Inlägg från: Anonym (bill&bull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bill&bull)

    Jag slagit min fru, hur det kommer gå i rätten?

    Anonym (Nervös) skrev 2014-11-15 15:15:16 följande:

    Jag och min fru bråkade för nåra veckor sen. Det var heta känslor och och jag gick över gränsen. Men hon gick också över gränsen. Nu hon har anmält migh och jag är rädd hamna i fängelse. Jag är ingen hustru misshandlare och jag har alltid varit snäll med henne. Gett henne vad hon vill ha och så. Men detta enda misstaget jag får sota för nu. Hon har inte ens nån blå märke eller något tecken på misshandel. Det var ett misstag och en engångs föreetelse och jag ångrar det stort! Om jag inte kan bli sams med henne innan hur jag ska klara detta? Har ni nån råd?


    Ett slag är vad som krävs för att det ska klassas som misshandel
    Nä du kanske inte till hör gruppen av män som slår sina kvinnor regelbundet.
    Men likväl har du slagit ETT slag och det räcker..

    Mördar du en människa så är du mördare (det räcker med en)
    Rånar du en bank så är du bankrånare (det räcker med en bank)
    Snor du EN sak så är du en tjuv(det räcker med en sak)

    Så här kan jag fortsätta..

    Har du blivit hörd av polisen?
    Vad sa Advokaten... För du är väl inte så jäkla dum att du pratar med polisen utan advokat om du är misstänkt för något brott!!??

    Nä du hamnar inte i fängelse om du är skötsam i övrigt..
    Villkorligt och skadestånd till din fru... samt rättegångskostnaderna som du får betala och en slant till BOJ
    alternativt.. får du göra 100-150 timmars samhällstjänst...
    Om det blir finkan så lär det omvandlas till fotboja...

    Om någon går fram till dig på gatan och ger dig en smäll... Vad skulle du själv anse att det var då... misshandel eller bara ett skämt...??

    Lite vanlig insikt måste du väl ändå ha.. eller lever du i en skyddad verkstad?


  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (Nervös) skrev 2014-11-15 18:23:21 följande:
    Nej jag säger ju jag är INGEN hustru misshandlare! Detta var en engångs föreetelse absolut. Ja jag betalar gärna pengar istället för fängelse. Men jag tycker hon kunde fatta också att det var en engångs grej.

    Skyddad verkstad? Förklara hur menar du?
    Ok
    Vad är du då...?
    Du klipper till en kvinna som är din fru/hustru.
    Nä du kanske inte faller under etiketten som de män som slår sina fruar regelbundet..
    Men du slog ett slag!! ETT och det räcker...

    Eller vad tycker du... ska män få lov att utdela ETT slag på en kvinna... Ska gränsen sättas där.. Ett slag är inget slag.. Eller vad menar du???

    Nä det är nog ingen större mening att förklara "skyddad verkstad" för dig.
    Går inte det andra in.. Så går absolut inte "skyddad verkstad" in...

    Antingen så gör du en Svensk och spelar helt enkelt dum... eller så är du Svensk..

    Får hoppas att femöringen trillar ner i springan på dig!!

    Det som kanske är intressant är att du inte utrycker någon direkt ånger i dina texter.. Mer ursäktar och för din egna skull är nervös för fängelse... Det är intressant iofs ur empati synpunkt hur du resonerar..

    För att din fru gjorde fel, gör inte två fel saken bättre...

    Att du skitat ner dig själv... är en konsekvens du måste ta.. Inget du kan ursäkta bort på din fru...

    Är gift sen 23 år tillbaka. Att vi säkert varigt oense om saker och säkert haft våra beskärda gräl. Men hur hett det än varigt... Så har jag aldrig ens varigt i närheten av att lyfta handen mot henne... Att jag behövt ut och gå en runda.. Absolut. Det har hänt min fru också... Av ilska på mig.. Så har hon gått en runda..

    Men never fysiskt.. Att jag blivit kallad för det ena och det andra.. Japp..

    Om min fru skulle säga att hon inte vill köpa julklapp till mina föräldrar skulle jag bara helt enkelt göra som så att.. JAG hade köpt till dem och så få hon väl låta bli då... Vad jag gör med mina pengar är upp till mig... Vad hon gör med sina är upp till henne..
  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (Polispolispotatisgris) skrev 2014-11-15 22:24:48 följande:

    Jag blev slagen i tonåren, till sist lessnade jag och anmälde denna person. Jag hade ett rejält blåmärke över ena kindbenet och en sprucken läpp. Tre timmar efter händelsen sitter jag på polisstationen i ett videoförhör, och fick svara på frågor mm.. Har inte hört av polisen sen dess. Tummen upp för skitstövlarna! ;)


    Då kan det var på sin plats att försöka sprida...

    Om det inte är akut för ens liv eller hälsa... Skit i Polisen i första hand... Till Akuten direkt.. Du får en helt annan hjälp och dokumentation på allt.. Polisanmälan kommer att upprättas med hjälp av sjukvården...

    Polisen är för ofta bara ett klumpeduns till sånt här..

    Såvida det inte är omdelbar fara för liv och hälsa.. då ringer man polisen...

    Exakt samma vid våldtäkt.. Akuten och inget duschande eller byte av plagg. Akuten har provtagning som skickas till SKL... Med bilder och läkares utlåtande... Så kan inte polisen klumpedunsa bort sig...

    O nog är det bättre att möta en vit klädd personal än någon i krigaruniform som bara ställer förnedrande frågor i inlednings skede..

    Givetvis är inte alla poliser klumpisar.. Men tillräckligt för att det ska bli ett lotteri av allt...
  • Anonym (bill&bull)
    charras skrev 2014-11-29 15:07:54 följande:

    Gör du konster på beställning också eller du är fullt nöjd med att slås mot väderkvarnar?


     


    hahaSkrattande
  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (S) skrev 2014-11-30 13:57:58 följande:

    Nu förespråkar jag inte våld på något sätt. Men det är väl ingen nyhet att en man (i allmänhet) är både större och starkare än en kvinna. Därav är det minst sagt olämpligt att som man slå en kvinna, då hon omöjligen kan ge igen med samma kraft. Varför inte hålla sig till en mer rättvis metod för att lösa konflikter- nämligen att prata med varandra!!

    Klarar man inte av att prata med varandra och hålla sig borta från fysiskt våld- kanske man borde söka hjälp. 

    TS du har faktiskt begått ett brott. Spelar ingen roll om det var en "engångsföreteelse". Det är ingen ursäkt. Det var ditt val att slå- och du får ta konsekvenserna av ditt handlande. Förhoppningsvis drar du lärdom att detta och lär dig kontrollera dig i fortsättningen. 

    Ta ditt straff och be om ursäkt till din fru!


    O det är väl knappast en nyhet för en del kvinnor att de fattat att de är fredade för sitt svaga kön och därmed kan göra precis vad de vill och utan någon form av konsekvens.. De kan även slå till mannen för att han skall tåla detta för han tillhör det starkare könet..

    Helt fel handlat av TS att slå. Inte för att det är en kvinna.. utan överhuvudtaget slå på någon annan..
    Eller det är ok att slå på andra så länge det är av samma kön?

    Fast vi kan fortsätta göra detta till en rättvisefråga.. o behandla det som om det handlade om, lika lön eller rätten till var man bor..


  • Anonym (bill&bull)
    charras skrev 2014-11-30 14:59:33 följande:

    Tvångsbeteendet fortsätter


    Du kan alltså på allvar inte låta bli att hoppa på beställning?


    JUMP.


     


    haha
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 15:10:04 följande:

    Ja instämmer helt ingen ska slåss och det fattar ju de flesta utom ett par av misshandelskräken i tråden och särskilt dramadrottningsaset.


    du har nog inte förstått att de driver "aprillo" med dig...(troligtvis)
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 15:06:22 följande:
    Så gulligt ett pucko applåderar ett annat.
    o nu vet du varför jag skrattar...

    Det formligen sprakar ord ur dig som en "tourettes syndrom"..

    Sätt ett finger i sidan på dig och ropa "kille kill" och du formligen går bärsärkagång.

    o andra sidan.. Är det synd om dig för du verkar inte direkt må bra.. Det kan man bara beklaga..

  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-11-30 17:09:49 följande:
    Jag mät utmärkt som sagt frågan är hur ni mår som hoppat på mig men gullar med misshandlarna.
    Vad ska man skriva???
    Men du är nästan rolig du..Skrattande

    (klappar dig mjukt på huvudet o säger...... såja såja gulliga du!
    Det blir bra ska du se..Kyss

    Får man föreslå att du går och lägger dig.. Tar händerna under täcket och gör lite avslappning på dig själv. Så all uppdämd frusration kommer ut i en stor och härlig orgasm.. Du verkar som att det behövs.......... VERKLIGENFlörtTungan utePlusNalle
  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (logik) skrev 2014-11-30 19:14:20 följande:

     


    Ska vi skramla ihop till årsförbrukning av batterier?


    Däremot tror jag inte att så pass enkla lösningar skulle hjälpa den djupt störda individen


     


    haha ja det skulle väl vara Duracell batterier då. Så det bara går och går

    Fast här behövs nog mer extrema åtgärder.. Direktlina till något kärnkraftverk..
    Det behövs nog mycket Power till att driva ut all uppdämd frustration

    Nä individen är det fel på.. O det felet är minsann trasigt också..Skrattande
  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (vilka rövahål ni är) skrev 2014-11-30 20:04:36 följande:
    Anonym (bill&bull) skrev 2014-11-30 18:40:48 följande:
    Vad ska man skriva???
    Men du är nästan rolig du..Skrattande

    (klappar dig mjukt på huvudet o säger...... såja såja gulliga du!
    Det blir bra ska du se..Kyss

    Får man föreslå att du går och lägger dig.. Tar händerna under täcket och gör lite avslappning på dig själv. Så all uppdämd frusration kommer ut i en stor och härlig orgasm.. Du verkar som att det behövs.......... VERKLIGENFlörtTungan utePlusNalle


    Tycker ni skall skriva under egna nick eftersom ni ju verkar jätteroliga, urcoola och fantastiskt intelligenta...
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-01 11:58:32 följande:
    Det är som sagt lite rörande att du belyser din egen brist på argument så tydligt.
    VA!!
    Är batterierna redan slut..?Förvånad (man kanske ska investera i Duracell aktier, de går väl sky high med det förbrukningsbehovet)Guld i mun

    O en annan som nästan hoppades o bad en stilla bön att du hörsammade uppmaningen att få ut din frustration i en orgasm..Hjärta

    WELL WEll  Antar att du inte kan ligga under täcket alltid..Foten i munnenDrömmer

    Nåväl det är rätt kul och läsa hur du häver ur dig en massa, o helt utan att ha förmåga att ens reflektera över det.

    Fortsätt gärna roa oss.. Skrattande (kom igen o ge oss vad du kan!!= funny thing)

    Du bjuder faktiskt på många skratt och det får man väl bara tacka dig för..
    TACKSkål
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-08 18:11:15 följande:
    Du tjafsar med mig eftersom du väljer att tjafsa med mig och tycker det är viktigare att försöka "provocera" mig än att ifrågasätta våldsverkarna här i tråden. Ditt dåliga val, inte mitt.
    jump
    hahaFlört
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-08 21:02:09 följande:
    Men du är söt när du tror att hobbynedlåtenheten döljer din oförmåga att argumentera.
    jump igen haha
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-08 21:23:52 följande:
    Och du fortsätter att spamma ner tråden med din maniska personförföljelse av mig.
    hahaSkrattande
    Du kan ju inte låta bli att svara hahaSkrattande

    jump på dig hahahaSkrattande
  • Anonym (bill&bull)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-08 21:39:25 följande:
    Som sagt det är du som hela tiden väljer att förstöra tråden och förskjuta tråden genom en liten löjlig mobbningsskampanj mot mig som inte rör mig intygen eftersom du fortsätter att inskärpa att du är argumentlös och inte sådär överdrivet begåvad.
    "" tummen upp!!""Flört

    som sagt <----||| Jump haha
  • Anonym (bill&bull)
    Anonym (logik) skrev 2014-12-08 22:12:36 följande:

    Men visa nu lite hänsyn och sluta driv med denna individ, hon mår dåligt som hon gör.


    Jump var förresten min grej din lilla tjuv.


     


    I frågan om Jump... Erkänner jag rakt av..  Snodde den av dig som en liten tjyv..Skäms
    Kunde inte låta bli..SkämsSkäms
    Den glimmade och glittrade och då kliade det i fingrarna...SkrattandeOskyldigSkäms
Svar på tråden Jag slagit min fru, hur det kommer gå i rätten?