• Forumvärd

    Julstök: Har du börjat handla julklappar?

    Julen närmar sig med stormsteg. Har du börjat handla julklappar redan eller är du som jag en av de svettiga stackarna som springer runt i affären dagen innan julafton?
    Dela gärna med dig av julklappstips och har du ingen aning om vad du ska köpa fråga i tråden
    Rösta och diskutera.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?
  • Anonym (Jingle bells)

    Har redan börjat. Köpte lite redan under sommarsemestern plus ett par till redan. Så det är bara 4-5 personer som jag saknar till. Ska fixa dem också snart och sedan ska jag sitta på ett cafe mitt i julstöket, dricka tomtelatte och glo på de stackars stressade människorna som kutar runt där

  • Anonym (japp!)

    Jag är snart klar! Beställer mycket på nätet så jag kan kolla i lugn och ro. Men det brukar alltid bli nån sista minuten-klapp när det närmar sig.

  • Anonym (mor)

    Första advent tar jag fram plastgranen och klär den och så adventsstjärna, stake och ljus på balkongen. Annandag jul vill jag bli av med alltihop så snabbt som möjligt.

  • Anonym (mor)
    Anonym (japp!) skrev 2014-11-21 12:57:04 följande:

    Jag är snart klar! Beställer mycket på nätet så jag kan kolla i lugn och ro. Men det brukar alltid bli nån sista minuten-klapp när det närmar sig.


    Ja det är ju supersmidigt att beställa på nätet. Jag hatar att springa på stan och shoppa oavsett tid på året och numer så behöver man ju inte det!
  • Anonym (hemligTess)

    Bäst att vara anonym så ingen släkting ser detta.

    Än så länge har jag köpt:

    Barn 11 och 8 år: varsin dator

    Syskonbarn 9 och 5 år: disney infinity startpaket till olika konsoller. De säljs ut för ca 250:- nu när det kommit disney infinity 2.0

    Syskonbarn 1 år: nattlampa i form av en sköldpadda som gör en stjärnhimmel i taket.

    Mamma: 2 lasse åberg champagneglas och en flaska mousserande vin

    Syster och brors tjej: yankee candle i några olika dofter och en skärm till de.

  • Anonym (panik)

    Sorry om jag lånar din tråd Ts!

    Någon som har nå tips på vad man kan köpa till sin pojkvän sen 3 år tillbaka (vi har även ett barn), han är 30+, motorintrrsserad, jobbar som entreprenör, han köper allt han själv vill ha......jättesvårt :-/ vill ge nå personligt men kan även tänka mig någon tillställning av nå slag. Dock är min budget ca 400;- hehe

  • Plärtan

    Beställde till barnen idag!

    5,5-åringen
    Radiostyrd bil, en transformersfigur, ett sällskapsspel och en liten exprimentlåda med slime.

    2,5-åringen
    Jake och piraterna-skeppet, ett pussel, en docksulky och en pippiservis.

    Känns lagom mycket och jag vet att barnen kommer bli superglada för sina julklappar. Ska även köpa varsen mysig pyjamas till de.

    Sammanlagt blev det julklappar för 2000 kr till 2 barn.

  • malca

    Jag har ett presentskåp hemma, så några av årets julklappar kommer därifrån och köptes för flera år sen... Resten är jag nästan klar med och det som inte är köpt har jag iaf planer på.
    Tycker det är så roligt att ge julklappar och födelsedagspresenter som är personliga, passar perfekt och verkligen uppskattas av den som får dem, så när jag hittar sånt köper jag det och sen får det stå i presentskåpet tills rätt tillfälle. Att springa runt och leta efter saker bara för att ha nåt att ge tycker jag däremot är tråkigt och jobbigt så därför vill jag inte vänta till sista sekund + att jag helst håller mig borta från stan i november-december när det är så mkt folk.
    Vissa personer är svåra och tråkiga att köpa till, som min sambo tex, men han får lägga in grejer på vår "wish list" på amazon.co.uk så klickar jag hem några saker därifrån bara.
    Internetshopping är verkligen att föredra så här nära jul...och så finns det ju så mycket mer roliga saker till bättre priser om man letar runt på nätet istället.

  • Anonym (sofia)

    Jag har handlat tre av fem julklappar. Det blev kaffekoppar till en kompis (i en serie hon samlar på) en hatt till en annan kompis och en klöstunna till min bror (för hans katt)

    Jag inser just att jag har köpt rätt udda grejer!

  • Anonym (sofia)
    Aniiee skrev 2014-11-20 10:43:29 följande:

    Någon som kan tipsa mig om julklappar? Särskilt till ungskocken, då det efter paketkalendern blev lite "eh... nu då?". Tjejerna är 5 och 10 och pojkarna är 12 och 13. De önskar sig "ingenting", utom lilltjejen som önskar sig en bondgård med riktiga djur.


    Ge tjejerna några leksakskataloger att bläddra i och be dem ringa in det de önskar sig.
Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?