vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto
Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?
Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?
Så står det hos dem ja, inte där man betalade! Det framgick inte att det var vista cloud som stod bakom och det jag var mycket noga med att läsa all information. Jag brukar inte ge ut mina kortuppgifter hur som helst heller utan är vanligtvis väldigt noggrann. Jag googlade på företaget också innan jag bestämde mig och tänkte det gar lugnt då ingen negativ kritik kom upp och de verkade vara en sida i stil med Let's deal. Det var inte usel svenska heller som det är i vissa mejl från "Blocket" och andra skojsidor. Det här hade vem som helst kunnat gå på. Det var ruskigt bra gjort.
Kom på en annan mystisk sak som talar emot att Vistacloud är ett seriöst företag. Jag tänker på att de agerar på ett mycket annorlunda vis än andra företag som jag har 'subscriptions' hos. Exv så har jag en 'subscription' hos Viaplay, nu när jag varit tvungen att byta kort pga av Vistacloud så kunde de inte dra några pengar, och vad gör de då? Kontaktar mig via mail förstås, eftersom att de är ett seriöst företag. Vistacloud har sedan jag spärrat mitt kort försökt att dra pengar från mitt nya, detta berättar banken för mig inte Vistacloud...
Hej!
Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.
Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.
Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??
Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.
Hej!
Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.
Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.
Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??
Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.
Eftersom du har registrerat dig för en prenumeration med en så kort provperiod så bör det inte falla under negativ avtalsbindning även om många verkar tro det.
Jag tror att det är vilseledande marknadsföring eftersom det för konsumenten verkar som att man köper ett presentkort när man egentligen registrerar sig för ett PRO-konto hos VistaCloud.
Återigen så behöver man se hur annonsen och webbsidorna var utformade för att kunna göra en bedömning
Hej!
Jag har råkat ut för samma sak, även jag gick på en deal på Facebook om ett presentkort på Åhléns till 90 % av priset.
Och fick 472,67 kr draget på mitt konto i lördags.Tyvärr!!.
Vilken mailadress skickade ni till när ni bad dem avsluta kontot hos vistapay??
Jag har spärrat mitt kort och polisanmält detta ärende.Och även skickat till banken vad jag varit med om,men funderar på att ringa dem på onsdag igen och prata med dem om vad jag kan göra mer.
Info@vistacloud.eu
De svarar enligt min erfarenhet när de försökt och vet att de inte kan pumpa ut några fler pengar från ditt konto...Be att de skickar en bekräftelse till dig att du inte längre har någon 'substruktion' hos dem. Skriv på Engelska. Skicka även ett meddelande på Vistaclouds resp Vistaclouds sida och ta en bild på det så du har bevis på att du sagt upp din 'subskription' som de prackat på dig...
Lycka till:)
Stavar som en kratta...så här skulle det vara:
De svarar enligt min erfarenhet när de försökt och vet att de inte kan pumpa ut några fler pengar från ditt konto...Be att de skickar en bekräftelse till dig om att du inte längre har någon 'subscription' hos dem. Skriv på Engelska. Skicka även ett meddelande på Vistaclouds resp Vistapays sida och ta en bild på det så du har bevis på att du sagt upp din 'subskription' som de prackat på dig...
Jag har också råkat ut för detta bedrägeri! Har försökt skicka mail men det står att jag måste skriva ett korrekt mail och så Account ID? Hur vet jag det? Kan ni hjälpa mig? Tack
antonwilma
Jag har också råkat ut för detta bedrägeri! Har försökt skicka mail men det står att jag måste skriva ett korrekt mail och så Account ID? Hur vet jag det? Kan ni hjälpa mig? Tack
antonwilma