• melissans

    Inget hjärta 7+5 någon någon annan??

    Hej! Var på Vul idag och såg inget hjärta :( såg inget hjärta för en vecka sedan heller, idag såg man dock att det var något i, men väldigt otydligt och som sagt ingen puls.

    Bm kunde inte säga någonting, hcg skall stiga som det ska iallafall från förra veckan och inget blod. Har läst om folk som sett hjärtat i 5+ så jag blir ju riktigt orolig :(

    Någon annan som inte heller sett hjärta såhär sent men som ej slutat i Mf/ma? Vill så gärna ha den här bebban ju.

  • Svar på tråden Inget hjärta 7+5 någon någon annan??
  • AnonymaElinan
    melissans skrev 2014-11-22 07:24:25 följande:

    Dagens test är ju väldigt känsliga, mitt test visade svagt + en vecka innan jag skulle ha mens. Men jag använde mig av ägglossningstickor så jag vet exakt när ägglossningen var, så min vecka 8+1 ska stämma.

    Men det KAN vara så att ägget fäste mycket senare, hört att det kan ta upp till 10 (?) dagar, så det är mitt hopp. Har också läst och hört från andra att vissa små ärtor växer lite långsammare i början för att sedan komma ikapp, vi kanske bara har två små som är lite sega på att komma igång :) vi får hoppas det iallafall!

    När jag kollade Vul med 7 dagar mellanrum så såg jag ju skillnad, ena gången såg man inget, andra såg man fosterstruktur som du säger. Inget hjärta dock, så den har ju växt, min fasa är dock att den haft ett hjärta där emellan som slutat slå men hoppas inte!

    Vi får hålla tummarna för att det går bra, och synd som det är så kan vi inte styra över hur det blir. Men försök vila nu i helgen och tänka på annat :)


    Ja, man får bara hoppas nu. Det måste ju gå i vilket fall som helst! Ja vila du med nu i helgen. Flyttar nästa helg så ska försöka fokusera på packning! Ha det bra så länge så hörs vi i dagarna :)
  • Anonym (mor)

    Mitt första besök hos BM var i vecka tio och så var rutinerna. Innan dess var det att lita på stickan.

  • eescala
    Anonym (mor) skrev 2014-11-22 09:47:09 följande:

    Men räcker det inte med ett plus på stickan? och varför ska man veta i vecka 7 om det är flera foster? Handlar det om IVF?


    För mig handlade om att jag inte viste när jag blev gravid då jag åt p-piller under tiden samt att jag hade så pass ont i rygg och buk att man misstänkte missfall eller flera foster.

    Bär du på mer än ett foster är de bra om man upptäcker de tidigt i graviditeten så man kan få den hjälp och kost råd mam behöver för de är psykiskt mer ansträngande för kroppen än om de är ett.

    Har man bakomligande sjukdomar som högtblodtryck eller diabetes görs också tidigt ultraljud för att se om fostret utväklas för fort.
  • Anonym (mor)
    eescala skrev 2014-11-22 10:37:17 följande:
    För mig handlade om att jag inte viste när jag blev gravid då jag åt p-piller under tiden samt att jag hade så pass ont i rygg och buk att man misstänkte missfall eller flera foster.

    Bär du på mer än ett foster är de bra om man upptäcker de tidigt i graviditeten så man kan få den hjälp och kost råd mam behöver för de är psykiskt mer ansträngande för kroppen än om de är ett.

    Har man bakomligande sjukdomar som högtblodtryck eller diabetes görs också tidigt ultraljud för att se om fostret utväklas för fort.
    Okej då förstår jag.
  • melissans
    Anonym (mor) skrev 2014-11-22 09:48:33 följande:

    Mitt första besök hos BM var i vecka tio och så var rutinerna. Innan dess var det att lita på stickan.


    Rutinerna är väldigt olika beroende på vart man bor. Och är man orolig är det klart man gör det tidigare, för att lugna sig själv :)
  • melissans
    AnonymaElinan skrev 2014-11-22 09:48:03 följande:

    Ja, man får bara hoppas nu. Det måste ju gå i vilket fall som helst! Ja vila du med nu i helgen. Flyttar nästa helg så ska försöka fokusera på packning! Ha det bra så länge så hörs vi i dagarna :)


    Hur har det gått för dig?
  • melissans
    2pågar skrev 2014-11-27 10:24:27 följande:

    Hur har de gått TS?


    Jag ska göra Vul på måndag och hoppas att det går bra! Mina symptom har varit bortsprugna i flera flera dagar, men igår kom ett dovt illamående tillbaka och inget mer blod.

    Hade helt tappat hoppet men nu är jag osäker igen hoppas på hjärta och friskt pyre på måndag!!
  • 2pågar
    melissans skrev 2014-11-27 16:19:56 följande:
    Jag ska göra Vul på måndag och hoppas att det går bra! Mina symptom har varit bortsprugna i flera flera dagar, men igår kom ett dovt illamående tillbaka och inget mer blod.

    Hade helt tappat hoppet men nu är jag osäker igen smile1.gif hoppas på hjärta och friskt pyre på måndag!!
    Hur fick de idag???
  • emzerus

    Undrar också hur det har gått idag?

    Jag plussade 27 oktober på bim-5 och en vecka senare blödde jag som en vanlig mens i ca tre dagar. Detta var då jag skulle haft min mens i vanliga fall. Trodde det var missfall men mina symtom fortsatte visa sig o gravtesten blev starkare o starkare. Fick tillslut tid på kvinnokliniken o mätte hcg o gjorde väl. Då var jag i 6+2 o läkaren såg ingenting. Fick komma tillbaka för nytt hcg prov två dagar senare o det hade stigit men inte som det skulle.

    Fick tid en vecka senare o ta nytt prov o då hade det stigit igen men fortfarande för lite. Gjorde nytt vul o läkaren såg fortfarande ingenting i min livmoder men tyckte att han såg någon vid ena äggledaren. Utomkvedes sa han o jag fick tid för operation dagen efter. Detta var i torsdags förra veckan så jag åkte in på operation helt förstörd :( de skulle behöva operera bort ena äggledaren o jag var så ledsen o orolig!!!

    Av någon anledning så kom jag inte in på operation precis då jag skulle så den kvinnliga gynekologen som skulle operera mig ville göra en undersökning. På vul så ser hon något i min livmoder som kan vara en början till graviditet säger hon. Något som är kortare gånget än vad jag tror. Skulle vara i v 8 då. Utanför ser hon endast cystor på båda sidorna en gulkroppscysta o den andra nämner hon inte så mycket om.

    Jag är helt chockad helt plötsligt finns det kanske hopp ändå!

    Jag får åka hem o ska tillbaka till henne på torsdag o jag är så nervös! Jag undrar ju om detta kan gå vägen. Kan jag vara kortare gången trots att jag vet att jag hade öl den 16 oktober? Använde ägglossningstest så fick utslag just den dagen.

  • skogstjejen19
    emzerus skrev 2014-12-01 19:53:46 följande:

    Undrar också hur det har gått idag?

    Jag plussade 27 oktober på bim-5 och en vecka senare blödde jag som en vanlig mens i ca tre dagar. Detta var då jag skulle haft min mens i vanliga fall. Trodde det var missfall men mina symtom fortsatte visa sig o gravtesten blev starkare o starkare. Fick tillslut tid på kvinnokliniken o mätte hcg o gjorde väl. Då var jag i 6+2 o läkaren såg ingenting. Fick komma tillbaka för nytt hcg prov två dagar senare o det hade stigit men inte som det skulle.

    Fick tid en vecka senare o ta nytt prov o då hade det stigit igen men fortfarande för lite. Gjorde nytt vul o läkaren såg fortfarande ingenting i min livmoder men tyckte att han såg någon vid ena äggledaren. Utomkvedes sa han o jag fick tid för operation dagen efter. Detta var i torsdags förra veckan så jag åkte in på operation helt förstörd :( de skulle behöva operera bort ena äggledaren o jag var så ledsen o orolig!!!

    Av någon anledning så kom jag inte in på operation precis då jag skulle så den kvinnliga gynekologen som skulle operera mig ville göra en undersökning. På vul så ser hon något i min livmoder som kan vara en början till graviditet säger hon. Något som är kortare gånget än vad jag tror. Skulle vara i v 8 då. Utanför ser hon endast cystor på båda sidorna en gulkroppscysta o den andra nämner hon inte så mycket om.

    Jag är helt chockad helt plötsligt finns det kanske hopp ändå!

    Jag får åka hem o ska tillbaka till henne på torsdag o jag är så nervös! Jag undrar ju om detta kan gå vägen. Kan jag vara kortare gången trots att jag vet att jag hade öl den 16 oktober? Använde ägglossningstest så fick utslag just den dagen.


    Jag visste också när jag haft äl, fick utslag den 15 dec och testade den 26 december fick då positivt. Vi blev flyttade några dagar och på stora ul så blev jag flyttade 2 veckor, detta betyder att jag inte ens var gravid när jag testade positivt enligt dom.

    Vette sjutton hur det gick till men men. Nu är vårt mirakel 15 månader ??
  • emzerus

    [quote=74426431][quote-nick]skogstjejen19 skrev 2014-12-01 20:12:38 följande:[/quote-nick]

    Jag visste också när jag haft äl, fick utslag den 15 dec och testade den 26 december fick då positivt. Vi blev flyttade några dagar och på stora ul så blev jag flyttade 2 veckor, detta betyder att jag inte ens var gravid när jag testade positivt enligt dom.

    Vette sjutton hur det gick till men men. Nu är vårt mirakel 15 månader ??

    [/

    Åh hoppas ju så att det kan vara nå liknande för mig :) att den lille gömt sig eller är lite seg i starten o snart kommer igen o växer som den ska.

  • melissans

    Vul i måndags gick inge bra alls MA. Hon såg blod som låg och väntade och inget foster, samt att säcken krymper. Så var det med det.

    Just nu vill jag bara blöda ut allt så vi kan försöka igen. Kommer vara så jäkla orolig för att det ska bli missfall igen om jag blir gravid :( hoppas de går bättre för alla er andra!!

  • Anonym (Kommer gå fint)
    melissans skrev 2014-12-03 14:26:33 följande:

    Vul i måndags gick inge bra alls MA. Hon såg blod som låg och väntade och inget foster, samt att säcken krymper. Så var det med det.

    Just nu vill jag bara blöda ut allt så vi kan försöka igen. Kommer vara så jäkla orolig för att det ska bli missfall igen om jag blir gravid :( hoppas de går bättre för alla er andra!!


    Beklagar! Jag har haft tre missfall de senaste åren och jag har ett barn bredvid mig och ett annat barn än i magen, så det kommer gå bra för dig med trots detta missfallet. Kramar!
  • emzerus

    [quote=74436060][quote-nick]melissans skrev 2014-12-03 14:26:33 följande:[/quote-nick]

    Vul i måndags gick inge bra alls MA. Hon såg blod som låg och väntade och inget foster, samt att säcken krymper. Så var det med det.

    Just nu vill jag bara blöda ut allt så vi kan försöka igen. Kommer vara så jäkla orolig för att det ska bli missfall igen om jag blir gravid :( hoppas de går bättre för alla er andra!!

    [/

    Nej fy vad tråkigt :( stor kram till er!

  • AnonymaElinan

    Jag fick också MA :/ därför jag inte orkat va inne här. Den hade dött i v 6 och efter de ville jag typ inte tänka på graviditet alls.. Blödde 1,5 vecka och nu börjar jag fundera på om jag är gravid igen.. Får förnya tråden lite igen. Hur går de för er alla?

  • AnonymaElinan
    Theresetesstessan skrev 2014-12-17 12:25:37 följande:

    Jag går in i vecka 15 på söndag.


    Grattis!

    Nu kan du iaf pusta ut :)
  • 2pågar

    Jag är i v 9...(8+4). Fick en STOR blödning i måndags kväll! Har aldrig sett så mkt blod på en å samma gång!!! De bara rann efter benen.... Så nu väntar jag på VUL som ja ska in på på måndag morgon! Nervöst!

Svar på tråden Inget hjärta 7+5 någon någon annan??