• Anonym (hjälp)

    Min pojkvän "kontrollerar" mig

    Vår relation är inte som andras

    Han vill ha mitt facebook lösenord så att han kan se med vem jag skriver med...Där tyckte jag att han gick för långt.

    Jag kan inte heller hålla mobilen uppe utan att han ska rycka den ifrån mig och se med vem jag skriver med. Visst, jag blir också nyfiken när jag ser honom sms:a med någon men jag rycker inte mobilen ifrån honom och jag frågar honom inte heller med vem han sms:ar med. Väldigt irriterande att han bara ska rycka mobilen ifrån mig så.

    Blir vi osams ang något och jag känner att jag hellre åker hem än bråkar till den gräns att det spårar ur, så får jag inte gå. Han tar tag i min arm, bönar och ber, går ner på knä, gråter om att jag ska stanna och inte lämna honom osv.

    Han är osäker för jämnan. Jag får dagligen frågor som "erkänn att du kommer dumpa mig snart? Du har säkert träffat någon snygg killkompis som du vill ha" eller.. "tänk om du umgås med din killkompis för mycket.. och blir kär, lämnar mig?"...och så här håller han på.

    Han är inte på något sätt aggressiv. Han har aldrig slagit mig, eller hotat med att slå mig. Han har däremot slagit sönder saker bara för att jag sa nej till sex. Vi höll på att ha sex men jag var inte redo så jag ville avbryta.

    Varje natt när vi då ska skiljas åt så låter han mig knappt gå. Han håller mig ganska hårt och säger hela tiden att han älskar mig. Och sen då när jag pussar honom och är på väg hem så vill han bara fortsätta pussas, han kan helt enkelt inte släppa mig.

    Sen när jag är hemma då så går min mobil i full mode. Han sms:ar hela tiden. Han brukar även ringa och jag svarar förstås. Men när vi pratar så är det som om han aldrig kan säga hejdå, han orkar prata i flera timmar men det orkar inte jag Gråter

    I början så gillade jag hans svartsjuka men jag tycker att det börjar bli jobbigt nu!

    Har ni några goda råd att ge så varsågoda.

  • Svar på tråden Min pojkvän "kontrollerar" mig
  • Anonym (Srsly)

    Ett förhållande är inte långsiktigt eller sunt om man inte kan lita på varandra. Har det funnits någon rationell anledning till varför han är så svartsjuk? Typ om du skadat förtroendet någon gång?


    Om det inte är så... ja. Det är inte okej att kontrollera sådär. Du måste ju känna dig som felaktigt anklagad hela tiden. Det tär på förhållandet och det måste han förstå!

  • Anonym (Oftast)
    Anonym (lägg ner!!) skrev 2014-11-26 21:34:03 följande:

    Det är ju du som skriver hur många trådar som helst om din pojkvän o frågar efter råd! Dom flesta ger dig råd o vissa skriver lämna, på alla trådar! Sluta skriv trådar nu för du vet vad folket här tycker! Gör nu ett val eller va nöjd o sluta skriva massa trådar!


    de är rätt många trådar av exakt samma art..
    MEN

    om det vore en kille som beskrev sin flickvän så här... Vilket händer..
    Tyst som graven... Dubbelmoralens tantmaffia är då EJ gång... Eller rättare sagt
    Manshatar maffian.Tyst

    TS
    (ironiskt) JA vad ska du göra???Drömmer
  • Anonym (lägg ner!!)
    Anonym (Oftast) skrev 2014-11-26 22:59:25 följande:

    de är rätt många trådar av exakt samma art..

    MEN

    om det vore en kille som beskrev sin flickvän så här... Vilket händer..

    Tyst som graven... Dubbelmoralens tantmaffia är då EJ gång... Eller rättare sagt

    Manshatar maffian.

    TS

    (ironiskt) JA vad ska du göra???


    Haha vadå så du menar att jag är en manshatare? Det hade varit skitsamma om det hade varit en kille som beskrev sin flickvän såhär eller som nu, hade ändå skrivit..
  • molly50
    Anonym (Oftast) skrev 2014-11-26 22:59:25 följande:
    de är rätt många trådar av exakt samma art..
    MEN

    om det vore en kille som beskrev sin flickvän så här... Vilket händer..
    Tyst som graven... Dubbelmoralens tantmaffia är då EJ gång... Eller rättare sagt
    Manshatar maffian.Tyst

    TS
    (ironiskt) JA vad ska du göra???Drömmer
    Jag må vara tant. Men jag tillhör då ingen manshatarmaffia.
    Hade det varit en tjej som betett sig så här som TS pojkvän gör så hade jag haft exakt samma åsikt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (123)
    Anonym (lägg ner!!) skrev 2014-11-26 21:34:03 följande:

    Det är ju du som skriver hur många trådar som helst om din pojkvän o frågar efter råd! Dom flesta ger dig råd o vissa skriver lämna, på alla trådar! Sluta skriv trådar nu för du vet vad folket här tycker! Gör nu ett val eller va nöjd o sluta skriva massa trådar!


    Vad är det för tidigare trådar han skrivit? Jag har inte tidigare sett trådar som handlar om att en kille blir utsatt av din pojkvän.
  • molly50
    Anonym (123) skrev 2014-11-27 13:07:43 följande:
    Vad är det för tidigare trådar han skrivit? Jag har inte tidigare sett trådar som handlar om att en kille blir utsatt av din pojkvän.
    Det skulle jag också vilja veta. Jag har heller inte sett några andra trådar i det ämnet,mer än pojkvänner som kontrollerar sin flickvän.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (123)
    molly50 skrev 2014-11-27 13:09:09 följande:
    Det skulle jag också vilja veta. Jag har heller inte sett några andra trådar i det ämnet,mer än pojkvänner som kontrollerar sin flickvän.
    Ja, exakt. Jag skrev själv för en tid sedan(rätt länge sen nu) ett X antal trådar här som handlade om den dåliga relationen jag var i. Fick hela tiden höra att det var jag som startade "alla" trådar på forumet i det ämnet, vilket inte stämde.
  • Anonym (lägg ner!!)
    Anonym (123) skrev 2014-11-27 13:07:43 följande:

    Vad är det för tidigare trådar han skrivit? Jag har inte tidigare sett trådar som handlar om att en kille blir utsatt av din pojkvän.


    Kommer dock inte ihåg vad dom heter, men där har han skrivit lite som detta han skrivit i denna tråden o sen nåt med knark, att han är trött på förhållandet osv, o att han skrivit att han va 17 eller vad det va o pojkvännen 28 vilket han gjorde här med (alltså sin killes ålder skrev han) o då kopplade jag ju till det till dom andra trådarna jag läst o antar att det är samma person!
  • Anonym (123)
    Anonym (lägg ner!!) skrev 2014-11-27 13:34:14 följande:
    Kommer dock inte ihåg vad dom heter, men där har han skrivit lite som detta han skrivit i denna tråden o sen nåt med knark, att han är trött på förhållandet osv, o att han skrivit att han va 17 eller vad det va o pojkvännen 28 vilket han gjorde här med (alltså sin killes ålder skrev han) o då kopplade jag ju till det till dom andra trådarna jag läst o antar att det är samma person!
    Ah ok, dom har jag missat. Hänger inte lika mycket här som jag trodde då:)

    Tycker dock ofta att de trådar som skrivs i "relationsproblem" och "Misshandel/våld" ofta har liknande problematik.
  • Anonym (lägg ner!!)
    Anonym (123) skrev 2014-11-27 13:43:37 följande:

    Ah ok, dom har jag missat. Hänger inte lika mycket här som jag trodde då:)

    Tycker dock ofta att de trådar som skrivs i "relationsproblem" och "Misshandel/våld" ofta har liknande problematik.


    Aha okej, lätt o missa saker såklart jo det finns många liknade, men denna har varit väldigt lik andra eftersom åldern o problemen stämmer överens med varandra
  • smulpaj01

    Ja, han har skrivit hur många trådar som helst. Ts är ung och killen som är 28 är hans första pojkvän.

    I en tråd åkte dom på en semester resa (till Sthlm tror jag) och pojkvännen lämnade ts för att köpa knark.

    I en annan tråd tog förhållandet slut pga att pojkvännen fått ts FB lösenord.

    Finns många trådar om detta!

  • Anonym (123)
    smulpaj01 skrev 2014-11-27 14:50:03 följande:

    Ja, han har skrivit hur många trådar som helst. Ts är ung och killen som är 28 är hans första pojkvän.

    I en tråd åkte dom på en semester resa (till Sthlm tror jag) och pojkvännen lämnade ts för att köpa knark.

    I en annan tråd tog förhållandet slut pga att pojkvännen fått ts FB lösenord.

    Finns många trådar om detta!


    Ja, dom har jag läst, jag kopplade inte ihop dom bara. Helt uppenbart att pojkvännen ljuger för ts..:/. Hoppas han får hjälp av någon i sin omgivning. Har ingen aning om hur hans hemsituation ser ut men verkar kanske inte som att han blir "sedd" av så många. Det i sin tur kanske leder till att han stannar för att han vill att någon i sin närhet ska bry sig och upptäcka vad som pågår och hjälpa honom. Fast vad vet jag, han skriver ju själv att han gillar att få uppmärksamhet och det här kanske är ett sätt, sorgligt nog :(.
  • Qriztina

    Så osäker, så låg självkänsla, så stora tillitsproblem, så svartsjuk och så manipulerande utan att han själv vet om det.. har själv haft mer än en pojkvän som varit så. Jag tror orsaken är för lite kärlek/uppmärksamhet under uppväxten. I sådana här situationer, så är det faktiskt bäst att tänka på sig själv och sin egen hälsa. Jag kan tänka mig att det tär rejält på ditt psyke när han håller på såhär dag ut och dag in, det var tortyr för mig som är empatimänniska :/

    Han behöver hjälp, men inte från dig. Det finns inget du kan göra, och det är inte din uppgift att bära hans börda. Han behöver hjälp av en bra psykolog som lyssnar och hjälper honom att hjälpa sig själv.För i grund och botten är den enda som kan lösa hans problem han själv, även om han själv inte insett det.

    Jag lovar att du kommer bli en lyckligare person igen om ni går skilda vägar, även om det kan kännas tufft att såra honom. Pratar från egen erfarenhet.

  • molly50
    Anonym (123) skrev 2014-11-27 13:11:35 följande:
    Ja, exakt. Jag skrev själv för en tid sedan(rätt länge sen nu) ett X antal trådar här som handlade om den dåliga relationen jag var i. Fick hela tiden höra att det var jag som startade "alla" trådar på forumet i det ämnet, vilket inte stämde.
    Precis. Och möjligheten att vara anonym gör ju att man lättare kan blanda ihop trådar.
    Speciellt som de ofta handlar om liknande problematik.


    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet)

    Jag är hundra på vem TS är, han mår inte bra så var lite schyssta i tråden mot honom. Han behöver det.

  • Anonym (hjälp)
    Qriztina skrev 2014-11-27 15:19:24 följande:

    Så osäker, så låg självkänsla, så stora tillitsproblem, så svartsjuk och så manipulerande utan att han själv vet om det.. har själv haft mer än en pojkvän som varit så. Jag tror orsaken är för lite kärlek/uppmärksamhet under uppväxten. I sådana här situationer, så är det faktiskt bäst att tänka på sig själv och sin egen hälsa. Jag kan tänka mig att det tär rejält på ditt psyke när han håller på såhär dag ut och dag in, det var tortyr för mig som är empatimänniska :/

    Han behöver hjälp, men inte från dig. Det finns inget du kan göra, och det är inte din uppgift att bära hans börda. Han behöver hjälp av en bra psykolog som lyssnar och hjälper honom att hjälpa sig själv.För i grund och botten är den enda som kan lösa hans problem han själv, även om han själv inte insett det.

    Jag lovar att du kommer bli en lyckligare person igen om ni går skilda vägar, även om det kan kännas tufft att såra honom. Pratar från egen erfarenhet.


    Jag vet inte hur jag gör slut eftersom jag älskar honom sååååååå mykcet! Jag har letat efter kärleken i flera år. Han jobbar i Norge och brukar höra av sig, men han har  inte gjort det på flera timmar, han har säkert åkt till oslo och knarkar därborta, jag är så orolig men han ljuger för mej hela tidenGråter
  • molly50
    Anonym (hjälp) skrev 2014-12-13 18:44:45 följande:
    Jag vet inte hur jag gör slut eftersom jag älskar honom sååååååå mykcet! Jag har letat efter kärleken i flera år. Han jobbar i Norge och brukar höra av sig, men han har  inte gjort det på flera timmar, han har säkert åkt till oslo och knarkar därborta, jag är så orolig men han ljuger för mej hela tidenGråter
    Och bara det,att han hela tiden ljuger,är väöl en anledning till att lämna honom.
    Jag förstår att det är svårt. Har själv varit där.
    Men du måste fundera över om du verkligen vill leva med någon som ständigt ljuger och behandlar dig illa,eller om du tycker att du förtjänar bättre än så.
    Om jag får ge dig ett råd så tycker jag du förtjänar mycket bättre än så.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min pojkvän "kontrollerar" mig