• lindmarken

    NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?

    Har bf 31/12. Någon som är beräknad runt där som vill följas åt sista tiden?

  • Svar på tråden NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?
  • honeybaby

    Grattis frida! Själv väntar jag min liten om exakt en månad idag :) Hoppas verkligen inte att den kommer i år...

  • Sunnan
    Frida07 skrev 2014-12-13 16:42:47 följande:

    Imorse 08.33 kom vår dotter till världen efter en helvetesnatt/dag. 48cm lång och 3060gram lätt. Nu är vi hemmastadda på bb och lever i vår lyckobubbla :D


    Grattis!!
  • Unique1
    Frida07 skrev 2014-12-13 16:42:47 följande:

    Imorse 08.33 kom vår dotter till världen efter en helvetesnatt/dag. 48cm lång och 3060gram lätt. Nu är vi hemmastadda på bb och lever i vår lyckobubbla :D


    Stort Grattis till flickan!
  • lindmarken

    Längtar efter förlossningen. Men nu när man gått såhär långt får han gärna vänta till efter 00 på nyårsnatten. Vore ju bättre för han i framtiden. Men längtan är stor nu.

  • trollskogen

    Åh vad roligt Frida07! All lycka till er! Hur gick förlossningen och hur hur allt gått efter att ni kom hem? Jag är så orolig över hur allt blir hemma sen, Vi ska liksom ta hand om vårat barn, ett litet knyte som legat i min mage så länge. Jag har svårt att fatta att det verkligen ÄR en bebis där inne i magen, som är våran även om det såå mysigt och efterlängtat. Jag behöver få träffa honom nu :D Det hela är en slags skräckblandad förtjusning med en massa längtan. Någon som känner igen sig???? 

    Jag har iaf haft lite molande värk långt ner i magen i samband med sammandragningarna som kommit när jag rört mig idag. Jag misstänker även att min slempropp håller på att lossna. I alla fall lite igår, har inte märkt något idag dock. Han får oxå gärna vänta lite, helst till nästa år! Nog enda gången gravida kvinnor faktiskt önskar att gå över tiden. 

    jaha vilket tips, att låta babynestet vara i sägen ett tag innan. Har fortfarande inte bestämt mig om hur vi ska göra med den. Det kan ju i vilket fall inte skada att man tar med den till bb ;) Men sen hur mycket trygghet den faktiskt inger till bebise vet man ju inte riktigt. Har ju sytt den själv omsorgsfullt så den är ju iaf fylld med en massa kärleksenergi ;) 

  • Cels1us
    trollskogen skrev 2014-12-14 22:49:46 följande:

    Åh vad roligt Frida07! All lycka till er! Hur gick förlossningen och hur hur allt gått efter att ni kom hem? Jag är så orolig över hur allt blir hemma sen, Vi ska liksom ta hand om vårat barn, ett litet knyte som legat i min mage så länge. Jag har svårt att fatta att det verkligen ÄR en bebis där inne i magen, som är våran även om det såå mysigt och efterlängtat. Jag behöver få träffa honom nu :D Det hela är en slags skräckblandad förtjusning med en massa längtan. Någon som känner igen sig???? 

    Jag har iaf haft lite molande värk långt ner i magen i samband med sammandragningarna som kommit när jag rört mig idag. Jag misstänker även att min slempropp håller på att lossna. I alla fall lite igår, har inte märkt något idag dock. Han får oxå gärna vänta lite, helst till nästa år! Nog enda gången gravida kvinnor faktiskt önskar att gå över tiden. 

    jaha vilket tips, att låta babynestet vara i sägen ett tag innan. Har fortfarande inte bestämt mig om hur vi ska göra med den. Det kan ju i vilket fall inte skada att man tar med den till bb ;) Men sen hur mycket trygghet den faktiskt inger till bebise vet man ju inte riktigt. Har ju sytt den själv omsorgsfullt så den är ju iaf fylld med en massa kärleksenergi ;) 


    Så känner jag med, känns helt overkligt att det faktiskt är en livs levande bebis i magen som snart ska ut och som man ska ta hand om... :) längtar jättemycket men känns även läskigt. Jag har BF 26/12 så kan ju bli nyår/januari eller även tidigare. Jag tror på julafton bara för att jag helst inte vill att det blir då. Annars vill jag gärna att hon tittar ut NU, typ i morrn! Less på att vara gravid och SÅ nyfiken på bebisen. men ändå läskigt som sagt... märklig känsla :D
    De senaste dagarna har jag haft "mensvärk" och sammandragningar ibland men det gör inte speciellt ont och är inte regelbundet så säger ju inget egentligen... det kan man ju ha i flera veckor innan.

    Tänkte inte ta med babynestet, det blir så mycket annat man ska ta med ändå så det får stanna hemma.
  • LängtansBlåaBlomma

    Jag,tror inte det blir så mycket sova på BB ändå :)

    Jag trivs bra med att vara gravid, inte alls less än. Svullna fötter och klåda är det senaste. Men det är ju så mysigt med sparkarna och sällskapet. Tycker så mycket om att vara gravid. Samtidigt längtar jag efter bebisen, är så nyfiken på henne! Men hoppas precis som ni på ett januaribarn ;) BF 1/1 så man kan ju hoppas.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Sunnan

    Blev kvar på MVC 3 timmar pga avvikande CTG den här veckan också. Det var samma sak förra veckan...men båda gångerna har det blivit normalt och det har inte varit något jättekonstigt. Börjar bli ganska tidsödande besök dock. CTG visar även regelbundna fina sammandragningar, dock inte smärtsamma för det mesta - så bara en intensivt styrketränande livmoder.

    Jag har också blivit väldigt svullen om händer och fötter nu senaste två dagarna bara.

  • blåklocka02
    Frida07 skrev 2014-12-13 16:42:47 följande:

    Imorse 08.33 kom vår dotter till världen efter en helvetesnatt/dag. 48cm lång och 3060gram lätt. Nu är vi hemmastadda på bb och lever i vår lyckobubbla :D


Svar på tråden NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?