• Handtaget

    Mensvärk innan BiM

    Hej! Har haft någon slags mensvärk nu i två dagar, och har aldrig haft mensvärk innan mensen. Enligt mina beräkningar ska mensen komma till helgen. Min fråga är då om jag kan ha blivit gravid? Hade sex en dag innan ÄL och två dagar efter. Men är väl lite tidigt att testa nu? Någon som vRit med om någe liknande? Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Mensvärk innan BiM
  • Handtaget
    Dalhia skrev 2014-11-19 18:15:52 följande:

    Hej, tog bort mitt anonyma nick (analysera mera här). Följs mer än gärna åt. Fick mf för några månader sedan och vill inget hellre än att få ett plus och att ha någon att följas åt med skulle vara underbart. 

    Idag är det inte massor med värk, lite men inte extremt har dock mest ont på kvällen så det kanske kommer. Dock är humörsvängningarna igång, trötthet, illamående på kvällen men inget i brösten kanske som Handtaget säger att de känns lite fylligare. Jag har opererat min ett par gånger så vet inte om jag kommer att känna så mkt. Försöker att inte tänka på det och analysera för mkt (därför sitter jag inne på fl och läser allt jag kan). Känns som evigheter till nästa vecka. 


    Hej! Vad roligt att di vill följas åt :) jag har fortfarande samma symptom, men egentligen vill jag inte hoppas för mycket på ett plus. Jag vet ju hur ledsen jag blir när mensen kommer :| och därför gör jag som du.. Läser och läser. Vissa har visat sig va gravida andra inte :0 men bara att hoppas nu! Skulle dock inte förvåna mig om mensen dyker upp på lördag.. Ska till Stockholm då nämnligen! Min mens lyckas tajma in när jag har saker planerade xD
  • Handtaget
    Roomraider skrev 2014-11-19 21:17:54 följande:

    Hade äl den 8 november. Hade sex den 7 & 9. Bim mellan den 17-20 november. Har haft mensvärk sen en vecka tillbaka. Det har liksom strålat ut i ländryggen. Jag har aldrig ont innan mens. Illamående ibland,men det kan jag ha ändå. Men just värken,den kan jag inte inbilla mig. Min tapp är stängd o mjukhård. Men alla test visar neg. Tycker min kropp är väldigt elak om den kan skena så här!


    Jag har heller aldrig ont innan mens. Därför jag reagerar denna gång :0 ingen aning om hur min tapp är, inte kollat och vet ikke hur man gör x) om kroppen spelar oss ett spratt är den förbannat duktig :\
  • Kvinna30plus

    Hej alla, jag har precis plussat, kan knappt tro det!! :P , men jag kände "mensvärk" från äl + 12, kändes som att nu kommer mensen vilken sekund som helst! Men jag har ALDRIG ont INNAN mens annars, utan enbart då jag faktiskt har mensen. Idag Äl +14 samt igår kände jag mig lite lätt illamående. 

    Vad jag märkte från ca äl + 10 var ökad flytningar! Mer blött i trosan. Jag har inte tänkt på det innan, så jag antar att det var mer än normalt, idag så när jag skulle på toa så verkligen rann det ur mig ( å nej det kan inte varit ngt annat då mannen å jag varit ifrån varandra en vecka) lite likt äl-flytningar, som låååång tråd som rann ut. Detta var efter jag plussat ikväll :) Hade inga andra tecken än detta, så trodde först att det inte hade gått denna gången heller....

    Men så sitter jag nu här med "mensvärk" men har plussat!!! Lycka till alla!!

  • Handtaget
    Kvinna30plus skrev 2014-11-19 23:36:42 följande:

    Hej alla, jag har precis plussat, kan knappt tro det!! :P , men jag kände "mensvärk" från äl + 12, kändes som att nu kommer mensen vilken sekund som helst! Men jag har ALDRIG ont INNAN mens annars, utan enbart då jag faktiskt har mensen. Idag Äl +14 samt igår kände jag mig lite lätt illamående. 

    Vad jag märkte från ca äl + 10 var ökad flytningar! Mer blött i trosan. Jag har inte tänkt på det innan, så jag antar att det var mer än normalt, idag så när jag skulle på toa så verkligen rann det ur mig ( å nej det kan inte varit ngt annat då mannen å jag varit ifrån varandra en vecka) lite likt äl-flytningar, som låååång tråd som rann ut. Detta var efter jag plussat ikväll :) Hade inga andra tecken än detta, så trodde först att det inte hade gått denna gången heller....

    Men så sitter jag nu här med "mensvärk" men har plussat!!! Lycka till alla!!


    Men Gud vad roligt, grattis! :D då kanske det finns hopp för oss andra också!
  • Sanneek

    Grattis till pluset!

    Själv sitter jag här med mens (?!?!?) Hade ju BIM +1 och testade vid 10 tiden igår. Vilket blev negativt. Sedan hade jag och sambon sex och jag gick på toa efter eftersom det "rann till" :p då var där blod, men väldigt rosa, sedan hade jag under dagen mörka blödningar/flytningar men otroligt sparsamt, brukar vara som mest mens i början av mensen för mig. :/ Den har ökat i mängd idag men är fortfarande väldigt mörk

    Mina bröst är fortfarande känsliga, Fylliga och bröstvårtor smärtar, mensvärk en är till max likaså trötthet och svanksmärtan. Men eftersom jag testat negativt och min mens har kommit så får jag väl erkänna mig "besegrad" denna månaden ;) tur att det finns fler ;) följs jättegärna åt jag också ?

  • Handtaget
    Sanneek skrev 2014-11-20 12:15:10 följande:

    Grattis till pluset!

    Själv sitter jag här med mens (?!?!?) Hade ju BIM +1 och testade vid 10 tiden igår. Vilket blev negativt. Sedan hade jag och sambon sex och jag gick på toa efter eftersom det "rann till" :p då var där blod, men väldigt rosa, sedan hade jag under dagen mörka blödningar/flytningar men otroligt sparsamt, brukar vara som mest mens i början av mensen för mig. :/ Den har ökat i mängd idag men är fortfarande väldigt mörk

    Mina bröst är fortfarande känsliga, Fylliga och bröstvårtor smärtar, mensvärk en är till max likaså trötthet och svanksmärtan. Men eftersom jag testat negativt och min mens har kommit så får jag väl erkänna mig "besegrad" denna månaden ;) tur att det finns fler ;) följs jättegärna åt jag också ?


    Attans vilken otur! Det verkar som om du är besegrad tycärr. Men det är bara st köra vidare nästa månad :) jag håller fortfarande tummarna för ett litet plus! Kanske är optimist eller nåt men vafan xD det bästa för dig och din partner nu är ju många kvällar med lite extra mys för att få till ett plus. Och det är ju aldrig fel :) självklart får du följas åt med oss! Jag delar med mig så mycket jag kan. HEJA OSS!
  • Dalhia

    Hörni jag måste checka det där med humörsvängningar med er. En del har skrivit att de haft humörsvängningar tidigt och som jag har förstått det har det framför allt varit att man blir lättrörd och gråtmild. Jag har galna humörsvängningar sen i förrgår men jag blir förbannad. Jag blir aldrig förbannad, svär aldrig och höjer aldrig rösten. Haha, nu är stubinen inte riktigt lika lång som vanligt. ;P Så är humörsvängningarna gäller det bara åt gråtmildhet eller kan man bli arg? 

  • Roomraider

    Ja Bim idag o ff ingen mens o inte heller nåt plus. Fortfarande molvärk,o det känns inte som mensvärk. O jag blir tokig på detta snart. Ge mig ett plus eller mens. Denna väntan är olidlig! Kissar ofta oxå, o inte dricker jag mer än vanligt heller. Ja bara att vänta men är så dryyygt. Blir att testa imorron igen. Tycker ju det borde visa nåt. Har köpt testa tidigt stickor som är mer känsliga. När jag plussa med tjejen så vart det starkt på en gång. Men har räknat efter o då låg jag på äl+29/32. Men då hade jag inte en tanke på graviditet förräns jag sa till sambon att jag mår illa o det enda som hjälper är att äta. Då ringde en klocka???? nu är jag ju på äl+13. Så jag håller tummarna! Grattis till dig som plussade!!?

  • Kvinna30plus
    Roomraider skrev 2014-11-20 17:04:48 följande:

    Ja Bim idag o ff ingen mens o inte heller nåt plus. Fortfarande molvärk,o det känns inte som mensvärk. O jag blir tokig på detta snart. Ge mig ett plus eller mens. Denna väntan är olidlig! Kissar ofta oxå, o inte dricker jag mer än vanligt heller. Ja bara att vänta men är så dryyygt. Blir att testa imorron igen. Tycker ju det borde visa nåt. Har köpt testa tidigt stickor som är mer känsliga. När jag plussa med tjejen så vart det starkt på en gång. Men har räknat efter o då låg jag på äl+29/32. Men då hade jag inte en tanke på graviditet förräns jag sa till sambon att jag mår illa o det enda som hjälper är att äta. Då ringde en klocka???? nu är jag ju på äl+13. Så jag håller tummarna! Grattis till dig som plussade!!?


    Tack! jag plussade inte förrän ÄL + 14 på kvällen, dock testade jag inte dag 13 eller 12, men väl 11 å 10 å det var negativt.

    Molvärk låter ju lovande, håller tummarna!
  • Handtaget
    Dalhia skrev 2014-11-20 16:37:40 följande:

    Hörni jag måste checka det där med humörsvängningar med er. En del har skrivit att de haft humörsvängningar tidigt och som jag har förstått det har det framför allt varit att man blir lättrörd och gråtmild. Jag har galna humörsvängningar sen i förrgår men jag blir förbannad. Jag blir aldrig förbannad, svär aldrig och höjer aldrig rösten. Haha, nu är stubinen inte riktigt lika lång som vanligt. ;P Så är humörsvängningarna gäller det bara åt gråtmildhet eller kan man bli arg? 


    Har ingen erfarenhet av det tyvärr. Men logiskt sätt så känns det som att det är olika för varje person. Men som sagt, en vild gissning bara :)
Svar på tråden Mensvärk innan BiM