Inlägg från: Snutten6 |Visa alla inlägg
  • Snutten6

    Borde Stefan Löfven avgå?

    Absolut inte !

    Vi måste ha en regering som värnar om alla Svenska medborgare.
    Solidaritet och hänsyn måste få genomsyra vårt liv här i Sverige.

  • Snutten6
    Nattugghla skrev 2014-10-28 19:36:17 följande:

    Han är en katastrof för landet.... Några veckor och vallöftena bryts på löpande band....

    Vi som hade en av Europas bästa ekonomier.... Ner i stuprännan bara...


    Glöm inte att S inte har majoritet utan måste förhandla med andra partier.

    Alliansen var lite av en diktatur, Det fanns en person som tog rodret och tillät ingen avvikande åsikt offentligt.
  • Snutten6
    Jag är bara jag skrev 2014-10-28 19:38:43 följande:

    Ja,hela regeringen borde avgå! Idel idiotförslag,man baxnar varje dag! Knarkdömda och islamister i regeringen-skamligt!


    De två sista påstående instämmer jag fult och helt i !

    Men om ekonomin har du helt fel, vi hade inte alls den bästa ekonomin, det kommer att visa sig nu.

    Hade vi haft en god ekonomi, skulle inte reporäntan vara 0%
  • Snutten6
    Nattugghla skrev 2014-10-28 19:46:47 följande:
    Och att socialdemokraterna (i förlängningen är det Löfvén som är ansvarig där vt du) meddelat samtliga sina riksdagsrepresentanter att de inte får lägga några som helst motioner som kostar pengar eller riskera att rubba maktbalansen i riksdagen... Det är inte diktatoriskt alls?
    Ansvarsfullt, ekonomiskt sätt !

    Vi måste få ordning på landet och ansvaret vi tar för varandra.
  • Snutten6
    maja99 skrev 2014-10-28 20:01:47 följande:

    Är man bidragstagare, långtidsjukskriven eller oanställningsbar är det bara att göra vågen. Arbetslinjen är övergiven! Woohaa.


    Bli sjuk en dag och förlorar ditt arbete och blir arbetslös och sedan hamnar i "fas3"  gruppen.
    Då ser du vad solidaritet och hänsyn till min nästa betyder !

    Fundera o tänk lite mer innan du kastar många personer in i askan.....
  • Snutten6
    Nattugghla skrev 2014-10-28 20:24:30 följande:

    Att arbetslösa har haft det svårt under alliansregeringen är det nog ingen som förnekar. 

    Men att göra det svårare för dem att komma in på arbetsmarknaden samtidigt som man vill ge dem lika mycket pengar som lön i stort sett inspirerar inte till arbete. Man får ju pengar ändå liksom...

    Min bror som var arbetslös under förra sosseregeringen i början på 2000-talet förlorade faktiskt ett par tusen i månaden på att börja jobba istället för när han var arbetslös.... 


    Förlorade på att arbeta......
    Kräver en klarläggning !
  • Snutten6
    Nattugghla skrev 2014-10-28 20:45:04 följande:

    Klarläggning? Det är väl ändå rätt tydligt kan jag tycka. Men för din skull så klargör jag. 

    Min bror hade ut ett par tusen mer i arbetslöshetsersättning än han hade genom att börja jobba som säljare i en sportbutik.

    Tydligt nog?


    JA ja
    Gamla slitna ord, om och om igen.
  • Snutten6
    maja99 skrev 2014-10-28 20:45:46 följande:
    Jäkla drygt inlägg... Har faktiskt flera i min närhet som gått sjukskrivna och långtidsarbetslösa som visat sig må väldigt bra av lite krav på sig. Blev faktiskt deras vändpunkt! Och jag har varit sjukskriven, men det tar lååång tid att hamna i fas 3 min vän.
    Mitt inlägg kom direkt från hjärtat, ett varmt hjärta

    Så bra för dina vänner !
    Grattis

    Men det finns personer som inte har den turen.
  • Snutten6
    maja99 skrev 2014-10-28 19:59:24 följande:
    Moahaaa! Jättejätteduktig förhandlare verkligen... undrar varför bara mp:s förslag lägga fram...?
    Titta lite mer noggrant, så ser du att det du säger inte stämmer.
  • Snutten6
    Nattugghla skrev 2014-10-28 21:19:09 följande:
    Tro vad du vill. Bara för att du inte tror på orden så innebär det inte att de inte är sanna. 
    Klargör för oss hur detta kan ske!
    Berätta vad personen arbetade med före arbetslösheten samt lön.
    Vilken a-kassa samt ersättning per månad.

    Arbete idag, lön och a-kassa.
  • Snutten6
    Curlar skrev 2014-10-28 21:19:54 följande:

    Jag är så glad att jag slutat betala skatt när man ser vad dom gör med pengarna.


    Duktig du är, GRATTIS !!

    Den dag du behöver sjukvård och det finns ingen vårdcentral, den är stängd pga ekonomiska svårigheter.
    Du är med om en olycka, det tar lååång tid innan ambulansen kommer, pga det inte finns pengar till drift och personal ?
    Du kör bil och vägen är såå dålig så din bil går sönder ?
    Tågen går ibland ibland inte, allt pga brist på pengar.
    osv osv

    Är det inte bättre att betala skatt, alla ska betala efter förmåga, så att vi får tillbaka ett rikt och friskt Sverige,
    En person kan inte göra allt men många kan göra mycket !

    Tänk om och vänd om . Solig
  • Snutten6

    Ni som hävdar att en akademisk utbildning är ngt att hävda i dessa sammanhang, har fullkomligt fel !!
    Löven har träffat fler personer, befattningshavare, arbetare OCH verkligheten än ngn annan politiker i Sveriges Riksdag !! 
    Kasta inte skit på ngn som arbetat sig upp till makten, anser detta vara finare bättre mer ärofyllt och visar på ett " jävla anamma " 

    Engelskan klarar Löven bättre än det flesta Riksdagsledamöter, detsamma ang uppförande och att känna sig bekväm inom " fina politiska " miljöer.

    Däremot är Löven ingen vanlig slipad politiker från ett ungdomsförbund, utan koppling till verkligheten . Löven har kopplingen till dagen den upplevda dagen.

  • Snutten6
    Gert skrev 2014-10-29 18:09:21 följande:
    Har Stefan Löfven arbetat sig till makten? Han var mest en sista utväg för ett parti i fritt fall. Roligt att folk tror att fackpampar har kopplingar till verkligheten. Det är antagligen i sin roll som fackpamp som Stefan Löfven har utvecklat sin bulldozer-strategi.
    Du är inte Sosse förstår jag och har inte ngn större politisk erfarenhet eller erfarenhet inom förenings/fackföreningslivet.

    Är det inte bättre att arbeta sig till en position än att läsa sig till teorin ?
    Läser du, har du ingen erfarenhet eller jämförelse av vad livet erbjuder....

    Arbetar du dig in i förenings eller politikerlivet, får du en bättre inblick i vad livet betyder samt kontakt med personer som har beslutsförmåga.

    Drevet mot Löven tror jag är helt bortkastat, Löven kommer att  sitta kvar i många många år.

    Groggen väntar Tungan ute
  • Snutten6
    Gert skrev 2014-10-29 18:09:21 följande:
    Har Stefan Löfven arbetat sig till makten? Han var mest en sista utväg för ett parti i fritt fall. Roligt att folk tror att fackpampar har kopplingar till verkligheten. Det är antagligen i sin roll som fackpamp som Stefan Löfven har utvecklat sin bulldozer-strategi.
    Du blir inte "fack pamp" om du inte har kunskap, förtroende och respekterad bland väljarna inom  facket !
Svar på tråden Borde Stefan Löfven avgå?