• Aniiee

    YouTube?

    Det är fint att drömma stort. Det är också extremt naivt. Men kör igång, du. Bara, gör dig själv en tjänst och gör det på fritiden. Det är en extremt liten klick youtubeanvändare (som började, och fortfarande är, privatpersoner) som tjänar mycket pengar. Nästan så att det är inga. Inte ens de stora företagen tjänar stora pengar på sina youtubekanaler.

    Men det är roligt, så kör hårt. =)


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    GrottyFriend skrev 2014-11-20 11:52:48 följande:
    Du vet att PewDiePie tjänar cirka 50 miljoner årligen? Det är alltså cirka 4,000,000 pund. Och han var en vanlig person från början som sedan hoppade av universitetet p.g.a. YouTube.
    Jag sa ju "extremt liten klick". PewDiePie är EN person (jag kan räkna till ungefär 10 till). Det finns ett antal MILJONER personer på youtube som lägger upp eget material. Jag säger inte att du inte ska testa, men jag säger att det är lätt att försvinna i mängden. Det är lite som med poker, de flesta börjar spela i illusionen om att de kommer tjäna storkovan och kunna leva på det forever. De flesta gör inte det. 

    Så satsa på din fritid med ditt fritidsintresse, precis som de flesta andra har gjort. Om du upptäcker att du klara dig på det, om du har material som engagerar och det tar upp mer av din tid än studier och jobb tillåter, så är det bara att ge det mer tid. Precis som PewDiePie gjorde (för han började inte med att hoppa av sina studier det första han gjorde).
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    GrottyFriend skrev 2014-11-20 15:00:42 följande:
    Tänk om du har något du brinner för, ska du inte satsa mest på det och skita i allt annat? Tydligen inte, eftersom enligt dig går arbete före, och jag brinner för YouTube. Dessutom fick inte PewDiePie så många prenumeranter p.g.a. universitetet, han fick så många p.g.a. sin humor. Han kunde lika gärna skita i gymnasiet och universitetet, som jag kommer att göra. Och han kan iallafall inte få ett jobb eftersom han hoppade av universitetet. Jag gör nästan som han, förutom att han inte sket i gymnasiet. Jag ska hålla på med det jag brinner för.
    Felet du gör är att du tror att PewDiePie hoppade av universitetet och satsade på youtube innan han hade en massa prenumeranter.Det gjorde han inte. Han insåg att han kunde försörja sig på youtube och sen hoppade han av universitetet. När han insåg att han faktiskt skulle kunna leva på sin passion satsade han fullt ut på den. 

    Du börjar i fel ände. Jag hade också turen att kunna försörja mig på min passion innan jag blev sjuk. Hade jag inte kunnat hade jag gjort något annat och ägnat mig åt min passion på fritiden, till dess jag kunde försörja mig på den.

    Men som sagt, har du bestämt dig så är det väl bara att köra. Men kom inte till mig om ett år när dina föräldrar slängt ut dig och du står där i bara skjortan, med halvfärdigt gymnasium, ingenstans att bo, inga prenumeranter på youtube.

    Som sagt, kör så det ryker, jag önskar dig allt gott, men behåll för din egen skull huvudet på axlarna.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    GrottyFriend skrev 2014-11-20 17:40:11 följande:
    Tror du att du är någon viktig eller? "Kom inte till mig när dina föräldrar har slängt ut dig" du är så jävla, åh! Försvinn från tråden eller så tar jag bort den. Och jag skrev klart och tydligt att PewDiePie kanske inte visste att han hade humorn, därför valde han universitetet innan!
    Nej, det tror jag inte att jag är. Men jag tror (vet) att du är extremt ung, naiv och sitter på extremt höga hästar. Kom ned på jorden innan du kraschar,
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden YouTube?