• Äldre 16 Dec 10:57
    651 visningar
    7 svar
    7
    651

    Normalt med smärtor??

    Hej allihopa


     


    Nu har jag äntligen plussat (det tog sin tid!!) Är på i vecka 4+5 ungefär (min första graviditet)


     


    Det som tyvärr är tråkigt är jag från och till har ganska kraftig värk- ungefär som mensen ska komma närsomhelst. Det kommer och går under dagarna- i dag tex känner jag bara «murring». Jag är sjukt rädd för missfall och kan inte sluta tänka på det.


     


    Är dette vanligt eller borde jag oroa mig? Jag blöder inte..

  • Svar på tråden Normalt med smärtor??
  • Äldre 16 Dec 11:15
    #1

    Gllömde skriva at jag blir sjukt tacksam för svar!

  • Äldre 16 Dec 11:18
    #2

    Skumma smärtor är väldigt vanliga i början. Vid en graviditet minns jag att jag fick vika mig dubbel rentav i bland, för att jag fick så pass ont.
    Jag har också haft 2 missfall, och båda började med blödningar. Jag fick egentligen inte ont alls förrän andra dygnet på missfallet.

  • Anonym (A)
    Äldre 16 Dec 11:19
    #3

    Jag hade också ont till och från och var öm. Tänker att det är som växtvärk. Är iaf i v 38 nu så för mig gick det bra :)

  • Äldre 20 Dec 06:53
    #4

    Att man har smärtor som om mensen ska komma är när livmodern växer och helt normalt :)


    Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Anonym (norr)
    Äldre 20 Dec 08:08
    #5

    Jag hade jätte ont i magen de första veckorna av graviditeten. Gissar att det är växtvärk. Var så jag kom på att jag skulle ta ett test. För det var så ihärdig smärta och den ville inte ge sig. Nu är jag i v.12 och den värken kommer till och från. Men jag tar det som att det faktiskt händer grejer därinne. Värre vore det nästan om man inte kände någonting, då skulle jag hellre oroa mig för att graviditeten stannat av!
    Lycka till!

  • Äldre 22 Dec 13:27
    #6
    Solen03 skrev 2014-12-16 10:57:03 följande:

    Hej allihopa


     


    Nu har jag äntligen plussat (det tog sin tid!!) Är på i vecka 4+5 ungefär (min första graviditet)


     


    Det som tyvärr är tråkigt är jag från och till har ganska kraftig värk- ungefär som mensen ska komma närsomhelst. Det kommer och går under dagarna- i dag tex känner jag bara «murring». Jag är sjukt rädd för missfall och kan inte sluta tänka på det.


     


    Är dette vanligt eller borde jag oroa mig? Jag blöder inte..


    Oroa dig inte. Jag hade också extrema smärtor, precis som mensvärk gånger tio. Livmodern växer i kanonfart. Har du en riskudde så kan de hjälpa att värma den och lägga på magen.
  • Äldre 27 Apr 13:00
    #7
    +1

    Tænkte bara sæga att allt ær okej, ær I vecka 24 nu. Så visst kan man ha ont utan att det ær någon fara!

Svar på tråden Normalt med smärtor??