Inlägg från: kul354 |Visa alla inlägg
  • kul354

    Ser så lätt ut, känns så svårt

    Överallt har ju alla förhållanden.
    Sverige är ett ganska blygt land där vi är rädda för främlingar.
    men jättemånga har ju ändå förhållanden och är så lyckliga. Ska inte säga att "alla" har de, de flesta av mina manliga vänner är singlar.

    men på jobbet har alla killar tjej/fru, utom jag..
    Jag menar inget ont nu om mina jobbe kompisar. De är bra killar.
    Men alltså en del är överviktiga, och det är ganska enkelt jobb vi gör, jag ska plugga vidare.
    Dessutom är de lite veka och kanske för snälla.
    ändå så har de fina flickvänner.

    Jag är tuff har har lite mer "edge". Ja, ni känner ju inte mig men jag tycker jag är en grym kille, vältränad, ser bra ut, socialt kompetent osv.
    Förstår inte varför de aldrig blir som jag vill med tjejer...

    Har alla så rika liv med kompisar och hemmafester etc?
    Själv så har jag inte det.. återvände nyss till Sverige.. ska börja plugga i höst men
    fram tills dess, endast få vänner.
    Verkar vara ända sättet att träffa någon

    För flera svenska tjejer har dissat mig.
    Särskilt de på uteställen och så vidare, trots att jag vet hur man pratar med en tjej (game)

    Jag har även provat att inte leta. Det har jag gjort större delen i mitt liv, i princip hela skoltiden där man dessutom umgås med tjejer. 2 tjejer visade iniativ under den tiden men jag gillade tyvärr ingen av dem :/ Alltså det funkar inte för mig att inte göra något. Jag klickar aldrig me de som faller för mig. Har svårt att se min drömtjej komma upp en dag och knacka mig på ryggen

    men det är jättesvårt för jag har inte så många kompisar just nu
    Ska såklart fixa fler.. Men jag måste liksom träffa okända tjejer och de går liksom inte i Sverige förstår ni?

    Innan någon tar upp "hobby" ja, jag har intressen som tar upp mycket stor del av min fritid + massa små intressen. Jag träffar tyvärr ingen tjejer genom dem. Kan inte byta intressen eftersom jag tjänar pengar på ett av mina intressen som är att sitta hemma och producera musik åt andra

  • Svar på tråden Ser så lätt ut, känns så svårt
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 16:53:02 följande:

    Du kanske helt enkelt letar efter fel tjejer och gör på fel sätt. 

    Jag som tjej uppskattar en ärlig kille som är sig själv. En kille som litar på sig själv och tror på sig själv behöver aldrig bevisa något eller spela några spel.  En kille som är precis den han utger sig för att vara är grymt attraktiv och superbra pojkvänsmaterial. 

    Och när du betraktar dina kollegor på ditt jobb kanske du ska ta dig en funderare över vad dessa killar har som gör att dom har sambo och familj fast dom enligt dig kanske är "loosers".  Om dom fattar hur man gör så borde du kanske ta lärdom lite av hur vanliga killar faktiskt gör. 

    Och vilken sorts tjejer är det du letar efter?  Kanske dom inte spelar i din liga och därför inte är intresserad av dig.  

    Och det liv man i övrigt har spelar MYCKET stor roll.  En tjej vill aldrig komma i andra hand utan vill vara en jämlik partner och ha ett förhållande på lika villkor.  Är du upptagen med mycket projekt och intressen och har liksom mycket på gång i ditt liv kan det vara något som tjejer backar ifrån.  En tjej har ingen lust att sitta och vänta på dig medans du har massor att göra och kanske nån gång i veckan har tid för henne. 

    Vill du ha ett förhållande måste du vara tillgänglig på alla plan i ditt liv. 


    Alltså det går inte att skaffa tjejkompisar så.
    Kan lova att alla tjejer kommer tro att du raggar, och ingen är intresserad över att lära känna en om de inte är intresserat av en sexuellt. Om man inte säger innan "hej jag raggar inte letar bara vänner", men så kan man ju liksom inte säga :P
    Men annars bra idé, har väldigt gärna haft tjejkompisar men det får jag försöka fixa på skolan sen, sista chansen. Aldrig haft tjejkompisar förstår inte hur män gör som har det, hade gärna haft
  • kul354
    cirkusmusen skrev 2014-11-24 17:00:46 följande:
    Jag tror att Game är någon slags bok eller text som förklarar hur man gör. typ. 

    Game är social kompetens.
    Exempel:


    man pratar inte med en tjej på dejt på samma sätt som med jobbekompisarna.
    Man pratar inte politik med en tjej.
    Med en tjej har man en rolig lekfull, kanske reta henne lite, få henne att skratta
    och diskutera djupa ämnen, hennes mål, hennes drömmar osv.

    Samt att känna till saker som hur viktigt beröring är för attraktion
    Sådana saker är game, det är social kompetens i grunden och inga "psyk spel" som folk tror

  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 16:53:02 följande:

    Du kanske helt enkelt letar efter fel tjejer och gör på fel sätt. 

    Jag som tjej uppskattar en ärlig kille som är sig själv. En kille som litar på sig själv och tror på sig själv behöver aldrig bevisa något eller spela några spel.  En kille som är precis den han utger sig för att vara är grymt attraktiv och superbra pojkvänsmaterial. 

    Och när du betraktar dina kollegor på ditt jobb kanske du ska ta dig en funderare över vad dessa killar har som gör att dom har sambo och familj fast dom enligt dig kanske är "loosers".  Om dom fattar hur man gör så borde du kanske ta lärdom lite av hur vanliga killar faktiskt gör. 

    Och vilken sorts tjejer är det du letar efter?  Kanske dom inte spelar i din liga och därför inte är intresserad av dig.  

    Och det liv man i övrigt har spelar MYCKET stor roll.  En tjej vill aldrig komma i andra hand utan vill vara en jämlik partner och ha ett förhållande på lika villkor.  Är du upptagen med mycket projekt och intressen och har liksom mycket på gång i ditt liv kan det vara något som tjejer backar ifrån.  En tjej har ingen lust att sitta och vänta på dig medans du har massor att göra och kanske nån gång i veckan har tid för henne. 

    Vill du ha ett förhållande måste du vara tillgänglig på alla plan i ditt liv. 


    Angående mina liga så har jag bra koll på var jag spelar.
    Jag har väldigt mycket vänner runt om i världen, har lyckats med musiken så har väl något hög social status, jag sjunker lite i ligan p.g.a av att jag har få vänner i Sverige
    Men jag är självmedveten om det, min senaste tjej jag hade ihop det med var 6 år äldre än mig och dessutom i en högre liga så inget omöjligt.

    Jag gillar väl inte de "sexigaste" tjejerna, jag tycker inte de är just sexiga. Jag gillar mer söta tjejer som inte har massa smink och dyraste modekläderna osv. Eller tjejer som gillar metal haha :D och klär sig där till, men söta glada tjejer, down to earth

    Alltså, det är grejen.
    Ni kanske tror att det är så. Men ni tjejer vill inte ha en man utan ett liv och ett intresse. Ni vill ha en man som är "detached" d.v.s har andra saker som sker i livet vid sidan om er.

    Det är väldigt oattraktivt som man att vara needy och ha tjejen som enda referenspunkt i livet, de killarna blir dumpade
  • kul354
    cirkusmusen skrev 2014-11-24 17:12:48 följande:
    jag tycker det känns som ett spel. Varför inte bara vara sig själv? Har du testat det?
    Alltså "mig själv" är en blyg fegis som inte vågar prata med människor.
    Det var så jag föddes och så jag var hela livet.
    Tills jag tränade bort min blyghet.

    Idag är jag extrovert och pratar med folk överallt. Snackade med en snubbe idag på bussen om musik, skitkul. Innan vågade jag inte ens titta på människor.

    Innan var jag en svag rädd liten pojke.
    Nu har jag gymmat och har muskler, tatueringar och gör metal musik.

    Jag gör alltid det jag vill.
    Så vad är "mig själv" ?
    Jag är fortfarande samma person längst inne. Men det betyder inte att jag inte kan förbättra mig.

    En sådan sak som, du säger "tack" när du får en julklapp va?
    Det är social kompetens, och det är samma som game
    man vet hur man ska forma sitt beteende, och ändå vara sig själv
    för att bete sig och anpassa sig till mänskliga uppbygga konstruktioner.

    hade du sagt till en kvinna på dejt?
    -Jag vill ha barn med dig
    Tror du ni hade blivit ett par sen? xD
    Nej, just det, det är social kompetens.
    Nu gav jag ett enkelt exempel, men det finns mer avancerade grejor på vad som är "fel" att göra under en dejt te.x.
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 17:30:25 följande:
    Alltså din gymmade kropp, dina muskler och tatueringar och din metalmusik är ju bara det yttre skalet.  

    Vem är du på insidan?  Vem är det du vill att din framtida flickvän ska bli kär i ?  Den som game:ar eller den du verkligen är på insidan? 

    Min nuvarande man frågade faktiskt om han fick göra barn med mig när vi träffades.  Det funkade... Vi är gifta sedan tio år tillbaka. 

    Alltså kärlek och relationer kan man inte spela sig till. Det funkar inte så.  En relation blir aldrig som man tänkt sig eftersom det handlar om riktiga människor . Du kan fejka en känsla eller ditt kroppsspråk och ditt sätt att uttrycka dig - men du kan aldrig ljuga om vem du är innerst inne.   Det kommer alltid fram att man spelar ett spel och att man inte är den man utger sig för att vara.   
    Men man spelar ju inte ett spel
    Det är social kompetens bara
    Det är väl klart jag alltid har mina värderingar, mina åsikter, mitt "snack" är det samma.

    Men man lär ju sig social kompetens.
    När jag var liten lärde jag mig att man skulle tacka när man fick något
    Jag lärde mig att jag inte fick något utav livet att vara blyg
    Jag blev social. Där ser du, mig själv är att inte vara social
    Men det blev mitt nya "mig själv" eftersom jag tränade på det.
    Nu kan jag bara vara sociala och är 100 % bekväm i det.

    Precis som jag lärde mig det, så lär jag mig
    hur man ska prata med folk i olika situationer osv.
    Det är social kompetens och jag är fortfarande mig själv!
  • kul354
    cirkusmusen skrev 2014-11-24 17:18:01 följande:
    Meen du verkar så självgod. Inte för att vara elak men kom ner på jorden! Du beter dig som att du har alla svar. Och om det nu var så att du hade det, varför fungerar det inte?
    Nej jag är inte självgod
    Har inte alla svar därför jag skriver på forum osv.
    Det var endast min åsikt.

    Jag personligen tror inte att kvinnor vill ha män som inte gör något i sina liv.
    Det var endast min åsikt. Behöver inte vara så.
    Ni kanske vill ha en arbetslös man då utan visioner, drömmar eller så, som bara har er som det enda i sitt liv
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 18:53:11 följande:
    men social kompetens är ingen universal sanning.   Det är något man får med sig i sin uppfostran och i hur livet är.  Man blir fostrad till en särskild sorts social kompetens. Och resten kan man lära sig utifrån vad ens behov är.   Och ja det inlärda är just det - inlärt.  Det speglar inte vem vi egentligen är utan handlar bara om hur man får och inte får bete sig. 

    Den sociala kille du är utåt har du varit tvungen att uppfinna och du har fått lära dig dom sociala koderna som krävs för att få det sociala livet att fungera - men innerst inne är du inte en sån. Du är den där blyga killen trots allt som ändå går med egenskaper som bäst passar den blyga ensamma killen. 

    Det är just därför man inte ska lita blint på vad man "ska" göra.    Eftersom det inte finns någon mall för hur en perfekt partner bör vara, det finns ingen mall i hur man blir en bra vän, det finns ingen mall i hur man behåller sitt jobb osv osv.   Allt handlar bara om vem man egentligen är och vad man står för. Och hur man sen hanterar dom bitar som är "en själv" . 

    Eftersom det här med social kompetens ändå inte tycks fungera för dig så kanske du faktiskt ska våga släppa ifrån dig det och våga lyssna på ditt eget inre istället. Det som verkligen ÄR du.   Den som sitter där kl 21 på kvällen äter chips och zappar tv-kanaler.   HAN är det du ska lyssna på.   

    För den kille med tatueringar , muskler, hård musik och socialt kompetent - han är en kille du bara skapat uitfrån vad du tror är att vara rätt programmerad . 

    och som du ser - han skördar inga framgångar.  Alltså måste du tänka om och tänka annorlunda. 
    Vänta hur tänker du nu?
    Så om vi säger att "mig själv" är blyg rädd, vågar inte vara social, vill sitta hemma. Hur ska jag då lyckas med något överhuvudtaget?

    Alltså det är då jag skördad framgångar.
    När jag blev social fick jag min första flickvän.
    När jag blev social fick jag för första gången en bra krets med vänner. (den är försvunnen nu dock efter att ha bott i utlandet)

    nu vet jag inte ens hur jag var då, jag är inte blyg längre.
    Jag har ju även växt upp och blivit en man vilket gör att man ändras.

    Jag har helt enkelt fått en annan upfattning.
    Jag stor upp för mig själv något otroligt, jag tar ingen skit.
    Jag har blivit väldigt tuff på det sättet, är ej konflikträdd och så.
    Med det sagt, jag  letar inte bråk och är trevlig mot folk som alltid.

    Tack vare det sociala tog jag steget och träffade en vän utomlands.
    Tack vare det bodde vi i hop och studerade, skapade en ovärderlig

    När jag tog tag i mig själv skaffade jag mitt första jobb där jag jobbar nu.
    Genom att förbättra mig själv som person har jag skaffat ovärderliga vänner och kontakter. Jag har skördat framgångar
    Jag förstår inte varför du inte anser att man inte ska bättra sig själv som människa
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 18:53:11 följande:
    men social kompetens är ingen universal sanning.   Det är något man får med sig i sin uppfostran och i hur livet är.  Man blir fostrad till en särskild sorts social kompetens. Och resten kan man lära sig utifrån vad ens behov är.   Och ja det inlärda är just det - inlärt.  Det speglar inte vem vi egentligen är utan handlar bara om hur man får och inte får bete sig. 

    Den sociala kille du är utåt har du varit tvungen att uppfinna och du har fått lära dig dom sociala koderna som krävs för att få det sociala livet att fungera - men innerst inne är du inte en sån. Du är den där blyga killen trots allt som ändå går med egenskaper som bäst passar den blyga ensamma killen. 

    Det är just därför man inte ska lita blint på vad man "ska" göra.    Eftersom det inte finns någon mall för hur en perfekt partner bör vara, det finns ingen mall i hur man blir en bra vän, det finns ingen mall i hur man behåller sitt jobb osv osv.   Allt handlar bara om vem man egentligen är och vad man står för. Och hur man sen hanterar dom bitar som är "en själv" . 

    Eftersom det här med social kompetens ändå inte tycks fungera för dig så kanske du faktiskt ska våga släppa ifrån dig det och våga lyssna på ditt eget inre istället. Det som verkligen ÄR du.   Den som sitter där kl 21 på kvällen äter chips och zappar tv-kanaler.   HAN är det du ska lyssna på.   

    För den kille med tatueringar , muskler, hård musik och socialt kompetent - han är en kille du bara skapat uitfrån vad du tror är att vara rätt programmerad . 

    och som du ser - han skördar inga framgångar.  Alltså måste du tänka om och tänka annorlunda. 
    Gör ett tillägg:
    Du har rätt.
    Men vi har bara olika uppfattningar om vad vara sig själv innebär.

    Man måste ju kämpa här i livet.
    Man måste utvecklas för att kunna uppnå saker.
    Precis som mina kunskaper jag utvecklat, som gör att jag har ett jobb idag.

    Det sociala jag utvecklade, som gjorde att jag fick min första kvinna och ovärderliga vänskaper
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 19:00:28 följande:
    vet du.. det finns kvinnor och män för alla smaker. 

    Många vill ha en välutblidad partner med mål i livet och som har ett tydligt driv framåt.  En del vill faktiskt HA den där slöhögen som mest sitter hemma och spelar tv-spel och som längst kan planera för morgondagen - om man har tur.  

    Alla är vi olika och det är precis därför man måste ha vidöppna ögon när man letar kompisar och nya partners för oftast finns rätt person inte alls på det stället man själv logiskt sett skulle kunna finna dom.   Just också för att dom inte självklart följer det mönster vi tror att folk följer.  Här faller alltså återigen ditt prat om social kompetens . Du är inriktad på att folk ska följa ett visst mönster om man följer dom sociala koder som finns.  Well nej ...  det är inte så enkelt...   Och det är väl precis det du har upptäckt nu och därför ställer frågan till oss. 
    Exakt, jag håller faktiskt med dig i allt du skrev där utom det sista
    Alltså vi behöver ju inte diskutera det där sista, det är bara min uppfattning
    men vad jag vet så är till exempel fysisk beröring väldigt viktigt för oss människor när det gäller attraktion.

    En gång blev jag tatuerad av en kille, min arm nuddade hans bröst hela tiden, då blev jag nästan attraherad av han trots att jag är 100 % heterosexuell.. så pass starkt är detta. Så genom att tänka på att om man rör tjejen te.x. så skapar man ett starkare band mellan sig själva, detta är bevisat

    Sen så lär man känna varandra bättre om man diskuterar DJUPA saker och inte småprat, det är också bevisat. Men man bör ändå vara sig själv.
    man bör dock tänka på att det är meningen att man ska ha roligt med en tjej och "connecta", gör man inte det så är man inte rätt för varandra.

    Men om man sitter med stel min, bara pratar kallprat, inte håller ögonkontakt eller rör varandra, ja då kan man missa att connecta med en person man potentiellt skulle passa bra med.. just saying
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 19:28:01 följande:

    Utveckling är alltid bra och självklart är det bra att bli en bättre människa.  Men man ska aldrig bli något man inte är.   

    Utveckling får aldrig bli en fasad, då har man totalt missat budskapet.


    Exakt, du sa utveckling får inte bli en fasad och där satte du huvudet på spiken!
    Grejen är att vi KONSTANT formas av vår omgivning.
    Verkligen hela tiden.
    Jag växte upp på landet med få människor runt mig. Då var jag som mest introvert och blyg. Jag öppnade upp mig mer och mer tills jag flyttade till en storstad.
    Där var alla människor mycket trevligare mot mig till skillnad från Sverige.

    Det hände också en del starka händelser, te.x. blev jag hotad med pistol bland annat.
    Sådant får en att inte känna sig så rädd inför andra saker.

    När livet en gång stått på spel så är man inte lika rädd för att prata med den där tjejen på nattklubben längre, om du förstår.

    Alltså man formas av händelser och sin omgivning.
    Man växer upp, man blir en man

    Efter allt som hänt kan jag omöjligt vara den osäkra pojken jag en gång var.
    Dock är det något som inte förändras

    Jag är fortfarande samma person, jag har samma tankar som när jag var liten, om än lite mognare. när jag umgås med folk och nära vänner är det samma som alltid.
    Jag pratar kanske lite mer bara nu.

    Och en liten händesle
    Man måste arbeta ibland.

    Vet du, jag lyssnade faktiskt på den där killen inom mig som "egentligen inte ville gå på studenfesten"

    Men jag tvingade mig själv att gå dit, fast det inte var mig själv för, man får ju göra något i livet, ibland måste man ha tråkigt för att komma någon vart.

    Väl där träffade jag en tjej som blev min första flickvän

    har många fler exempel på där jag ansträngt mig, gått ur min comfort zone och lyckats med saker.

    Jag är ändå samma människa för det
  • kul354
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 19:48:44 följande:
    men det är just det...   Du är fortfarande du fast du tar dig ur din comfort zone.  Du vågar helt enkelt vara lite mer av dig själv. 

    Det är ju det som är grejen. Allt du gör måste fortfarande vara du. 

    En fasad är något du skapar utifrån saker o ting som du tycker borde vara på ett visst sätt. 

    En fasad kan aldrig bli ditt rätta jag. 

    Därför är det viktigt att inte glömma bort vem man egentligen är på insidan. Aldrig glömma bort att VISA insidan utåt.   
    Jo fast det är dock inte en fasad.
    Alltså det är inte en fasad att anstränga sig

    Men kan ju ge ett exempel, att inte vara sig själv:
    te.x. vara introvert, och försöka spela extrovert fast man inte trivs och är osäker och nervös.

    Att vara introvert, våga mer och naturligt bli mer "modig".
    Då är man fortfarande sig själv
    Jag är nu naturligt extrovert och känner inget annat tankesätt.

    Sen är jag ganska ung, 21 år.
    Alltså, jag har även växt upp och naturligt blivit en man
  • kul354
    dirty88 skrev 2014-11-24 21:02:27 följande:

    Är du inte ett troll så har du otroligt dålig social kompetens. Trodde inte det var möjligt att framställa sig själv så vidrigt jobbig som du gjorde.


    Suck.. alltid sådana här kommentarer
    Men det är ett tecken: sluta regga sig och skriva på forum
    Ska göra det från och med nu
    Tack för att du gav mig det sista tecknet jag behövde
Svar på tråden Ser så lätt ut, känns så svårt