• manu88

    hjälp att tyda ÄL-test!

    Hej!

    Vi försöker bli med barn. Det är andra månaden vi försöker och den här månaden använde jag ÄL-tester.
    Hade min senaste mens den 11-16 nov 2014. Började med ÄL-tester dag 10 på min cykel och fick vad jag trodde en nästan positiv test den 25/11 (hade även sex). Den 26/11 var båda strecken lika starka i färgen fast svagare än förra testet. Positivt?

    Testade igen på kvällen den 26/11 och då var testet negativt. (Sticka nr 3 på bilden). Under gårdagen kände jag att jag hade lite ont i tjejmagen (brukar ha det vid ÄL)

    Testade imorse också och då var testet negativt.

    Kan det vara så att jag hade ÄL under gårdagen någon gång?

    Kan det räcka med att ha haft sex när vi hade det?

    Här har ni bilder.
    Vill även säga att bilden på dem två första stickorna är tagna flera timmar efter och att färgen var starkare när jag tog testerna.

    Tredje Stickan är ca 15 min efter.

    Sista bilden är tagen 5 min efter.

  • Svar på tråden hjälp att tyda ÄL-test!
  • manu88

    Tack för svaren. Jag måste tillägga att jag har testat med stickor sedan den 20/11 och har successivt stigit och under dessa dagar. den där två dagarna alltså 25/11 och 26/11 var strecken nästan lika starka lika starka den 26/11 på morgonen.

    På kvällen den 26 och idag var testet negativt. Jag hade även ont (som mensvärk)

  • manu88
    Freijasmamma skrev 2014-11-27 20:49:02 följande:

    När har du BIM? Jag har den 8/12..dryg väntan


    Freija 20110904 längtan efter syskon
    Enligt mensappen är BIM den 11/12.

    Jätte jobbigt att vänta heheh, men det sägs kunna ta lång tid att bli med barn.
  • manu88
    Freijasmamma skrev 2014-11-28 10:00:40 följande:

    Ja ett år snart för oss..suck..håller tummarna för oss denna månaden:)


    Freija 20110904 längtan efter syskon
    Lycka till! Berätta hur det gått sen
  • manu88
    Freijasmamma skrev 2014-12-02 21:50:36 följande:

    Några symptom?


    Freija 20110904 längtan efter syskon
    Nja vet inte.. :)

    Brösten gör inte ont, dock tror jag mig se lite tydligare ådror. Men vet Inter eftersom jag är så ljus annars och dom kan ha varit där heltiden.

    Haft vita krämiga flytningar. Inget jag reflekterat över tidigare. Det är inte svamp.

    Har varit hungrig senaste veckan och haft lite illamående. Blev exempelvis illamående efter att ha ätit en mandarin idag. Har idag och igår haft lite ont i äggstockarna typ? Känns inte riktigt som mensvärk, men molvärk.

    Jag vågar inte hoppas ändå vill jag testa typ redan på söndag.

    Har du några??
  • manu88
    Freijasmamma skrev 2014-12-03 07:54:33 följande:

    Låter lovande smile2.gif

    ja som fan! Haft molvärk flera dagar, sticker o drar i magen, halsbränna med kombinerat illamående. Ömma bröstvårtor...MEN. allt detta har jag haft tidigare, o inte varit gravid.skengravid. så jag gör allt för att bara försöka släppa o låtsas som ingenting..inte lätt dock..

    jag är livrädd att testa på måndag..vet inte om jag fixar det..vågar du? Blir så ledsen när det inte visar något..


    Freija 20110904 längtan efter syskon
    Jag vet hur det känns! Man letar efter minsta lilla tecken.. Jämt. Det är faktiskt inte roligt att tänka så mycket på det, ändå vill man så gärna.

    Jag tkr du kan testa på måndag. Få det överstökat. Vi kan testa samma dag! :D

    Jag ska ju egentligen inte ha mens förän den 11, kanske tidigare, kanske senare. Min cykel är mellan 28-33 dagar. Men om jag hade ÄL den 26 så borde mensen komma då :P
  • manu88
    Nötcreme skrev 2014-12-03 15:53:58 följande:

    Hej. Får jag hoppa in här. Detta är mina test i några dagar. Vad tror Ni är det nära ÄL? Första gr jag använder. Dagens ligger närmast förpackning php9VU9hs34871.jpg


    Välkommen!

    Jag skulle fortsätta testa. Det är inte riktigt så starkt än så jag skulle säga att ÄL inte är än, kanske om en eller två dagar.

    Testa två ggr per dag om du vill se stregringen tydligare. Det kan gå fort. Som du kanske ser på mina tester.

    Och ägglossning kan ju även ske kort efter och upp till 48 timmar efter positiv test.

    Jag känner när jag har ÄL. Gör du?
  • manu88
    Nötcreme skrev 2014-12-03 16:06:13 följande:
    Hej.

    Tack då fortsätter jag och testa :)

    Nä jag brukar inte känna av den men brukar ha den rätt så regelbunden. Borde ha äl på lördag om jag följer "appen"
    Lycka till :) håll oss uppdaterade
  • manu88
    Freijasmamma skrev 2014-12-03 19:08:04 följande:

    Håller med manu, så såg mina sti smile1.gif ckor ut oxå, sedan kom en svaaaag höjning,pang! Två dar på rad med full stegring! O det kändes..

    ja jag väntar in BIM på måndag..men fattar inte hur jag ska palla..har sån sjuk molvärk, precis som mensvärk..kan man ha mens 10-11 dagar innan nens?

    Vi ser vad vi får fram på måndag


    Freija 20110904 längtan efter syskon
    Du kan ju testa innan... Finns ju tester som visar 4 dgr innan mens. Vissa säger sig få stark plus även innan beräknad mens. Det jobbiga är ifall man skulle börja blöda och då fått missfall.

    Min molvärk känns mkt mer mot kvällarna. Idag har jag känt ganska mkt. Som stickningar och typ hugg. Svårt att förklara
Svar på tråden hjälp att tyda ÄL-test!