har dock mått skit två graviditeter och två jobbiga förlossningar bakom.

    Men det är ju värt allt:)

    Dotter är provrör och sonen första försöket naturligt. Har Endometrios så ingen aning vad jag ska förvänta mig denna gången. Efter sommaren Sep-okt är drömmen iaf:)

    Vore jättekul om vi var flera som kunde följas åt:)

  • Svar på tråden Fler som börjat planera för syskon i början av 2015
  • Vårväntanochlängtan

    Hej!

    Har en son som är född i februari-14. Jag blev gravid på 21:a försöket med honom och har ett missfall bakom som blev till på försök nr 9. 

    Vi hoppas kunna börja syskonförsök i januari men det beror lite på om jag hinner få ett jobb innan. Blev färdigutbildad i början av graviditeten och har inte hunnit jobba inom professionen så det är lite nervöst. 

  • lotie

    Hej!
    Kul att du ska försöka på syskon med:)
    Hoppas du får jobb snart med.
    Då vet du inte heller hur lång tid det kan ta. Jag hade ett missfall innan första med.
    Längtar jättemycket att försöka igen men blir nog tufft med två så små barn i början men vi vill ha dem tätt och jag vill inte börja jobba emellan.

    Kul om vi kan följas åt:)

  • Vårväntanochlängtan

    Nä precis, allt jag hoppas på är att det inte tar lika lång tid som sist.
    Vi vill också ha ganska så tätt i mellan våra. Har räknat ut att om det blir på första försöket vilket kanske inte är så troligt så blir det 20-21 månader i mellan. Känns lagom. Vilken månad är din son född, och hur lång tid fick ni kämpa med dottern?

  • lotie

    Min son föddes sista mars i år. Storasyster tog 3 år och andra provrörsbefruktningen.
    Skulle det gå för mig i januari blir det väl bara 18 månader mellan. När är din född?

  • Vårväntanochlängtan

    4:e februari :) 

    Försöker boosta kroppen lite innan med att gå ner ett par kilo som är kvar efter graviditeten samt några som flyttat in på kroppen med hjälp av mammafikor ;)

    Sedan kommer jag nog använda mig av appen natural cycles för att få bättre koll på ÄL. 

    Har du normala mens cyklar annars? Mina har hoppat några dagar fram och tillbaka i mellan åt så det vore bra att få lite extra koll. 

  • lotie

    Hej!
    Hur går det för dig med jobb och vikten?
    Jag väntar nu in första mensen efter piller så vi kan köra på:)

  • Vårväntanochlängtan

    Hej, vad kul att ni snart ska börja. Vikten går det inget vidare med men ska på jobbintervju nästa vecka som jag hoppas leder till anställning. 

    Har chans på fastanställning efter 6 månader så försöken till syskon kommer nog inte starta för oss förrän ca 3 månader har gått i så fall.

  • lotie

    Äntligen har jag fått men efter jag slutat med piller:)
    Så blir äl på juldagen så får smita undan släkten i jul:)
    BIM 8 januari så spännande att försöka på nr 3!

Svar på tråden Fler som börjat planera för syskon i början av 2015