• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti "sliter itu Sverige"?
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:34:18 följande:
    Servera det ordagranna citatet och om möjligt en videolänk så skall vi se hur pass vinklad din (Aftonbladets) tolkning av vad hon sade är. Hur som helst så är det helt irrelevant för vad vi diskuterar. Vad Jimmies svärmor gör spelar föga roll för mina arguments hållbarhet.
    Så när det gäller SD så gäller inget självständigt tänkande? 
  • Dissident
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-31 22:35:31 följande:
    Så när det gäller SD så gäller inget självständigt tänkande? 
    På vilket sätt är det att tänka osjälvständigt att inte känna till vad Jimmies svärmor gör? Du verkar inte greppa vad jag skriver om och du förklarar inte vad du menar så... du kanske kan få utlopp för din SD-noja någon annanstans?
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:39:35 följande:
    På vilket sätt är det att tänka osjälvständigt att inte känna till vad Jimmies svärmor gör? Du verkar inte greppa vad jag skriver om och du förklarar inte vad du menar så... du kanske kan få utlopp för din SD-noja någon annanstans?
    Du behöver inte veta vad Jimmies svärmor gör, men du bör ju tycka det är lika illa när SD:s riksdagsledamöter (en av dom är Jimmies svärmor) vill förbjuda konst som när andra vill förbjuda Parks konst. Eftersom det är samma sak.

    Men du är väl en sådan som omfamnar allt SD gör, då pratas det inte om självständigt tänkande. Då sväljer du allt med hull och hår.
  • Dissident
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-31 22:48:03 följande:
    Du behöver inte veta vad Jimmies svärmor gör, men du bör ju tycka det är lika illa när SD:s riksdagsledamöter (en av dom är Jimmies svärmor) vill förbjuda konst som när andra vill förbjuda Parks konst. Eftersom det är samma sak.

    Men du är väl en sådan som omfamnar allt SD gör, då pratas det inte om självständigt tänkande. Då sväljer du allt med hull och hår.
    Jag tror inte på allt jag läser på internet, därför bad jag dig om källa till ditt påstående. Du verkar oförmögen att presentera någon sådan så därför kan jag inte säga något om saken.

    Hur som helst är det irrelevant för diskussionen som sagt. Borde inte nappat på ditt anti-SD trollande.
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:51:43 följande:
    Jag tror inte på allt jag läser på internet, därför bad jag dig om källa till ditt påstående. Du verkar oförmögen att presentera någon sådan så därför kan jag inte säga något om saken.

    Hur som helst är det irrelevant för diskussionen som sagt. Borde inte nappat på ditt anti-SD trollande.
    Nej, du ska kanske söka dig till ett forum där folk håller med dig istället.
  • FDFMGA
    Dissident skrev 2015-01-31 22:01:02 följande:
    Det finns många exempel på hur man nedvärderar det svenska. Man producerar dokumentärer som "Vår mörka historia". Man fokuserar på allt negativt som man påstår att vita folk är ansvariga för såsom slaveri, nazism mm för att ingjuta skuld i germanska folk och försvaga vår gemenskap. Här är några citat från svenska makthavare inom sjuklövern som visar deras generella inställning:
    "Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

    Nationalismen är det gift som mer än något annat har förgiftat den här kontinenten." - Fredrik Reinfeldt
    "Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån. Vad är svensk kultur? Invandrarna är mer företagsamma än vi svenskar, de är mer högutbildade, de har en lägre ålder som vi behöver för vår demografis skull." -Maud Olofsson

    "Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ?töntiga? saker." - Mona Sahlin
    Jag har undrat mer än en gång om det finns någon slags särskild kultur bland er nationella som innebär att ni med självklarhetens brist på eftertanke väljer ut enskilda exempel som sen får ligga till grund för er genrella "omvärldsanalys". Det funkar inte så. Maud Olofsson var mitt speciella hatobjekt som politiker, men inte var hon negativ till Sverige och svenskar - med tanke på hennes flåshurtiga beskäftighet så borde det gå att hitta en mängd uttalanden om det fantastiska Sverige som hon kommit med.

    Reinfeldts uttalande om nationalismen är ju riktigt bra - finns det något som verkligen skiljer Sverige från andra länder så är det förmodligen vår ljumma inställning till nationalism - och man ska väl inte förneka det genuint svenska som säkert delvis har sin grund i den långa fred vi upplevt.

    Se det så här: Jag antar att du är svensk och att du vill vara stolt över ditt land, men vad är det som säger att just din åsikt ska vara allenarådande.

    Jag är också stolt över mitt land, inte så att jag viftar med flaggan - utan mer att jag känner att jag är svensk i själ och hjärta, en slags känsla av samhörighet som är så stark att jag inte har några som helst behov att manifestera den.

    Det finns många som jag. En gång vart fjärde år manifesterar vi ju faktiskt vår svenskhet genom att gå till vallokalen och lägga vår röst på det parti vi tror bäst kan förvalta vårt Sverige och dess kultur.

    Ur mitt perspektiv så finns det inte mycket som kan slå raljerandet om sjuklövern, - det vill säga vad 87 procent av oss svenskar anser vara Sveriges bästa - i fråga om svenskfientlighet.

    Varför är du så svenskfientlig att du måste inbilla dig att vi svenskar är indoktrinerade för att få ihop din bild av att du är patriot?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dissident
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-31 22:53:37 följande:
    Nej, du ska kanske söka dig till ett forum där folk håller med dig istället.
    Nej det är intressantare med lite motstånd, även om det varit klent med det på sistone...Tungan ute
  • Anonym (Kalle)
    FDFMGA skrev 2015-01-31 22:57:59 följande:
    Jag har undrat mer än en gång om det finns någon slags särskild kultur bland er nationella som innebär att ni med självklarhetens brist på eftertanke väljer ut enskilda exempel som sen får ligga till grund för er genrella "omvärldsanalys". Det funkar inte så. Maud Olofsson var mitt speciella hatobjekt som politiker, men inte var hon negativ till Sverige och svenskar - med tanke på hennes flåshurtiga beskäftighet så borde det gå att hitta en mängd uttalanden om det fantastiska Sverige som hon kommit med.

    Reinfeldts uttalande om nationalismen är ju riktigt bra - finns det något som verkligen skiljer Sverige från andra länder så är det förmodligen vår ljumma inställning till nationalism - och man ska väl inte förneka det genuint svenska som säkert delvis har sin grund i den långa fred vi upplevt.

    Se det så här: Jag antar att du är svensk och att du vill vara stolt över ditt land, men vad är det som säger att just din åsikt ska vara allenarådande.

    Jag är också stolt över mitt land, inte så att jag viftar med flaggan - utan mer att jag känner att jag är svensk i själ och hjärta, en slags känsla av samhörighet som är så stark att jag inte har några som helst behov att manifestera den.

    Det finns många som jag. En gång vart fjärde år manifesterar vi ju faktiskt vår svenskhet genom att gå till vallokalen och lägga vår röst på det parti vi tror bäst kan förvalta vårt Sverige och dess kultur.

    Ur mitt perspektiv så finns det inte mycket som kan slå raljerandet om sjuklövern, - det vill säga vad 87 procent av oss svenskar anser vara Sveriges bästa - i fråga om svenskfientlighet.

    Varför är du så svenskfientlig att du måste inbilla dig att vi svenskar är indoktrinerade för att få ihop din bild av att du är patriot?
    Ja, det är lite konstigt att ett (SD) parti ska bestämma hur en Sverige-älskare ska vara.
  • Dissident
    FDFMGA skrev 2015-01-31 22:57:59 följande:
    Jag har undrat mer än en gång om det finns någon slags särskild kultur bland er nationella som innebär att ni med självklarhetens brist på eftertanke väljer ut enskilda exempel som sen får ligga till grund för er genrella "omvärldsanalys". Det funkar inte så. Maud Olofsson var mitt speciella hatobjekt som politiker, men inte var hon negativ till Sverige och svenskar - med tanke på hennes flåshurtiga beskäftighet så borde det gå att hitta en mängd uttalanden om det fantastiska Sverige som hon kommit med.

    Reinfeldts uttalande om nationalismen är ju riktigt bra - finns det något som verkligen skiljer Sverige från andra länder så är det förmodligen vår ljumma inställning till nationalism - och man ska väl inte förneka det genuint svenska som säkert delvis har sin grund i den långa fred vi upplevt.

    Se det så här: Jag antar att du är svensk och att du vill vara stolt över ditt land, men vad är det som säger att just din åsikt ska vara allenarådande.

    Jag är också stolt över mitt land, inte så att jag viftar med flaggan - utan mer att jag känner att jag är svensk i själ och hjärta, en slags känsla av samhörighet som är så stark att jag inte har några som helst behov att manifestera den.

    Det finns många som jag. En gång vart fjärde år manifesterar vi ju faktiskt vår svenskhet genom att gå till vallokalen och lägga vår röst på det parti vi tror bäst kan förvalta vårt Sverige och dess kultur.

    Ur mitt perspektiv så finns det inte mycket som kan slå raljerandet om sjuklövern, - det vill säga vad 87 procent av oss svenskar anser vara Sveriges bästa - i fråga om svenskfientlighet.

    Varför är du så svenskfientlig att du måste inbilla dig att vi svenskar är indoktrinerade för att få ihop din bild av att du är patriot?
    Du är ignorant om den geopolitiska agendan som drivs och hur den långsiktigt påverkar vår nation. Du lär inte känna till omfattningen av invandringen/mångkulturaliseringen och dess konsekvenser. Om du sätter dig in i sådana saker så inser du att det inte handlar om att ha den ena åsikten eller den andra utan det handlar om att överhuvudtaget överleva som folk långsiktigt och att stoppa ett brott som begås mot vårt folk.
  • FDFMGA
    Dissident skrev 2015-01-31 23:08:52 följande:
    Du är ignorant om den geopolitiska agendan som drivs och hur den långsiktigt påverkar vår nation. Du lär inte känna till omfattningen av invandringen/mångkulturaliseringen och dess konsekvenser. Om du sätter dig in i sådana saker så inser du att det inte handlar om att ha den ena åsikten eller den andra utan det handlar om att överhuvudtaget överleva som folk långsiktigt och att stoppa ett brott som begås mot vårt folk.
    Nej, jag är inte mycket för konspirationsteorier.

    Jag tror alltså inte på en geopolitiska agenda med syfte att utplåna svenskarna som folk och att ett brott begås mot vårt folk.

    Däremot tycker jag att det är intressant att du anser att SD tillhör de goda krafterna. Hur tror du att SD ser på den geopolitiska agendan?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Vilket parti "sliter itu Sverige"?