• Olaw

    Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

    www.svt.se/nyheter/sverige/du-ar-inte-min-talman

    Ur en 1½ timme lång intervju har Bonniers Folkpartiorgan DN plockat ihop det som passar dem bäst och ser ganska rörigt ut.

    Riksdagens talman från S, tycker att Söder får säga vad han vill, utom som vice talman, det får alla partier.

    Chilenska kommunisten och en invandrare till, talar i egen sak och tycker annat, hon var den som skämde ut sig med en tröja "SD rasister" när alla andra var finklädda då riksdagen öppnade.

    Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?
  • nihka
    Biffus skrev 2014-12-20 14:02:06 följande:
    " Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan."

    Eftersom att jag är 100 % människa kan jag alltså inte vara 100 % svensk och 100 % barn till mina föräldrar samtidigt, för då blir jag mer än 100 % människa, vilket inte går. 
    Personens resonemang bygger på att andra inte kan vara 100% i fler "kategorier" än de man själv anser är förenliga med varandra.

    Ett annat resonemang grundar sig på att var och en bestämmer sig för vilka "kategorier" man anser är förenliga med varandra och så definierar  man sig själv istället för att andra ska göra det.
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-20 14:02:06 följande:
    " Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan."

    Eftersom att jag är 100 % människa kan jag alltså inte vara 100 % svensk och 100 % barn till mina föräldrar samtidigt, för då blir jag mer än 100 % människa, vilket inte går. 
    Om en japan flyttar till Sverige, tror du att efter några år japanen kommer känna sig som 100% svensk och 100% japan? Det tror inte jag, men det är inte heller min uppgift att bestämma hur andra personer ska känna sig. Jag utgår bara från vad invandrare som jag känner och har prata med säger.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-20 14:25:37 följande:
    Om en japan flyttar till Sverige, tror du att efter några år japanen kommer känna sig som 100% svensk och 100% japan? Det tror inte jag, men det är inte heller min uppgift att bestämma hur andra personer ska känna sig. Jag utgår bara från vad invandrare som jag känner och har prata med säger.
    Jag vet väl inte vad alla enskilda personer känner. Min bästa vän kommer från Kina och har bott här i 8 år. Hon talar bra svenska och ser sig som 100 % svensk och 100 % kines. 
  • Biffus
    nihka skrev 2014-12-20 14:24:25 följande:
    Personens resonemang bygger på att andra inte kan vara 100% i fler "kategorier" än de man själv anser är förenliga med varandra.

    Ett annat resonemang grundar sig på att var och en bestämmer sig för vilka "kategorier" man anser är förenliga med varandra och så definierar  man sig själv istället för att andra ska göra det.
    Om man inte kan vara 100 % svensk och 100 % japan samtidigt så borde man alltså vara hälften så mycket jurist om man även är utbildad till lärare... Skumt resonemang!
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-20 14:33:50 följande:
    Om man inte kan vara 100 % svensk och 100 % japan samtidigt så borde man alltså vara hälften så mycket jurist om man även är utbildad till lärare... Skumt resonemang!
    Sluta upp med det där med procentsatser nu. Samer är inte svenskar och svenskar är inte samer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-20 14:44:51 följande:
    Sluta upp med det där med procentsatser nu. Samer är inte svenskar och svenskar är inte samer.
    Gert skrev 2014-12-20 13:17:28 följande:
    Jag förstår att du ser dig som mer än 100% - men du ska inte påstå att andra människor, särskilt invandrare, ser sig som mer än 100% av någonting. Vi är alla 100% människor - då kan man inte vara 100% svensk och 100% japan.

    Just sayin'
  • themia
    overdose skrev 2014-12-20 11:40:27 följande:
    Vad menar du med guys, vad hände med girls? Är du closet-SD-sympatisör?

    I sin helhet är det här en ickehistoria, skapad av några som söker motsättningar där sådana inte finns.

    Orsaken står att finna i illvilja eller språklig oförmåga.

    Det enda man måste förstå är att ord har olika definitioner i olika situationer.

    Men för all del, fortsätt hetsa upp dig över ingenting, på så vis tar vår kultur ytterligare ett steg mot sitt slut.
    Jag vet, ironi är svårt.
  • Mannens

    Jag har fortfarande inte fått några bevis från Nihkas sida. Ynkligt är det minst sagt.

  • Biffus
    Mannens skrev 2014-12-23 13:02:12 följande:

    Jag har fortfarande inte fått några bevis från Nihkas sida. Ynkligt är det minst sagt.


    Vad är det som Nihka ska ge bevis för?
  • nihka
    Biffus skrev 2014-12-23 13:21:22 följande:
    Vad är det som Nihka ska ge bevis för?
    Bevis på att Björn Söder, alias BS uttalat sig om vem som är vad.
Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?