• Anonym (nätdejtaren)

    Är detta sanningen?

    Frågade om min dejt ville ses igen och fick detta till svar:

    "Jag har funderat en del på det och jag får nog ändå säga nej. Jag tycker det var kul att träffa dig och du verkar väldigt trevlig, men jag känner att det här med internetdejtande nog inte är min grej."

    Hur tolkar man det?

  • Svar på tråden Är detta sanningen?
  • Anonym (Xander)
    Anonym (nätdejtaren) skrev 2014-11-19 02:11:57 följande:

    Men om man är trött på nätdejting så innebär det per definition att det inte är enbart mig det är fel på. Jag specifikt är inte synonymt med nätdejting. Hon ansåg att jag var "väldigt trevlig", så det motsätter ju hela din teori.


    Trevlig, ja. Mer än så, nej.

    Allvarligt talat, om du varit intressant hade det ju inte spelat nån roll hur ni träffats.
  • Anonym (nätdejtaren)
    Anonym (Xander) skrev 2014-11-19 02:15:19 följande:

    Trevlig, ja. Mer än så, nej.

    Allvarligt talat, om du varit intressant hade det ju inte spelat nån roll hur ni träffats.


    Jag får det inte att gå ihop. Om hon inte fann mig intressant så borde hon väl sagt det och sagt att det var internetdejting som helhet hon tappat lusten för?

    Och allvarligt, att vara "väldigt trevlig", är ett gott betyg efter första dejten. Vem blir störtförälskad efter en dejt?
  • Anonym (nätdejtaren)

    Dessutom sade hon att hon vill starta med vänskap och se var det leder.

  • Anonym (bu)
    Anonym (nätdejtaren) skrev 2014-11-19 02:58:58 följande:

    Jag får det inte att gå ihop. Om hon inte fann mig intressant så borde hon väl sagt det och sagt att det var internetdejting som helhet hon tappat lusten för?

    Och allvarligt, att vara "väldigt trevlig", är ett gott betyg efter första dejten. Vem blir störtförälskad efter en dejt?


    Hon sa att hon tyckte att du verkade kul och trevlig. Känns som kul och trevlig på att allmänmänskligt plan. Precis som man kan tycka om en kul kollega eller trevlig granne.

    Tror knappast hon baserar sin bedömning om internetdejting på enbart dig och er dejt. Kanske att hon gått på många dejter där ingen av dejterns känts helt hundra och att er dejt bara var droppen som bägaren att rinna över. Hon orkar inte helt enkelt dejta längre så här och få sina förhoppningar grusade varje gång. Internetdejtande tar mer än vad det ger för henne liksom.

    Jag tolkar det som att hon fann dig kul och trevlig men inte som något pojkvänsmaterial. Och att er dejt var en i raden av "misslyckade" dejter för henne eftersom hon inte fått romantiska känslor för någon hon dejtat.
  • Anonym (m)
    Anonym (nätdejtaren) skrev 2014-11-19 02:58:58 följande:
    Jag får det inte att gå ihop. Om hon inte fann mig intressant så borde hon väl sagt det och sagt att det var internetdejting som helhet hon tappat lusten för?

    Och allvarligt, att vara "väldigt trevlig", är ett gott betyg efter första dejten. Vem blir störtförälskad efter en dejt?
    men då var det väl så då. Hon kanske har insett att nätdejting inte är hennes grej. spelar roll vad hon sa, det viktigaste är väl ändå att du fick veta att det inte skulle bli nån mer dejt med just henne?
  • Ganyca

    Hade hon funnit dig intressant mer än som "väldigt trevlig" hade hon givetvis valt att fortsätta träffa dig. Uppenbarligen var du inte hennes typ/tyckte hon inte att ni klickade på det planet/har hon inget intresse för att gå vidare. 

    Kanske är det som somliga nämner här att hon faktiskt tröttnat på nätdejtandet överlag, eller så var det något slags försök att försöka släta över det hela.

  • smulpaj01

    Men det är ju bara att kolla om hon har kvar profilen på dejtsidan?!

    Har hon det så var det ett "snällt" sätt att dumpa all kontakt med dig.

    Har hon inte det så var du droppen av dåliga dejter!

  • Anonym (A)
    Anonym (nätdejtaren) skrev 2014-11-19 02:58:58 följande:
    Jag får det inte att gå ihop. Om hon inte fann mig intressant så borde hon väl sagt det och sagt att det var internetdejting som helhet hon tappat lusten för?

    Och allvarligt, att vara "väldigt trevlig", är ett gott betyg efter första dejten. Vem blir störtförälskad efter en dejt?
    Jag har varit på många dejter som varit "väldigt trevliga" med killar som idag säkert är fina pojkvänner till andra tjejer som uppskattar dem massor. Men hur trevlig han än var så visste jag direkt att han inte var rätt för mig och då försökte jag avstyra det snyggt för att vi båda skulle spara tid och kunna hitta rätt istället.

    När jag väl träffade min nuvarande man så tvekade jag lite men kände i magen att det fanns nåt mer där innanför och ville definitivt ses igen. Den magkänslan hade saknats med alla andra och jag hade bara slösat bort allas tid genom att dejta dem ändå.
Svar på tråden Är detta sanningen?