• tino01

    hade vi klarat oss ekonomiskt?

    Hej!! 


    Min sambo har ungefär 16 000 ut och jag har 3000 plus 2800 i CSN eftersom jag läser till usk och räknas vara klar i början av 2015.


    Utgifterna ser ut som följer: Hyra : 4500 i varmhyra och sedan tillkommer tv och telefoni. Sambon har en bil som han betalar försäkring på. 


    Min fråga är om vi skulle klarat oss att ha en bebis på detta. Jag kommer inte ha CSN sen och därför bara ha 3000 eller om jag hittat något annat jobb så jag kan få en stadigare inkomst. 


    Jag har inte jobbat tillräckligt för att få ihop en bra mammapenning så jag kommer isf ha lägsta. 

  • Svar på tråden hade vi klarat oss ekonomiskt?
  • tino01

    Absolut är de smartaste att vänta, det är jag medveten om. Jag är inte gravid och blir förmodligen inte det än heller då vi inte börjat försöka. Med ibland får jag sån barnlängtan och då börjar man fundera på hur det hade kunnat se ut om vi haft barn i de tillstånd vi har nu. 
    Om jag ska räkna högt kan jag säga att vi har utgifter på ungefär 9900, då har jag avrundat uppåt så de är lite högt räknat.

    Hur längre behöver jag jobba för att inte få minsta summan mammapenningen?


    Tyvärr är det ju så att idag är de inte en baggis att få ett jobb men man får ju söka så mycket som man kan.

  • tino01

    Jag är väldigt tacksam för alla svar!

    Jag och min sambo har beslutat oss för att vänta tills jag fått jobb, då jag redan söker en massa bredvid studierna kan de ske när som, men som de flesta skrev ska jag försöka jobba minst 8 månader innan bebis!

    Som sagt så pluggar jag till usk, men eftersom jag bor i en liten by finns här inte översvämmat med jobb och eftersom min sambo inte vill flytta här ifrån så söker jag så mycket jag bara kan!

  • tino01

    Tack! ????

    Lite kul att jag idag fick en tid till jobbintervju ???? haaha kunde knappt passa bättre!

Svar på tråden hade vi klarat oss ekonomiskt?