• kaatriin

    Någon som ruvar runt 19/11, 2014 som skulle vilja följas åt på vägen?

    Hej!

    Jag är också en ruvare, gjorde embryoåterföring den 12/11 :) och detta är mitt första försök! :)

  • kaatriin
    kaatriin skrev 2014-11-22 19:24:50 följande:

    När ska ni testa då? :)

    Vi ska vänta i 18 hela dagar, sjukt länge!! Första dagarna var jobbiga


    Råkade trycka på skicka för tidigt ;)

    Första dagarna var jobbigast, nu tänker man inte alls lika mycket på de. Trott eller ej ;) men jag har känt av vissa hugg samt spänningar igår i nedre delen av magen. Inbillar mig att allt jag känner är positivt ;)
  • kaatriin

    Puregon sprutorna är så tunna å fina så dom känns inte, bara om man träffar en nerv då gör de lite ont men går över fort :)

    Orgalutranen var lite grövre, va enligt mig svårare att få igenom huden men själva sticket gjorde inte ont. Därimot ömmade de i typ 30 minuter efter på de stället, spände lite typ.

    Pregnylen (ägglossningssprutan) va som orgalutranet :)

    Dom "biverkningar " jag fått är humörsvängningar, väldigt ömma bröstvårtor och svullen buk. Mat tokig har jag även blivit ;) är precis som PMS ;)

  • kaatriin
    Anermu skrev 2014-11-22 20:06:20 följande:

    Själv har jag som liten genomgått flera terapier pga nålskräck ! Så tror jag kommer ta mig till privatläkare dagligen som får ge mig sprutorna , självklart är detta något man måste göra ! Men man måste tänka positivt och hoppas på en lyckad graviditet efter detta :)


    Aha, va jobbig :(

    Min läkare sa att man ska ta sprutorna kvälls tid och är de så hos er också så blir de ju svårt. Om de inte finns någon klinik som har kvällsöppet? :)
  • kaatriin

    Gjorde ett test för en timme sen, de var ett fint pluss!!!! :') så glad så ja hoppas ur skinnet snart!!

  • kaatriin

    jag har från det att vi satte in embryonet haft smärta till och från i nedre delen av magen, oftast på höger sida. Har varit svullen och illamående :) senaste dagarna har jag kännt av en spänning också!

    Vi tog ägglossningssprutan den 5/11 så de är över två veckor sen :)

    Varför de är olika med tiden vet jag inte :p

  • kaatriin
    Anermu skrev 2014-11-26 21:00:45 följande:

    Hur går det för dig ? Hur känns det ? Kram


    Jo då, jag tror att jag fortfarande är i chock. De är så himla svårt att förstå att de är nått litet som växer i mig. Har bild på dom tre positiva graviditetstesten å jag tittar på dom ibland för att påminna mig om att de är på riktigt! :)

    Jag har känningar i tjej magen, svårt att förklara hur de känns men typ som väldigt lindrig växtvärk kanske :) sen mår jag illa ibland, fortfarande väldigt lite men de finns där.

    Har idag pratat med läkaren i Västerås å vi ska på ultraljud den 19/12, då får vi se miraklet för första gången :) längtar sjukt mycket!

    Hur går de för er? :)

    Kram
  • kaatriin
    Anermu skrev 2014-11-26 21:28:06 följande:
    Åh va mysigt att känna det där lilla i magen ! Bara vetskapen om att det finns en liten därinne som är så efterlängtad :) va roligt av få se den lille 19/12 en perfekt tidig julklapp:) jodå d går bra , vi är nervösa och väntar på mensen så vi kan köra igång :) kram
    Jaa, men man blir ändå lite nervös att de ska vara "fel" känsla. Att de kanske har släppt osv. Men min sambo är duktig på att lugna mig :)

    Okej, hoppas den kommer snart då :) Kram
  • kaatriin

    åh va roligt! Hoppas de blir ett plus för er med :D
    Ja väntan är olidlig!
    Vi satte tillbaka embryot den 12/11 och fick testdatum 30/11 (18 dagar senare), men jag kunde inte hålla mig plus att jag kände att de var någonting som hände i magen. Jag började må illa, blev ganska svullen och så kände jag av små ryck/hugg i tjej magen så vi testade den 22/11 på kvällen och det visade ett starkt pluss, å sen testade vi två gånger till dagen efter på morgonen å de blev lika så :)
    Så vi testade alltså på dag 10 istället för 18, så orkar man inte hålla hålla sig så kan man testa tidigare tycker jag. Men skulle de vara så att man då inte får något pluss så ska man nog inte deppa ihop, då har man ju en andra chans på den riktiga test dagen :)

    Jag hejja på er allihoppa nu!!
    Kram

  • kaatriin
    Pinot noir skrev 2014-11-29 12:16:31 följande:

    Det är mitt fjärde också, fast jag har inte fått någon dotter eller son än. Har dessutom testdag dagen innan dig och precis som du känner jag ingenting som inte kan kopplas till progesteronet.

    Förhoppningsvis så fungerar det för oss båda ändå!

    Kaatriin, kul att det tog sig. Grattis!

    Att man ska vänta är som sagt att jag hört från en läkare att ägglossningssprutan kan ge positivt resultat upp till 14dagar efter att man tagit den. 


    Tusen tack :)

    Jaa de har jag också hört! :)
  • kaatriin
    83bergkvist skrev 2014-12-02 09:18:42 följande:

    Hej!

    Hoppar in i tråden :) Satte in en blastocyst den 26:e, har testdag den 10/12. Hoppas, hoppas!


    Åh va kul! Håller tummarna för dig! :)
  • kaatriin
    83bergkvist skrev 2014-12-02 10:41:46 följande:

    Och visst har du fått ett fint plus?

    Jag testade redan igår och fick plus, ganska svagt men ändå. Men jag vågar inte hoppas riktigt eftersom samma sak hände förra gången när jag gjorde färskförsök, först plus sedan svagare och svagare fram tills testdag då jag började blöda..:( Men ett plus är ju alltid ett plus. Jag gör ostimulerat så det är inga sprutor som ställer till det iallafall..


    Japp, eller rättare sagt 4 pluss ;) haha

    Testade första gången på dag 10, sedan två gånger på dag 11 å sista gången på själva testdagen dag 18 :) allt för att vara på den säkra sidan :)

    Hoppas ditt pluss håller i sig nu :)
Svar på tråden Någon som ruvar runt 19/11, 2014 som skulle vilja följas åt på vägen?