• Anonym (BLIR SÅ ÄCKLAD)

    Blir så jävla förbannad på äckliga RÖKARE som har barn!

    Hur fan är ni funtade?

    Så egoistiskt o göra så mot sitt barn.. Hur tänker ni när ni röker o har barn...

    Ni som kör vagn o röker samtidigt, de är så äckligt då jag vill bara gå fram o klappa till varenda en av er!!!!!

    Så mycket ni utsätter era barn för.

    Jag bara ser framför mig hur ni går ut på ballkongen o ska ta en ciggarett o barnet följer efter, o ni ser inget fel i att röka tsm med barnet brevid er ute på ballkongen.

    Äcklas så mycket av er föräldrar som inte kan se sitt barns bästa, utan väljer cigaretterna, som skadar så fruktansvärt mycket... Både barnet o DIG SOM FÖRÄLDER!

    Vill ni att era barn ska förlora sin mamma/pappa??? för att ni dör i lungcancer!!!

    HAR NÅGRA FRÅGOR!!!

    VAD ÄR DE POSITIVA MED O RÖKA???

    TÄNKER DU ALDRIG PÅ ATT DITT BARN FÅR RÖK I SIG? O VAD TÄNKER DU DÅ?

    NE FYFAN SÄGER JAG BARA SKÄMS PÅ ER! NI KOMMER RUTTNA BORT OM NI INTE SLUTAR MED SKITEN!

  • Svar på tråden Blir så jävla förbannad på äckliga RÖKARE som har barn!
  • Centurione

    Jag håller med. Retar mig enormt mycket på rökande mammor.

    Dels skadar de sina barn om de inte kan göra uppehåll under graviditeten, och även senare om de röker när barnen är i närheten. (Man ska dessutom veta att giftpartiklar finns kvar i utandningsluften en stund efter att man kommit in, även om man går ut och röker.)

    Dels är de dåliga föredömen för sina barn. Det händer ytterst sällan att människor blir rökare, om inte åtminstone en av deras föräldrar var det. "Barn gör som vi gör och inte som vi säger", heter det ju.

    Dels placerar rökningen familjen i ett fack, som gör att det kan vara svårt för dem att bli vänner med familjer som är mer ordentliga, och som kan vara bättre föredömen för barnen i familjen.

    Och slutligen är det en ekonomisk fråga. Jag retar ihjäl mig på mammor som gnäller över att de inte har råd med vinterkläder, sportutrusning eller fritidsaktiviteter till sina barn. Ibland inte ens adekvat kost. Men de har alltid råd med cigg! Det prioriteras alltid först, när barnbidraget kommer.

  • Anonym (Guy)
    Anonym (BLIR SÅ ÄCKLAD) skrev 2014-11-18 15:13:47 följande:

    Hur fan är ni funtade?

    Så egoistiskt o göra så mot sitt barn.. Hur tänker ni när ni röker o har barn...

    Ni som kör vagn o röker samtidigt, de är så äckligt då jag vill bara gå fram o klappa till varenda en av er!!!!!

    Så mycket ni utsätter era barn för.

    Jag bara ser framför mig hur ni går ut på ballkongen o ska ta en ciggarett o barnet följer efter, o ni ser inget fel i att röka tsm med barnet brevid er ute på ballkongen.

    Äcklas så mycket av er föräldrar som inte kan se sitt barns bästa, utan väljer cigaretterna, som skadar så fruktansvärt mycket... Både barnet o DIG SOM FÖRÄLDER!

    Vill ni att era barn ska förlora sin mamma/pappa??? för att ni dör i lungcancer!!!

    HAR NÅGRA FRÅGOR!!!

    VAD ÄR DE POSITIVA MED O RÖKA???

    TÄNKER DU ALDRIG PÅ ATT DITT BARN FÅR RÖK I SIG? O VAD TÄNKER DU DÅ?

    NE FYFAN SÄGER JAG BARA SKÄMS PÅ ER! NI KOMMER RUTTNA BORT OM NI INTE SLUTAR MED SKITEN!


    Tycker det är värre med föräldrar som åker bil och dessutom tvingar sina barn att åka bil. Hur många människor dör inte i bilolyckor?
  • sextiotalist
    Anonym (pfft.) skrev 2014-11-19 22:58:08 följande:
    Min mamma rökte i 20 år men slutade när hon blev med barn med mig så kan inte riktigt relatera, hade dock inte varit nåt problem om hon gjorde det utomhus.

    Vad är det för människor som röker inomhus? Så extremt white-trash.
    Jag vet tre som röker inomhus, en släkting till sambon (60+), en bekant till sambon (87 år) och en fd granne (60+). Det är de enda jag mött sedan mitten av 90-talet,
    Innan dess så var det inga som ifrågasatte detta, såvida man inte hade barn.
  • sextiotalist
    Anonym (pfft.) skrev 2014-11-19 20:22:41 följande:
    Man märker inte att man luktar rök om man själv röker.

    Bara för att du är inskränkt och knappt vet vad något handlar om/kan inte sätta sig in i någon annans situation så ska du verkligen inte komma med självklarheter.

    Rökning, varför? Bra mot ångest.
    Man kanske har rökt när man var ung&dum, sen väldigt svårt att sluta.

    Finns miljoner anledningar egentligen.
    Struntprat, har jag inte rökt på en timme och det kommer in någon på bussen eller tåget som rökt känner jag av det direkt.
    Jag känner av röklukt i kläder.
    Enligt min sambo, som inte röker och har ett luktsinne som en blodhund, så luktar jag inte rök längre än 5 minuter efter det jag rökt.
  • Dr Mupp
    Anonym (pfft.) skrev 2014-11-19 22:58:08 följande:
    Min mamma rökte i 20 år men slutade när hon blev med barn med mig så kan inte riktigt relatera, hade dock inte varit nåt problem om hon gjorde det utomhus.

    Vad är det för människor som röker inomhus? Så extremt white-trash.
    Mina föräldrar rökte inne under köksfläkten. De dog sen i Lungcancer och KOL.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Millie72
    Anonym (Guy) skrev 2014-11-20 08:35:08 följande:
    Tycker det är värre med föräldrar som åker bil och dessutom tvingar sina barn att åka bil. Hur många människor dör inte i bilolyckor?
    Vilken jämförelse,.. åka bil måste man kanske göra ibland.. beror på hur man bor.. men röka när man är gravid eller sitta.. stå och röka när man har barnen brevid sig är inget man MÅSTE göra.. antar att du själv är rökare.. för dom flesta måste hitta på anledningar varför dom röker och varför dom inte kan sluta.. Jag ska inte säga att det är lätt för det vet jag inte.. har varit smart nog att aldrig ens börja.. för jag vet hur farligt det är, luktar illa och kostar en massa pengar som man kan ha roligare för. Men jag vet att många som rökt i över 40 år bara slutar om man själv vill.. eller om man har ngn annan att sluta för.. som tex ett barn i magen! 
  • Anonym (Guy)
    Millie72 skrev 2014-11-20 08:52:15 följande:
    Vilken jämförelse,.. åka bil måste man kanske göra ibland.. beror på hur man bor.. men röka när man är gravid eller sitta.. stå och röka när man har barnen brevid sig är inget man MÅSTE göra.. antar att du själv är rökare.. för dom flesta måste hitta på anledningar varför dom röker och varför dom inte kan sluta.. Jag ska inte säga att det är lätt för det vet jag inte.. har varit smart nog att aldrig ens börja.. för jag vet hur farligt det är, luktar illa och kostar en massa pengar som man kan ha roligare för. Men jag vet att många som rökt i över 40 år bara slutar om man själv vill.. eller om man har ngn annan att sluta för.. som tex ett barn i magen! 
    Man "måste" inte alls åka bil. Det där är ju bara en dålig ursäkt. Vad det handlar om att en del icke-rökare moraliserar över rökning för att själva framställa sig som moraliskt högstående.

    Jag röker inte själv men har inget emot att andra röker. Jag stör mig faktiskt mer på parfymlukt och hög musik än tobak.

  • detkanskefunkar

    Jag kan till viss del förstå dig, ts. 

    Det har hänt att jag har sett föräldrar sitta med sitt barn i knät och en cigarett i munnen. Det har också hänt att jag sett blivande mammor gå med sina stora magar i vädret och röka. Det är hemskt!

    Och jag blir lika frustrerad och irriterad varje gång, för det finns inte så mycket jag kan göra.
    Det hjälper liksom inte att jag sitter och skriver stora versaler på FL. 

    Men upplever du inte trots allt att det blivit bättre? Jag menar, på 60-talet och 70-talet så rökte ju var och varannan gravid kvinna. Nu - i takt med att forskning och information går framåt - så upplever jag det inte lika vanligt längre.
    Förr rökte folk både i sina bilar och i sina hem. Nu går nog de flesta utomhus, om de måste röka.
    Nu är det rökförbud på café och restauranger. Det var det inte förr.

  • Anonym (Guy)
    detkanskefunkar skrev 2014-11-20 09:09:01 följande:

    Jag kan till viss del förstå dig, ts. 

    Det har hänt att jag har sett föräldrar sitta med sitt barn i knät och en cigarett i munnen. Det har också hänt att jag sett blivande mammor gå med sina stora magar i vädret och röka. Det är hemskt!

    Och jag blir lika frustrerad och irriterad varje gång, för det finns inte så mycket jag kan göra.
    Det hjälper liksom inte att jag sitter och skriver stora versaler på FL. 

    Men upplever du inte trots allt att det blivit bättre? Jag menar, på 60-talet och 70-talet så rökte ju var och varannan gravid kvinna. Nu - i takt med att forskning och information går framåt - så upplever jag det inte lika vanligt längre.
    Förr rökte folk både i sina bilar och i sina hem. Nu går nog de flesta utomhus, om de måste röka.
    Nu är det rökförbud på café och restauranger. Det var det inte förr.


    Vad tycker du om mammor som sms:ar, facebookar och pratar i tlfn hela tiden då? DET är white-trashigt!
Svar på tråden Blir så jävla förbannad på äckliga RÖKARE som har barn!