• Anonym (DM)

    Milfs? Finns ni?

    Helluu!


    Det är så att jag är 19 år och vill testa på nåt nytt. Nu på sistone känner jag att jag kollar in mer "äldre" kvinnor, 35-40 även om det är inte så gammalt men ni fattar vinkeln.. Hursomhelst så vet jag att det finns kvinnor som tänder på yngre killar men vart fan är ni? Hur hittar man sådana? Jag är väldigt mogen för min ålder och ser även äldre ut. Någon anledning till varför jag vill testa på "äldre" kvinnor är att de känns så mogna (vilket är ganska relativt) och så känns det typ "förbjudet på nåt på konstigt sätt. Vet ej hur jag ska förklara men aja.. Men finns ni eller?

  • Svar på tråden Milfs? Finns ni?
  • Anonym (Haha)

    Nej då har du läst fel. Jag skrev att HAN verkade obekväm/tveksam/generad, inte att jag själv kände mig så. Jag kände att jag styrde samtalet och även om han inte svarade så ärligt som han hade kunnat (men vem tror egentligen att en elev skulle säga rakt ut att han beskriver sin lärare som sjukt baxig och hoppas få ihop det med henne.) Det trodde jag ju inte heller att han skulle berätta självmant och definitivt inte erkänna om jag påstod det, men jag ville höra hur han skulle beskriva mig to my face dvs vad han skulle stå för och inte.

    Genom att säga att hans klasskompisar kommit och berättat för mig hur snacket går såg jag ju att han blev obekväm och kommer förhoppningsvis fatta att det är fel, eller åtminstone hålla sina fantasier om mig för sig själv eller med de närmsta vännerna och inte babbla för hela sin klass. Jag fattar att han inte kan styra sina sexuella tankar (det sa jag ju INTE till honom) men genom att poängtera att jag vill att de slutar så vet han i alla fall att jag inte är uppmärksamhetskåt eller smickrad av det de håller på med.

  • Anonym (DM)
    Anonym (Haha) skrev 2014-12-17 21:41:47 följande:

    Nej då har du läst fel. Jag skrev att HAN verkade obekväm/tveksam/generad, inte att jag själv kände mig så. Jag kände att jag styrde samtalet och även om han inte svarade så ärligt som han hade kunnat (men vem tror egentligen att en elev skulle säga rakt ut att han beskriver sin lärare som sjukt baxig och hoppas få ihop det med henne.) Det trodde jag ju inte heller att han skulle berätta självmant och definitivt inte erkänna om jag påstod det, men jag ville höra hur han skulle beskriva mig to my face dvs vad han skulle stå för och inte.

    Genom att säga att hans klasskompisar kommit och berättat för mig hur snacket går såg jag ju att han blev obekväm och kommer förhoppningsvis fatta att det är fel, eller åtminstone hålla sina fantasier om mig för sig själv eller med de närmsta vännerna och inte babbla för hela sin klass. Jag fattar att han inte kan styra sina sexuella tankar (det sa jag ju INTE till honom) men genom att poängtera att jag vill att de slutar så vet han i alla fall att jag inte är uppmärksamhetskåt eller smickrad av det de håller på med.


    "Jag ser nog obekväm eller generad som normalt beteende i en liknande situation"

    Uppfattade det som att du var obekväm, du får skriva tydligare. Men du skrev att han var seriös och sedan vrider om det och skriver att han var obekväm? Eller du kanske menar en blandning av alltihopa? Men jag förstår, han var obekväm.

    Finns gott om sådana som beskriver sina lärare på det viset men inte precis rakt ut framför läraren, och inte heller till läraren. Men ursäkta nu, ta inte illa upp eller så, men det verkar som att du vore smickrad av honom och att du gillar hans uppmärksamhet. Liksom, "... jag ville höra hur han skulle beskriva mig to my face dvs vad han skulle stå för och inte", känns nästan som att du gillar det. Nu är det förmodligen inte så men jag fick bara den känslan på ett konstigt sätt genom skrivsättet samt hur du ser på själva situationen.

    Men du, tråden handlade mer om att hitta en milf åt mig (haha) men fick bara råd från dig och tackar jag för! Vill du skriva mer så får du pm:a, för jag vill gärna veta hur detta kommer sluta och det är alltid kul att diskutera :)

    Och missförstå inte mig nu eller så och ta inte heller illa upp av det jag skrev, men jag fick bara en sådan känsla. Men det är uppenbarligen INTE så. 

    En fråga bara, hur länge har den här killen hållit på? Har det hänt under en längre period eller hände det här nyss?

  • Anonym (Haha)

    Okej vi kanske har olika syn på vad det innebär att vara obekväm. Om man går till tandläkaren/är på anställningsintervju etc kan man vara väldigt obekväm med situationen men det betyder ju inte man inte tar det seriöst. Förstår inte hur du kan se det så.

    "Jag ser nog obekväm eller generad som normalt beteende i en sådan situation" betyder "Jag anser nog att det är ett normalt beteende att en elev är obekväm eller generad i en sådan situation".

    Nej jag blir inte smickrad. Som jag skrev i något av de första inläggen var det roligt första gången man fick en komplimang, eller om man har en dålig dag och får en trevlig komplimang (OM den känns normal och respektfull, t ex vad fin du är idag, fin tröja etc). Är väldigt trött på det hela (det har pågått hela terminen men fick veta om den här killen förra veckan). Jag ska vara tydligare med hur jag beter mig mot dessa killar i fortsättningen eftersom de inte verkar fatta att jag inte uppskattar det.

    Stort lycka till i din jakt på en MILF! Hoppas några tips du fått härinne ska leda till någonting!

  • Anonym (DM)
    Anonym (Haha) skrev 2014-12-17 22:30:58 följande:

    Okej vi kanske har olika syn på vad det innebär att vara obekväm. Om man går till tandläkaren/är på anställningsintervju etc kan man vara väldigt obekväm med situationen men det betyder ju inte man inte tar det seriöst. Förstår inte hur du kan se det så.

    "Jag ser nog obekväm eller generad som normalt beteende i en sådan situation" betyder "Jag anser nog att det är ett normalt beteende att en elev är obekväm eller generad i en sådan situation".

    Nej jag blir inte smickrad. Som jag skrev i något av de första inläggen var det roligt första gången man fick en komplimang, eller om man har en dålig dag och får en trevlig komplimang (OM den känns normal och respektfull, t ex vad fin du är idag, fin tröja etc). Är väldigt trött på det hela (det har pågått hela terminen men fick veta om den här killen förra veckan). Jag ska vara tydligare med hur jag beter mig mot dessa killar i fortsättningen eftersom de inte verkar fatta att jag inte uppskattar det.

    Stort lycka till i din jakt på en MILF! Hoppas några tips du fått härinne ska leda till någonting!


    Haha absolut och tack! Jag missförstod, du har rätt, det var jag som fattade vinkeln fel! Ursäkta! Men det var kul att diskutera med dig faktiskt, hoppas du lyckas med ditt du med! Ha det så bra! :)
  • Anonym (Haha)

    Ha det fint du med och tack för dina kommentarer, de var till stor hjälp för att förstå hur dessa killar tänker. Man tror att man är tydlig men uppenbarligen måste man vara ÄNNU tydligare.

  • Anonym (DM)
    Anonym (Haha) skrev 2014-12-17 22:53:25 följande:

    Ha det fint du med och tack för dina kommentarer, de var till stor hjälp för att förstå hur dessa killar tänker. Man tror att man är tydlig men uppenbarligen måste man vara ÄNNU tydligare.


    Detsamma du! Det var inga som helst problem, hoppas att all tips hjälper dig i fortsättningen! Bara så du vet, killar är störda och konstiga, men innerst inne så uppskattar man de ändå haha, lät lite gay där men du fattar höhö!
  • Anonym (Gränssättning)
    Anonym (Haha) skrev 2014-12-17 20:14:00 följande:

    Nej, han log inte eller flinade. Jag uppfattade honom som seriös. Hur hade du förväntat dig att han skulle betett sig för att ta det seriöst då? Jag ser nog obekväm eller generad som normalt beteende i en liknande situation.

    Jag glömde skriva det men innan jag pratade med honom så pratade jag igen med de tjejer som berättat om snacket (de är inte hans vänner utan går bara i samma klass) och de sa att de aldrig hört honom påstå att det har hänt något mellan oss (jag uppfattade det första gången jag pratade med dem som att de menade att han sagt att det hade gjort det) utan att det är mer att han verkar tycka att det är kul när andra oooar och åååar om honom och mig, som sagt de tror att han är kär i mig. Men han kan ju säga annat med bara de närmsta vännerna.

    Självklart som jag skrev så sa jag ju till honom att jag förväntar mig att han slutar prata så, slutar skratta och inte bidrar till snacket, men jag fattar ju att det är naivt att tro att han ska säga ifrån till sina kompisar. Jag menar inte att han ska göra det när de säger något TILL mig för det kan jag göra själv och jag ska bli hårdare med det. Jag menade att han bara ska säga "lägg av" nästa gång någon antyder att det är något mellan oss och inte själv antyda något heller. Jag förstår ditt resonemang om varför han troligen inte kommer göra ens det, men jag har i alla fall varit tydlig med att jag inte tycker om hur snacket går om mig och att jag förväntar mig att han ska lägga av.

    Jag förstår att jag behöver vara kylig och avvaktande mot honom nu och se om det blir bättre. Hans klassföreståndare vet om problematiken och blir det inte bättre kallar vi hans föräldrar till skolan i början av nästa termin. Vad menar du med explicit, jag tycker att jag var tydlig? Menar du att jag skulle skrikit på honom ändå? Det är fan inte lätt att göra det (särskilt när man inte är en skrikperson) men om det behövs fler samtal tar jag inte det ensam som sagt. Och hör jag något mer nästa termin nu när jag har markerat, DÅ kommer jag garanterat skrika på honom. Tjejerna har erbjudit sig att berätta för mig direkt om han säger något. Jag har i alla fall markerat att jag har såpass mycket självrespekt att jag inte tycker om när tonårskillar pratar om mig. Skrattar han åt mig ändå så är det hans förlust.


    Är du lärare? För jag tycker att du känns lite gränslös i de relationer du beskriver - inte en lärare/elev-relation - och det kan ju göra att de inbjuds att prata på det sättet om dig. Jag hade ett liknande problem i början av terminen och tog upp det framför hela klassen, utan att peka ut någon specifik. Man måste ju markera; det är inte han som ska skydda DIN gräns - det är DU.
  • Anonym (Gränssättning)

    Du beskriver det som ett fjortonårsdrama - han sa, hon sa, jag sa - uppenbarligen är flera berörda än bara honom och då är det läge att ta upp det med alla berörda dvs hela eller i alla fall en del av klassen. Man behöver inte ens höja rösten och man behöver inte vara specifik, utan att ta upp det generellt. "Jag vill inte höra det här på omvägar. Jag uppskattar inte att det pratas på det här sättet om mig. Konsekvenserna kan bli att jag blir avstängd från jobbet om det riktas misstankar mot mig" osv osv.

  • Anonym (Gränssättning)

    Och förlåt TS. Mitt tips är universitetsbiblioteket. Ett underbart ställe att lära känna folk och flörta. Jag är 38 och blir bara smickrad om någon yngre man flörtar med mig.

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Gränssättning) skrev 2014-12-17 23:09:08 följande:

    Är du lärare? För jag tycker att du känns lite gränslös i de relationer du beskriver - inte en lärare/elev-relation - och det kan ju göra att de inbjuds att prata på det sättet om dig. Jag hade ett liknande problem i början av terminen och tog upp det framför hela klassen, utan att peka ut någon specifik. Man måste ju markera; det är inte han som ska skydda DIN gräns - det är DU.


    Ja, det här är min första arbetsplats. Jag träffade inte på denna typ av problematik under min utbildning så det har varit svårt för mig. Jag har förstått detta nu och kommer vara stramare. Förstår absolut att det är mitt ansvar men ville ändå markera att jag förväntar mig att han inte spär på snacket. Jag har som sagt även informerat mentor och föräldrar så jag förväntar mig att detta plus min hårdare gränssättning kommer leda till förändring. Tack för förslag på formulering i ditt andra inlägg, jag kommer tala med klasen också.
Svar på tråden Milfs? Finns ni?