Inlägg från: eescala |Visa alla inlägg
  • eescala

    Bf juli 2015 - Bildtråd

    Mitt lilla pyra på ultraljud idag. V11 (10+0)

  • eescala
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-11 10:49:08 följande:

    Gjorde du vul eller vanligt ultraljud? Ska på vul på tisdag i samma vecka ungefär :D Hur mycket såg ni?


    Jag har bar gjort vanliga ultraljud då min lille liger väldigt ytligt tydligen ^^. För mig var de tydligt var huvudet är armarna, benne, hjärtslagen och en liten liten näsa :). Jag såg mer än vad jag väntat mig att jag skulle göra. :)
  • eescala
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-11 15:03:16 följande:

    Jaha är det därför jag inte kan ladda upp... Har inte tillgång till dator just nu Heller :(


    Jag kan lägga upp bilder via mobilen funkar hur bra som helst.
  • eescala
    Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-11 17:36:41 följande:

    Konstigt! Vad använder du för webbläsare? Själv har jag en Samsung galax note och använder Chrome. .


    Använder också Chrome.
  • eescala

    Min lilla bebismage v11 (10+1) har en del hul sen innan jag blev gravid.

  • eescala
    Kvinna30plus skrev 2014-12-16 20:03:04 följande:

    Är i v8 (7+5) och har ingen tillstymmelse av mage. Har dock  platt mage sen innan och alltid haft, men bör man vara orolig? Märker inget på byxor etc. Ska på inskrivning på torsdag men ja då gör de ju ingen check, ska den 12 januari och göra prival ul. Gör ni andra privata ul eller får ni dem ändå?, tycker nästan alla gör så tidiga? Första barnet!


    Oroa dig inte normalt får man typ inte mage före v13-15 enligt mvc att vissa får tidigare beror på hur mycket hormoner man bär på ect. Jag fick min tidigt för där var två från början (ena dog i v6-7 uppskattningsvis) sen har jag haft grymt mycket problem med illamående kräkningar och sängliggande så.

    Jag fick mitt första från mvc i v 6 och mitt andra i v11 och sen har jag ett bokat i v20 och ett i v35 så de är olika från ställe till ställe.
  • eescala
    Rosen skrev 2014-12-12 22:08:10 följande:

    Magen just nu hihi :) (9+0) alltså vecka 10!


    Ska vi byta mage? Din är ju jätte fin min har redan fått fullt med bristningar och ser hemsk ut! :( vill och ha en lite fin rund mage så här tidigt. :)
  • eescala
    chilibean skrev 2014-12-18 17:35:42 följande:

    Har läst att man ska kunna känna livmodern lite ovanför blygdbenet runt vecka 12-13...men hur känner man att det är livmodern hur känns den?


    Jag känner var min livmoder är. Känner sidorna och toppen av den. Kännd lite så skumt men samtidigt mysigt. :) för mig känns de som en hård boll under huden (svårt att förklara) som om man trycker lite för hårt gör ont typ.
  • eescala


    Morgon magen v14 (13+1). Finns en del fet kvar sedan innan graviditeten men nu börjar magen se gravid ut istället för tjock. ;)
Svar på tråden Bf juli 2015 - Bildtråd