• Anonym (undrar)

    vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto

    Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?

  • Svar på tråden vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto
  • Okidoki
    Madmoiselle skrev 2015-01-05 07:04:16 följande:

    Så står det hos dem ja, inte där man betalade! Det framgick inte att det var vista cloud som stod bakom och det jag var mycket noga med att läsa all information. Jag brukar inte ge ut mina kortuppgifter hur som helst heller utan är vanligtvis väldigt noggrann. Jag googlade på företaget också innan jag bestämde mig och tänkte det gar lugnt då ingen negativ kritik kom upp och de verkade vara en sida i stil med Let's deal. Det var inte usel svenska heller som det är i vissa mejl från "Blocket" och andra skojsidor. Det här hade vem som helst kunnat gå på. Det var ruskigt bra gjort.


    Precis!
  • Okidoki

    Kom på en annan mystisk sak som talar emot att Vistacloud är ett seriöst företag. Jag tänker på att de agerar på ett mycket annorlunda vis än andra företag som jag har 'subscriptions' hos. Exv så har jag en 'subscription' hos Viaplay, nu när jag varit tvungen att byta kort pga av Vistacloud så kunde de inte dra några pengar, och vad gör de då? Kontaktar mig via mail förstås, eftersom att de är ett seriöst företag. Vistacloud har sedan jag spärrat mitt kort försökt att dra pengar från mitt nya, detta berättar banken för mig inte Vistacloud...

  • verre2002

    Hej!
    Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.
    Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.
    Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??
    Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.

  • Madmoiselle
    verre2002 skrev 2015-01-05 18:30:25 följande:

    Hej!

    Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.

    Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.

    Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??

    Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.


    Jag använde min vanliga mejl. De har ju ändå den i och med att jag nappade på "erbjudandet".
  • Madmoiselle
    sportpappa skrev 2015-01-05 10:04:28 följande:

    Eftersom du har registrerat dig för en prenumeration med en så kort provperiod så bör det inte falla under negativ avtalsbindning även om många verkar tro det.

    Jag tror att det är vilseledande marknadsföring eftersom det för konsumenten verkar som att man köper ett presentkort när man egentligen registrerar sig för ett PRO-konto hos VistaCloud.

    Återigen så behöver man se hur annonsen och webbsidorna var utformade för att kunna göra en bedömning


    De har stulit pengar av folk och inget annat. Det är precis samma som de som kopierar kortet vid uttagsautomater eller skickar fejkade mejl från olika sidor som inte alls stämmer. Vanlig hedlig stöld helt enkelt!
  • Okidoki
    verre2002 skrev 2015-01-05 18:30:25 följande:

    Hej!

    Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.

    Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.

    Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??

    Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.


    Info@vistacloud.eu

    De svarar enligt min erfarenhet när de försökt och vet att de inte kan pumpa ut några fler pengar från ditt konto...Be att de skickar en bekräftelse till dig att du inte längre har någon 'substruktion' hos dem. Skriv på Engelska. Skicka även ett meddelande på Vistaclouds resp Vistaclouds sida och ta en bild på det så du har bevis på att du sagt upp din 'subskription' som de prackat på dig...

    Lycka till:)
  • Okidoki
    Okidoki skrev 2015-01-05 19:12:08 följande:

    Info@vistacloud.eu

    De svarar enligt min erfarenhet när de försökt och vet att de inte kan pumpa ut några fler pengar från ditt konto...Be att de skickar en bekräftelse till dig att du inte längre har någon 'substruktion' hos dem. Skriv på Engelska. Skicka även ett meddelande på Vistaclouds resp Vistaclouds sida och ta en bild på det så du har bevis på att du sagt upp din 'subskription' som de prackat på dig...

    Lycka till:)


    Stavade fel i hastigheten...subscription ska det vara:)
  • Okidoki

    Stavar som en kratta...så här skulle det vara:

    De svarar enligt min erfarenhet när de försökt och vet att de inte kan pumpa ut några fler pengar från ditt konto...Be att de skickar en bekräftelse till dig om att du inte längre har någon 'subscription' hos dem. Skriv på Engelska. Skicka även ett meddelande på Vistaclouds resp Vistapays sida och ta en bild på det så du har bevis på att du sagt upp din 'subskription' som de prackat på dig...

  • antonwilma

    Jag har också råkat ut för detta bedrägeri! Har försökt skicka mail men det står att jag måste skriva ett korrekt mail och så Account ID? Hur vet jag det? Kan ni hjälpa mig? Tack
    antonwilma

  • Okidoki
    antonwilma skrev 2015-01-05 20:39:26 följande:

    Jag har också råkat ut för detta bedrägeri! Har försökt skicka mail men det står att jag måste skriva ett korrekt mail och så Account ID? Hur vet jag det? Kan ni hjälpa mig? Tack

    antonwilma


    Jag skrev så här när jag ville säga upp min 'subscription':

    OBS! Jag behövde bara uppge min mailadress.

    Meddelandefält: Unsubscribe me!

    Meddelande: Dear Vistacloud/Vistapay,

    My name is...

    I have been tricked to be a Vistacloud subscriber. As I see it, 472,99 SKr have been stolen from my account and I would like to be refunded immediatly. I have and I will take further actions to get my money back. All I did was byuing a Mc Donalds giftcard for 10 SKr worth 100 SKr, a giftcard I never recieved. I have not of my knowledge bought/signed up for any subscription. I do not want a subskription, account or anything else to to with Vistacloud or Vistapay! I would like to recieve a confirmationemail to this emailadress ...... confirming I am no longer a costumer/subscriber of Vistacloud/Vistapay.

    Regards ...... ...............

    För att se mina uppgifter så var jag tvungen att gå in på deras sida och gå in på 'mitt konto' som jag utan min vetskap hade där:/ Jag var tvungen att kryssa i 'glömt lösenord' (Jag har aldrig fått veta vare sig att jag hade något konto lr lösenord...!!!) så skickades ett nytt lösenord till mig, när jag loggade in på mitt konto så såg jag att jag inte hade några aktiva 'Subscriptions'.

    För säkerhets skull så mailade jag även Vistacloud (se ovan)
Svar på tråden vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto