• Anonym1

    motivation till träning

    Hej! Jag brukade vara en hurtig tjej som va ute och sprang varje dag, tills jag fick mitt första barn för 7 månader sen..då förändrades det. Finner ingen som helst lust/ork/motivation ens till att ta promenader! Känner att jag verkligen skulle behöva det då jag mådde mycket bättre när jag gjorde det förut. Plus att jag vill få bort iallafall liite av gravidkilona haha!

    Så ge mig gärna lite tips om ni har på hur jag skulle kunna få tillbaka motivationen! :)

  • Svar på tråden motivation till träning
  • desperato

    Be din pappa bajsa i dina skor så skaru se att du vill ut o springa! Anledningen till att detta funkar är för att de blir så kladdigt o varmt i skorna vilket är väldigt skönt! :)

    lycka till med träningen!

  • Batmamba

    Du kommer att vilja springa runt och leka med ditt barn när det blir lite större, då måste du orka. Du vill leva länge för att få vara med ditt barn (och barnbarn!!) länge. Det gäller att träna hela livet för att slippa benskörhet. Träna tillsammans med någon. Var en bra förebild för ditt barn. Om barnen ser att föräldrarna rör på sig lär de sig att det är en naturlig del av vardagen.

    Och det uppenbara som du säger själv- du mår bättre.

    Jag har svårt att träna pga en bäckenskada. Jisses vad jag längtar efter lite gympa!!! Eller en promenad. Träna du som kan!

  • dagg03

    Jag upplever att jag får motivation av att träna. Jag tror faktiskt att det kan fungera att tvinga sig själv att träna, helt plötsligt känns det inte som ett tvång längre utan något man faktiskt vill göra.

    Lite tips:

    - Välj en träningsform som känns rolig.

    - Träna med någon kompis, då får ni samtidigt tid att umgås med varandra.

    - Sätt upp mål med träningen, det behöver inte vara några stora mål. Bättre med små mål som du faktiskt uppnår istället för att sätta upp orealistiska mål som du aldrig kommer att uppnå.

    - Bestäm hur många gånger i veckan du ska träna. Skaffa gärna en kalender där du skriver in när du ska träna. Om du bestämt dig för att träna en viss dag och viss tid får du bara avboka träningen i undantagsfall.

    - Om det svårt att ta sig iväg för att träna så köp lite träningsredskap så att du kan träna hemma (yogamatta, hantlar etc.)

    Jag försöker alltid tänka att 20 min träning är bättre än ingen träning. Ett kort träningspass hemma hinner man alltid med.

    Lycka till! :)

Svar på tråden motivation till träning