• SofieB90

    Sjuksköterskeprogrammet VT 2015

    Hej alla!


    Några fler än jag som sökt sjuksöterskeprogrammet till våren 2015?


    Själv har jag sökt på flera orter och är supernervös för om jag kommer in eller ej!Vore kul att höra om vi är fler! :)

  • Svar på tråden Sjuksköterskeprogrammet VT 2015
  • Dr Mupp
    Nallemaja28 skrev 2014-12-10 22:45:59 följande:

    Ok! Hur känns det då? Är du sugen?


    Absolut, men mitt problem är att jag är expert på att göra en miljon saker på samma gång (och sen bli utbränd efter ett tag). Är just nu sjukskriven för utmattningsdepression med ångest (och suicidbenägen). Trots min sjukdom så är jag frustrerad över att jag inte kan (och får) jobba. 

    Så jag vill jättegärna både jobba och plugga samtidigt. Och ta hand om hela hushållet, fyra barn och två hästar. Men jag har iaf tillräckligt med självinsikt att jag inser att det nog kommer vara väldigt svårt att genomföra. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • SofieB90
    Nallemaja28 skrev 2014-12-13 19:48:15 följande:

    Idag kom informatornsbladet från sophiahemmet!! Så spännande????????


    Vad roligt, jag fick mejl från örebro universitet med! Hoppas dock fortfarande på uppsala eller norrköping så vill ha antagningsbesked nr 2 nu!!


     


    När börjar du? :)

  • Nallemaja28

    Terminen börjar 19:e januari! Men ska dit på förregistrering v3 så spännande allting! Känns som ett nytt kapitel i livet! Hoppas du kommer in i Uppsala! Hur gammal är du? Jobbat inom vården tidigare?

  • SofieB90
    Nallemaja28 skrev 2014-12-13 23:54:24 följande:

    Terminen börjar 19:e januari! Men ska dit på förregistrering v3 så spännande allting! Känns som ett nytt kapitel i livet! Hoppas du kommer in i Uppsala! Hur gammal är du? Jobbat inom vården tidigare?


    Okej, ja de verkar vara den 19e som gäller! :)
    Ja det är verkligen som en nystart i livet, ska bli så himla kul!


    Jag är 24 år och är undersköterska men har inte jobbat inom vården på ca 2-3 år nu då jag gjort lite annat. Hur gammal är du? Har du jobbat inom vården? :)

  • Forzamilan22

    Hej!

    Är reservplats 10(HP) på Örebro uni, sjuksköterskeprogrammet

    84 antagna.

    Hur ser ni på mina chanser?

    Uppskattar all svar :)

    Mvh.

  • JA77
    Forzamilan22 skrev 2014-12-15 19:53:11 följande:

    Hej!

    Är reservplats 10(HP) på Örebro uni, sjuksköterskeprogrammet

    84 antagna.

    Hur ser ni på mina chanser?

    Uppskattar all svar :)

    Mvh.


    Det kommer du säkert in på! Men hur många är antagna i HP-gruppen? Det är alltså 10 från den som måste tacka nej. 
  • michelodeon

    Jag har jobbat som vårdbiträde sen studenten, pluggade till undersköterska 2008, 2009 fick jag mitt första barn och fick fast tjänst 2010. Fick barn 2012 och 2014 också :)

    Så det ska bli underbart att plugga nu :) att bli barnmorska har varit min dröm i 10 år så äntligen! :)

    Hur ska ni andra göra med era tjänster? Jag planerar att ta tjänstledigt och tänker inte säga upp mig fören jag är klar ssk.

    Någon mer som ska börja på MDH??

Svar på tråden Sjuksköterskeprogrammet VT 2015