• Anonym ($]€|€}^€\£{${+{+{=\$\${$|$\[_)

    kan man hålla det hemligt att man har pojkvän?

    Jag och en person har pratat länge om att bli ihop vi är attraherade (stavning?) av varandra och så. men om jag och hen skulle bli ihop så vill hen berätta det för sina vänner och släkt. Hen vill att jag gör detsamma men jag orkar inte med att folk frågar om det. jag vill inte att hen berättar för en av hens bästa vänner för hens vän frågar så mycket är är ganska irriterande för övrigt och jag orkar inte höra saker som ni ser ut som Lady och Lufsen tillsammans. Jag vill ha ett förhållande med den fina personen men jag vill inte sprida det till mina vänner och släkt. hen vet inte att jag vill hålla det hemligt om jag och hen blir ihop. är det fel att känna så? mina släktingar och vänner har ju inte med mina förhållanden och göra.

    är jag konstig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-18 03:51
    OK Jag vet att det står hen i tråden och jag råkade vara klumpig att skriva pojkvän i rubriken. men snälla inga kommentarer om höns eller så. detta är ganska känsligt för mig och villa ha seriösa svar. snälla :(

  • Svar på tråden kan man hålla det hemligt att man har pojkvän?
  • taquine
    Anonym ($]€|€}^€£{${+{+{=$${$|$[_) skrev 2014-11-18 04:10:55 följande:
    det är så att jag ville hålla det privat med könen man när jag skrev tråden så glömde jag att jag redan hade skrivit pojkvän i rubriken. men for god sake klockan är var ju fan tre på natten
    Ja ja det blir nog bra , chilla tjejen ;) 
    Anonym ($]€|€}^€£{${+{+{=$${$|$[_) skrev 2014-11-18 04:09:02 följande:
    jag hat haft förhållanden som tonåring. fast om jag ska ha ett nytt så vill jag hålla det mellan den personen och mig och inte vill sprida ut det. jag blir generad om någon skulle ställa frågor om det
    Det tycker jag du gör rätt i , och lycka till med kärleken , behöver inte berättas vitt och brett i början utan kan gott hållas lite hemligt i början 
    Goodness me
  • Anonym ($]€|€}^€\£{${+{+{=\$\${$|$\[_)
    taquine skrev 2014-11-18 04:16:24 följande:

    Ja ja det blir nog bra , chilla tjejen ;) Det tycker jag du gör rätt i , och lycka till med kärleken , behöver inte berättas vitt och brett i början utan kan gott hållas lite hemligt i början 


    det är ju ändå något man väljer själv. om jag skulle berätta för vänner usch vad de kommer ställa frågor
  • Anonym (ID)

    Jag har levt i ett sånt förhållande i några år. Och det slutade med att jag var extremt öppen åt mitt håll, på jobbet, med mina vänner, och när jag var iväg någonstans. Jag behövde få berätta någonstans.

    Tack och lov så löste det sig av sig själv efter några år eftersom hans barn till slut förstod. Hans vänner förstod dom med efter ett tag. Vi bodde ju ihop (inneboendearrangemang). Men folk är inte dumma dölj det du, men då får du kanske acceptera att din pojkvän gör som mig och är väl öppen utåt på sitt håll. Och det var kanske inte det du ville från början. Jag pratade vitt och brett och öppet om honom, om oss. Skaffade mobilskal med hans ansikte på. Osv.

  • eslah
    ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt skrev 2014-11-18 03:31:04 följande:

    Jag skriver hen för jag inte vill nämna könet på nätet. inga elaka kommentarer tack


    Är det du som har skaffat dig en hubbie? Grattis och klart du ska stå för honom, är inte direkt första gången någon skaffar sig en sådan så inte behöver du väl hålla det hemligt.
  • Anonym ($]€|€}^€\£{${+{+{=\$\${$|$\[_)
    eslah skrev 2014-11-18 08:59:18 följande:

    Är det du som har skaffat dig en hubbie? Grattis och klart du ska stå för honom, är inte direkt första gången någon skaffar sig en sådan så inte behöver du väl hålla det hemligt.


    men folk kommer ju fråga om det jag kommer få ett utbrott
  • Anonym (Why?)

    Varför känner du det jobbigt om folk ställer frågor om förhållandet? Vilken typ av frågor förväntar du dig? Jag själv kategoriserar frågorna i "helt normala frågor som jag inte har några problem att svara på" t.ex. vart vi träffades, vad han jobbar med, vilka fritidsintressen han har o.s.v. Den andra typen av frågor är sådana jag undviker att svara på, om jag tycker att de är för personliga. Vanligen svarar jag då undvikande. "Är det allvar mellan er" Tja, vi är ju inte på väg att skicka bröllopsinbjudningar direkt, det vore ju att gå händelserna i förväg...

    Annars är det väl ett sundhetstecken i ett förhållande att man visar att den andre är välkommen i ens liv, och det är man ju inte om man förblir hemlig gentemot kompisar, familj o.s.v. Om inte min partner hade en väldigt, väldigt bra motivering till varför vårt förhållande skulle vara hemligt skulle jag tro att hen skämdes för mig och hade mig som hemligt tidsfördriv tills någon bättre dyker upp.

    En tid kan man ju dock hålla det hemligt, men även det måste ju motiveras bra, kan jag tycka.

  • eslah
    Anonym ($]?|?}^?\£{${+{+{=\$\${$|$\[_) skrev 2014-11-18 22:24:55 följande:

    men folk kommer ju fråga om det jag kommer få ett utbrott


    Äsch, bara att säga - inga kommentarer!
  • Anonym (Experter)

    Är tjejer riktiga experter när det gäller att hålla det hemligt? 

  • Shirazz
    taquine skrev 2014-11-18 03:49:54 följande:

    Nej det är ett tramsigt hittapå ord som verkligen inga VI använder , men använd det gärna,men tänk på vad du skriver . Du är ju knappast den första som gör detta misstag ,, du blir knappast outat för du skriver hon/han

    Men lycka till med pojkvännen

     


    Lägg av. Bara för att du tycker det är ett tramsigt påhitt och leker polis med dina egna åsikter istället för att följa SAOL som godkänner hen som ord.

    Vad du tycker är löjligt är helt upp till dig. Men försök inte tracka på andra dina åsikter
  • Lilyje

    Enda anledningen jag skulle se att någon håller sin partner hemlig är att h*n skäms för denne. Men varför ens då ha ett förhållande?

    Jag skulle bli väldigt sårad om min partner skulle hemlighålla vårt förhållande. Det skulle inte funka i längden.

    Du kanske borde fundera på VARFÖR du inte vill berätta om honom?


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Frejv

    Det enda jag tänker är att TS är kille och har för första gången i sitt liv ett förhållande med en kille. Är rädd för alla fördomar och frågande. Är det så kan jag absolut förstå känslan av att hålla det hemligt. Men för din egen skull så mår du nog bäst på att inte hålla det hemligt. Det är ju ditt liv och ditt val och du ska väl inte gömma dig! Lycka till med kärleken och allt! Och försök att inte bry dig om vad folk tycker och tänker!

  • Frejv

    Ha ha fick se att tråden nu är flera år gammal! Ja ja hoppas det löste sig för TS.

  • Anonym (Experter)
    Anonym (Why?) skrev 2014-11-18 22:47:00 följande:

    Annars är det väl ett sundhetstecken i ett förhållande att man visar att den andre är välkommen i ens liv, och det är man ju inte om man förblir hemlig gentemot kompisar, familj o.s.v. Om inte min partner hade en väldigt, väldigt bra motivering till varför vårt förhållande skulle vara hemligt skulle jag tro att hen skämdes för mig och hade mig som hemligt tidsfördriv tills någon bättre dyker upp.

    En tid kan man ju dock hålla det hemligt, men även det måste ju motiveras bra, kan jag tycka.


    Finns det fler anledningar till varför tjejer skulle hålla det hemligt om pojkvänner?
  • Anonym (Förstår inte)

    Varför Finns det tjejer som har hemliga pojkvänner jag förstår inte det. Visst om det inte är seriöst men då kallar man inte Killen pojkvän

  • Anonym (Experter)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-09-18 07:10:42 följande:

    Varför Finns det tjejer som har hemliga pojkvänner jag förstår inte det. Visst om det inte är seriöst men då kallar man inte Killen pojkvän


    Ja vad är det som ska vara så hemligt för 
  • Anonym (Experter)
    Anonym (Experter) skrev 2021-05-25 18:02:08 följande:
    Ja vad är det som ska vara så hemligt för 
    Ingen som vet?
  • toughshit

    Vänta tills du känner dig mer bekväm med att berätta för andra.


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Det går)

    Ja det går men varför hålla en kille hemlig?

Svar på tråden kan man hålla det hemligt att man har pojkvän?