Inlägg från: Netolia |Visa alla inlägg
  • Netolia

    Skräckfilmer?

    Behöver tips på skräckfilmer att se i helgen! Ej barnfilmer, halloweentema ej nödvändigt.
    Tack på förhand :---)

  • Svar på tråden Skräckfilmer?
  • Netolia
    Aniiee skrev 2014-10-31 13:22:59 följande:
    Tomie, Noroi, Battle Royale, Marebito, Audition, Chakushin Ari och Infection.
    Har sett Battle Royale och Chakushin Ari. Audition har jag på min watchlist så den kanske det blir. Ska kolla upp resten, tack så mycket!
  • Netolia
    Alexandra1990 skrev 2014-10-31 13:20:52 följande:
    The ruins
    Redan sett men tack!
    eslah skrev 2014-10-31 13:26:41 följande:
    Gå och se Annabelle på bio (eller ladda ner), The conjuring, Sinister, The Strangers, Dead silence eller Your'e next är väl alla rätt bra Halloweenpassande filmer?! Om man nu inte har sett dom redan.
    Vet inte om jag klarar dockor... The conjuring och sinister har jag sett, ska kolla upp resten, tack!
  • Netolia
    MySecret skrev 2014-10-31 13:35:38 följande:
    Wrong turn 1 (finns fler men den är bäst), the hills have eyes, the cabin in the Woods, insidous, the chainsaw massacre, terror on elmstreet, fredag 13e, mama
    Tack! Har sett alla utom Mama, tankar den nu. 
  • Netolia
    Rosa Fluff skrev 2014-10-31 13:53:16 följande:
    För guds skull radera den!! Jag har aldrig varit med om ett så sorgligt hjärtskärande slut i hela mitt liv! Jag satt o tjöt som ett barn. Slutet förstör hela filmen! 

    Women in black är bra, såg att ingen nämt den. 
    Äh, jag är inte så känslig.
  • Netolia
    MySecret skrev 2014-10-31 15:32:38 följande:
    Har du sett fritt vilt?

    Jag har sett det mesta men kommer såklart inte på vad de heter :/

    Annabelle tyckte jag var kass. Hade hört så mkt gott om den och blev så besviken.
    Åhh ja, det har jag, men det var längesedan och jag hade glömt vad den hette. Så tack för påminnelsen!
  • Netolia
    Aniiee skrev 2014-10-31 15:45:17 följande:
    Äldre filmer.... Nosferatu. Dracula (1931), The Haunting (1963, min favorit från västvärlden), Night of the living dead, Rosemary's baby, Psyco, The Exorcist, House on Haunted Hill, Freaks, The old dark house......

    Kanske, kanske, platsar även Wicker man.... men det är lätt diskutabelt. 
    MySecret skrev 2014-10-31 15:41:45 följande:
    Darkness falls, It, Rec, jeepers creepers,
    Martyrs, wild creek.

    Norska och spanska skräckisar tycker jag är bäst.

    Har sett de flesta men en del tål att ses om. Danke!
  • Netolia
    Rocket Mania skrev 2014-10-31 15:46:20 följande:
    Pans Labyrint 

    Annars gamla klassiker som Night of the living dead och Dawn of the dead (originalversionerna).
    Åh, Dawn of the dead ska jag tanka NU.
    fluu skrev 2014-10-31 15:45:24 följande:
    Gillar egentligen inte skräck, men några få har fångat mig:

    * The woman in black(senaste versionen)
    * Rec
    * Barnhemmet
    * Hide & Seek
    Har sett, men tack!
  • Netolia
    FrauCasio skrev 2014-10-31 17:28:33 följande:
    Drag me to hell! Lätt. Inte alls så skrämmande och ingeblod men ack så bra film!
    Tyckte den var lite överdriven.
  • Netolia
    Apopan skrev 2014-11-01 17:15:56 följande:
    Lite äldre som jag gillar:
    Alucarda, Night of Death, Grapes of Death, The Iron Rose, Cronos, Humanoids from the Deep, City of the Living Dead, All the Colours of the Dark, Beyond the Darkness, Cannibal Holocaust, Carnival of Souls, Night of the Demon, Black Sunday, Possession, The Tenant, Them!, Valerie and her Week of Wonders, Images, Don't Look Now...

    ... Ja, alltså, jag kan fortsätta hur länge som helst. Men måste propsa för House on Haunted Hill också. Något med Vincent Price är ju ett måste ;)
    Åh tack =D
    Älskar Vincent Price men har redan sett House on haunted hill, kanske får bli House of wax istället!
  • Netolia
    Aniiee skrev 2014-11-02 00:12:15 följande:
    Vilken av dem?
    Den första. Tyckte den var ganska irriterande så jag vet inte om jag orkar ta mig igenom de två andra också...
  • Netolia
    nr57 skrev 2014-11-02 00:18:28 följande:
    Japp, jag har sett dem. Men en dag som denna borde fler spinna runt The Walking Dead på repeat. Samma skit men mycket bättre...
    Har första säsongen på datorn, men det är så sjukt jobbigt att börja kolla på en ny serie av någon anledning... fast jag antar att det är värt det när man väl kommer in i den.
  • Netolia
    nr57 skrev 2014-11-02 00:29:15 följande:
    Du behöver enbart titta på max 6 avsnitt, som den första säsongen bestod utav, för att kunna avgöra om den är värd att följa eller inte. Jag tror att de flesta fastnar redan efter de 3 första avsnitten.
    Då ska jag börja kolla direkt efter jag sett klart Hot Fuzz! 
  • Netolia
    Aniiee skrev 2014-11-02 00:47:36 följande:
    Den första, den gamla? Den är ju rätt bra.
    Ja, den gamla, glömde att det fanns en remake. Gillade inte skådespelarna.
  • Netolia
    Aniiee skrev 2014-11-02 00:57:58 följande:
    Det är lugnt, remaken kan förpassas till hyllan med filmer som Plan 9 from outer Space, The incredibly strange creatures...., Exit to Eden, och The Room.....
    Haha, misstänkte det... The Room har jag faktiskt inte sett än, är den lika dålig som folk säger?
Svar på tråden Skräckfilmer?