• Svar på tråden Sverige erkänner Palestina....???
  • Rataxes
    De två regeringspartier som kallar sig feministiska erkände igår en stat där HBTQ är olagligt, där kvinnor utsätts för massivt förtryck, och som just fått gränsen mot Egypten stängd på grund av att terroristerna som styr denna stat detonerat en självmordsbomb i Egypten och dödat 33 militärer.

    Sverige ansluter sig därmed till de runt 98-99% av världens diktaturer, med länder som Nordkorea, Iran, Kina, Kuba mfl i spetsen, som erkänner terroriststaten Palestina. Det är en tydlig signal som bekräftar vilka värderingar som regimen Löfvén/Romson stöder.
    Idag skäms jag mer än vanligt för att vara svensk.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Krixx

    Englands parlament har också röstat för att erkänna Palestina. Men de är väl också en diktatorisk terrorstat då???

  • Anonym (!!)

    Landet tillhör Palestina, judarna kom dit bostte sig där och sedan bråkar de om landet, läs på historia, judarna var syndabockar inget land ville ha de, palestinierna tog emot de, och detta blev tack!! Nästan som att jag ska få komma

    Hem till någon och sedan vägra gå hem och påstå att jag bor där usch!! Israel och USA är enligt mig världens terrorister ingen ser det bara !!

  • Anonym (-)
    Rataxes skrev 2014-10-31 03:11:45 följande:
    De två regeringspartier som kallar sig feministiska erkände igår en stat där HBTQ är olagligt, där kvinnor utsätts för massivt förtryck, och som just fått gränsen mot Egypten stängd på grund av att terroristerna som styr denna stat detonerat en självmordsbomb i Egypten och dödat 33 militärer.

    Sverige ansluter sig därmed till de runt 98-99% av världens diktaturer, med länder som Nordkorea, Iran, Kina, Kuba mfl i spetsen, som erkänner terroriststaten Palestina. Det är en tydlig signal som bekräftar vilka värderingar som regimen Löfvén/Romson stöder.
    Idag skäms jag mer än vanligt för att vara svensk.
    jag har svårt att förstå att man tycker det är helt ok att erkänna en av två stridande och lika felande parter i en konflikt, antingen erkänner man båda staterna eller så erkänn r man ingen, eller tycker du att de människor som dör pga av Israel är mer ok?

    Vanliga människor drabbas av extrema och fanatiska människors beslut,
    Extrema fanatiker kan man finna i Palestina, Israel och även här i Sverige.
    Skämmas ska man göra när man inser att 13% röstat in rasister i Sveriges riksdag, det är något att skämmas för
  • alice85
    Anonym (-) skrev 2014-10-31 11:55:09 följande:

    jag har svårt att förstå att man tycker det är helt ok att erkänna en av två stridande och lika felande parter i en konflikt, antingen erkänner man båda staterna eller så erkänn r man ingen, eller tycker du att de människor som dör pga av Israel är mer ok?

    Vanliga människor drabbas av extrema och fanatiska människors beslut,

    Extrema fanatiker kan man finna i Palestina, Israel och även här i Sverige.

    Skämmas ska man göra när man inser att 13% röstat in rasister i Sveriges riksdag, det är något att skämmas för


    Men Israel är väl erkänt som stat?
  • Anonym (nja...)
    Anonym (Skamligt!) skrev 2014-10-30 21:41:53 följande:

    Jag är väldigt insatt i konflikten,läst massor,får info. från rätta håll,varit där flera ggr och jag kan lugnt säga att 99.99% som skriv om Israel i Sverige är en lögn. Det har aldrig funnits ett folkslag som hetat palestinier och som bott i ett land som hetat palestina.


    Du vet om att det inte bara är svensk media som skriver om hemskheterna i den konflikten va? Jag tycker det vore väldigt märkligt om hela världens tidningar ljuger, men att en privatperson i Sverige minsann sitter inne men informationen på hur det egentligen ligger till.

    Dessutom har jag flera nära vänner från Palestina.
    Jag har en vän som kom hit i juni, som bott i Palestina hela sitt liv.
    Som inte kan annat än bekräfta det som media rapporterar om, plus berätta massa annat hemskt som inte media rapporterat om.

    Vad är dina källor på det du skriver?
  • Anonym (nja...)
    Anonym (-) skrev 2014-10-31 11:55:09 följande:
    jag har svårt att förstå att man tycker det är helt ok att erkänna en av två stridande och lika felande parter i en konflikt, antingen erkänner man båda staterna eller så erkänn r man ingen, eller tycker du att de människor som dör pga av Israel är mer ok?

    Vanliga människor drabbas av extrema och fanatiska människors beslut,
    Extrema fanatiker kan man finna i Palestina, Israel och även här i Sverige.
    Skämmas ska man göra när man inser att 13% röstat in rasister i Sveriges riksdag, det är något att skämmas för
    Den ena staten slåss med högteknologiska robotar och den andra staten med bomber gjorda av gödsel, och du tycker att dessa två stridande har lika mycket fel i det hela?

    Om jag attackerar dig med ett svärd och du har en smörkniv att försvara dig med, är vi då två lika felande parter?

    När du slåss med smörknivar mot svärd, mot någon som kanske sprängt din familj och dina barn i luften så att du står ensam kvar, så är nog steget inte lång från att tänka "fuck detta, jag tejpar en bomb på magen och tar med mig så många jag kan i fallet"

    Ifall som för Palestina skulle jag inte kalla det för extrema fanatiker. 
    Jag vill hellre kalla det en handling utförd i desperation och hopplöshet.
  • Anonym (!!)

    Att försvara judarna i detta fallet är bara äckligt tycker jag, Israel har mer vapen än Palestina och inte nog med det så sponsras de ännu mer av USA, inte nog med det så har de även stäng in de palestinierna och bombar ihjäl de där inne, och vad har palestinierna? Jo stenar och hemma gjorde bomber. De skickade in sina soldater för att döda alla pojkar så de en dag inte ska hämnas på de! De dödar spädbarn och skjuter gravida kvinnor så skottet går igenom till bebisen i magen, hur många har dödats från Israel och hur många dödas varje dag i Palestina, USA som har med allt och alla krig att göra har man inte hört ett ord ifrån, är det en slump tro? Och varför är det så att så fort en Från Israel dör så blir det drama men dagligen dödar de mer än gärna palestinierna, liv som liv, inget liv är mer värt än det andra, det staten Israel gör idag är nästan värre än det hitler gjorde mot de! för den som vill Tro media och inte har vett att söka kunskap på egen hand, denna är det synd om, det är lätt att skrika terrorister men det är sällan man ser de riktiga terroristerna, för ibland kommer de sannerligen i form av hög uppsatta män!

  • Anonym (-)
    alice85 skrev 2014-10-31 13:03:34 följande:
    Men Israel är väl erkänt som stat?
    Ja det är ju poängen,

    DVS har man erkännt den ena av två felande parter så erkänner man även den andre eftersom  var är annars logiken

    eller så erkänner man inte Palestina och tar tillbaka erkännandet av Israel, i mina ögon är krigshetsarena de som gör fel medans de som inte vill ha krig drabbas, krigshetsarna och fantaikerna finns även i Sverige och hetsar på båda sidor.


  • Anonym (-)
    Anonym (nja...) skrev 2014-10-31 13:45:03 följande:
    Den ena staten slåss med högteknologiska robotar och den andra staten med bomber gjorda av gödsel, och du tycker att dessa två stridande har lika mycket fel i det hela?

    Om jag attackerar dig med ett svärd och du har en smörkniv att försvara dig med, är vi då två lika felande parter?

    När du slåss med smörknivar mot svärd, mot någon som kanske sprängt din familj och dina barn i luften så att du står ensam kvar, så är nog steget inte lång från att tänka "fuck detta, jag tejpar en bomb på magen och tar med mig så många jag kan i fallet"

    Ifall som för Palestina skulle jag inte kalla det för extrema fanatiker. 
    Jag vill hellre kalla det en handling utförd i desperation och hopplöshet.
    Om du får ditt barn dödat gör det väl knappast någon skillnad om det var en högteknologisk bomb eller en hemmagjord, eller för all del en smörkniv.

    Som vanligt i krig och konflikter är det oskyldiga och civila som drabbas och där har båda sidor fel.

    jag ser båda sidor som skyldiga till att konflikten fortsätter och jag ser båda sidor som oskyldiga, jagvägrar ta ställning för krigshetsare och mördare och väljer istället att ta ställningen för de som inte vill ha krig och de som drabbas av dårarna på BÅDA sidor.
  • alice85
    Anonym (-) skrev 2014-10-31 14:39:27 följande:

    Ja det är ju poängen,

    DVS har man erkännt den ena av två felande parter så erkänner man även den andre eftersom  var är annars logiken

    eller så erkänner man inte Palestina och tar tillbaka erkännandet av Israel, i mina ögon är krigshetsarena de som gör fel medans de som inte vill ha krig drabbas, krigshetsarna och fantaikerna finns även i Sverige och hetsar på båda sidor.


    Aha sorry, nu fattar jag!
  • Anonym (nja...)
    Anonym (-) skrev 2014-10-31 14:41:54 följande:

    Om du får ditt barn dödat gör det väl knappast någon skillnad om det var en högteknologisk bomb eller en hemmagjord, eller för all del en smörkniv.

    Som vanligt i krig och konflikter är det oskyldiga och civila som drabbas och där har båda sidor fel.

    jag ser båda sidor som skyldiga till att konflikten fortsätter och jag ser båda sidor som oskyldiga, jagvägrar ta ställning för krigshetsare och mördare och väljer istället att ta ställningen för de som inte vill ha krig och de som drabbas av dårarna på BÅDA sidor.


    självklart kvittar det för den som blev dödad vad den blev dödad av.

    Men om du kollar över rapporterade dödsfall på vardera sida i konflikten talar den sitt tydliga språk. Fram till 22 augusti 2014 dödades minst 2042 palestinier (1444 civila, varav 478 barn och 246 kvinnor), två israeliska civila och 64 israeliska soldater.

    TVÅ civila israeler, och 1444 civila palestinier varav 478 var barn.

    Det är skillnad på en gödselbomb som kan jämna ett hus till marken, och på en högteknologisk bomb som kan spränga en hel by till damm.

    Det är inte lika illa från båda håll. det handlar om en litet land som blir kontrollerat av stormakten Israel som helst av allt hade bombat Gaza remsan bort från kartan, om det inte hade drabbat dom själva också.
  • Anonym (flippflapp)
    Anonym (Palestina) skrev 2014-10-30 17:46:27 följande:

    Det här är ju fan inte klokt. Sverige erkänner Palestina?! 

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19781864.ab


    Sverige har alltid varigt PRO PLO.

    Så vi ska väl snart bli PRO HAMAS också.. För det är rätt många som påstår att HAMAS inte är terror. Utan bara guds fina "gossar" som inget ont gör.. Bara lite fyrverkeri med Iran tillverkade nyårs raketer..

    Fördelen bli väl att vi slipper NATO nu.. För inte vill de väl ha med terror försvarare..

    Nu ska väl Sverige snart också erkänna den Islamiska staten


  • Anonym (!!)
    Anonym (flippflapp) skrev 2014-10-31 20:14:39 följande:
    Sverige har alltid varigt PRO PLO.

    Så vi ska väl snart bli PRO HAMAS också.. För det är rätt många som påstår att HAMAS inte är terror. Utan bara guds fina "gossar" som inget ont gör.. Bara lite fyrverkeri med Iran tillverkade nyårs raketer..

    Fördelen bli väl att vi slipper NATO nu.. För inte vill de väl ha med terror försvarare..

    Nu ska väl Sverige snart också erkänna den Islamiska staten


    Du vet ju inte ens vad du pratar om, ännu ett exempel på någon som är totalt hjärntvättad av medias bullshit som i grund och botten styrs av Judarna!! snälla du använd ditt intellekt!!
  • Thyla
    Anonym (Palestina) skrev 2014-10-30 17:46:27 följande:

    Det här är ju fan inte klokt. Sverige erkänner Palestina?! 

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19781864.ab


    Nope inte klokt, men hittils har den nya regieringen inte gjort något klokt heller.
    Det som är också är skrämmande är att de bara gör det- liksom någon form av diktaturskap- jag hoppas verkligen riksdagen gör något åt denna galna regering och genomgår nyval.
  • Anonym (-)
    alice85 skrev 2014-10-31 14:44:44 följande:
    Aha sorry, nu fattar jag!
    Glad
  • Anonym (-)

    man kan fråga sig hur Israel och palestina ska kunna finna en fredlig väg och samexistera när inte ens människor här i Sverige på det här forumet kan sluta hata

  • ulfsas
    Anonym (-) skrev 2014-11-01 20:28:38 följande:
    man kan fråga sig hur Israel och palestina ska kunna finna en fredlig väg och samexistera när inte ens människor här i Sverige på det här forumet kan sluta hata
    Man finner ingen fredlig väg för Israelerna är rädda för att bli omkörda av Palestinier/muslimer/araber i befolkningsantal.

    Vid en integrering och normal demokrati så skulle Israelerna kunna förlora makten i sitt eget land till Palestinierna/muslimerna/araberna.
    ''Kommer aldrig att ske'' sa en Israelisk regeringstalesman under en intervju av en Brittisk reporter.
    En fredlig väg blir nog svår.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
Svar på tråden Sverige erkänner Palestina....???