• Dr to be

    Utomkvedshavandeskap, kommer jag någonsin bli gravid igen?! .,(

    Har inte varit med om exakt samma sak men jag hade ett x 2011. Urakut op, 2,5l blod i buken och förlorad äggledare. Blev gravid 2 månader senare vilket resulterade i en dotter. Nu är jag tidigt gravid igen, tog sig på andra försöket. Så om din kvarvarande äggledare har passage bör det inte finnas hinder för att ni blir gravida på egen hand.

    Stort lycka till

  • Dr to be

    Har inte varit med om exakt samma sak men jag hade ett x 2011. Urakut op, 2,5l blod i buken och förlorad äggledare. Blev gravid 2 månader senare vilket resulterade i en dotter. Nu är jag tidigt gravid igen, tog sig på andra försöket. Så om din kvarvarande äggledare har passage bör det inte finnas hinder för att ni blir gravida på egen hand.

    Stort lycka till

  • Dr to be
    cme86 skrev 2014-10-30 12:42:37 följande:

    Tack snälla du för svar. Är rädd för att även om den har passage så kanske den blivit så pass skadad ändå när de tagit bort alla sammanväxningar? 

    Låter underbart. Hur länge väntade ni med att ha oskyddat sex efter op? Var din cykel normal när den kom igång eller strulade den? Jag har ingen aning varken när min mens ska komma eller när jag kan tänkas ha ägglossning. Eftersom gravidhormonet äntligen var ur kroppen för en vecka sedan så känner jag att det är jättesvårt att veta när/hur ja ska räkna?


    Jag fick neg på gravtest inom några dagar och slutade blöda efter typ 2 dagar. Vi hade oskyddat sex vid första samlaget efter kanske två veckor. Om jag minns rätt hade jag första mensen 3v efter op...
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap, kommer jag någonsin bli gravid igen?! .,(