• Anonym (Vlfl)

    överreagerar jag?!

    Lång historia kort: är i en relation sedan snart 2 år, ganska långt in i relationen får jag reda på att han var otrogen vid flera tillfällen i början av relationen dvs dom första månaderna, utöver otroheten så levde han även fortsatt singelliv på diverse sociala medier och raggade runt väldigt mycket. Senare kom det även fram att han haft samma beteende på krogen dem första månaderna. Hur som helst tog vi oss förbi det hela på något vis, det tog ett år för mig att inte vakna varje morgon och må dåligt.

    Jag gick dock vidare i denna relationen med ett brutalt förstört självförtroende, som precis nu har börjat bli bättre igen. Från att ha haft väldigt bra självförtroende, till ingenting. Så började jag nu bygga upp även det.

    Ikväll sitter vi och kollar på en serie, han går iväg till köket en stund, och glömmer uppenbarligen bort att hans telefon är kopplad till tvn via wifit.. Där sitter jag och läser nyheterna under tiden, när det plötsligt dyker upp en video på en tvn, en helt naken tjej som står på en strand och skakar rumpan, dansen är väldigt sexig och filmad på sånt vis att det är tydligt att hon ska se sexig ut. Detta är alltså något som han hittat någonstans och bestämt sig för att titta på medans han är i köket.

    Kvar sitter jag förvånad.. Nu i efterhand känner jag mig ledsen, han har redan förstört mitt självförtroende till max en gång. Och nu tvingas jag se att han sitter och tittar på nakna brudar som dansar dessutom?

    Hade vi haft ett normalt förhållande utan otrohet så hade jag inte brytt mig alls. Det som gör mig ledsen är att jag redan har blivit bortvald så många ggr av honom innan, att jag så många gånger fått känna mig totalt värdelös, att jag inte dög varken utseendemässigt eller sexuellt, eftersom han valde att ragga och ligga med andra i början av relationen trots att han hade mig.

    Överreagerar jag? Bör jag försöka strunta i den här incidenten? Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden överreagerar jag?!
  • Anonym (Vlfl)
    Anonym (asdf) skrev 2014-11-26 01:52:17 följande:

    Varför är du fortfarande tillsammans med honom?


    Innan jag fick reda på sanningen, så var jag galet försälskad i honom, när sanningen kom fram så försvann givetvis en stor del av det. Men någonstans så önskade jag väl att han skulle förändras? Vilket han gjorde, han slutade gå på krogen självmant, ställer alltid upp, är omtänksam på många vis etc. Men ja, efter ikväll så måste jag väl erkänna att jag frågar mig själv samma fråga! Samtidigt funderar jag på om jag kanske bara överreagerar för det som hände ikväll.. Även om det känns jävligt jobbigt inombords just nu, känner mig väldigt sårad och ledsen. Även om det egentligen är en struntsak.
Svar på tråden överreagerar jag?!