• Anonym (Suck)

    Arg!!!

    Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

    Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

    Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

    Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

    Ville bara gnälla av mig

  • Svar på tråden Arg!!!
  • Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:

    Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.


    Hur får du det till att det var i onödan?

    Har du läst TS inlägg eller ignorerar du bara vad hon skriver?

    Det var mammans agerande som gjorde så att barnen blev besvikna.
  • Ann Cistrus
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:
    Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.
    Om det nu är så lugnt att ha okända barn ensamma hemma när man är och jobbar så kanske ts barn + kompis kan vara hemma hos dig istället? Så slipper de bli besvikna menar jag
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • nymedlem
    Ann Cistrus skrev 2014-12-21 08:18:25 följande:

    Om det nu är så lugnt att ha okända barn ensamma hemma när man är och jobbar så kanske ts barn + kompis kan vara hemma hos dig istället? Så slipper de bli besvikna menar jag


    Det här hade aldrig varit nåt problem för mig. Men ts och pappan kanske inte känner barnet så båda ungarna är okända? Både ts och pappan kommer hem kl 14 och pojkarna är 10 år, inga småbarn.

    Tycker absolut att mamman gjort fel MEN jag tycker ts och sambon kunde köpt det denna gång för barnens skull.
  • Konsulinnan

    Jag förstår verkligen att ni inte går med på förslaget. Att ens föreslå detta från mammans sida tycker jag är helt befängt. Bra att ni pratade med kompisens föräldrar, så att de visste vad de egentligen tog ställning till. Vår femtonårige son får inte sova över hos någon kompis som vi inte känner (eller känner föräldrarna) utan att vi har stämt av med någon av kompisens föräldrar.

    Jag kan inte på något sätt se det som att ni är skyldiga till barnens besvikelse.

  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:00:31 följande:
    Det här hade aldrig varit nåt problem för mig. Men ts och pappan kanske inte känner barnet så båda ungarna är okända? Både ts och pappan kommer hem kl 14 och pojkarna är 10 år, inga småbarn.

    Tycker absolut att mamman gjort fel MEN jag tycker ts och sambon kunde köpt det denna gång för barnens skull.
    Jag är ganska säker på att Kalles föräldrar var väldigt glada över att de fick reda på hur det låg till.
    Jag hade inte skickat iväg min grabb under dessa förutsättningarna, inte en chans. Hade jag efteråt fått reda på hur det låg till, så hade jag blivit rätt arg, på föräldrarna.

    Jag tycker Ts och hennes man gjorde helt rätt, för barnens skull, för Kalles föräldrars skull. 
    Hade det varit en nära och bra kompis, då hade det varit ett annat läge, men nu är det barn som aldrig träffats förut IRL om jag uppfattat det rätt.
  • nymedlem
    sextiotalist skrev 2014-12-21 10:33:04 följande:

    Jag är ganska säker på att Kalles föräldrar var väldigt glada över att de fick reda på hur det låg till.

    Jag hade inte skickat iväg min grabb under dessa förutsättningarna, inte en chans. Hade jag efteråt fått reda på hur det låg till, så hade jag blivit rätt arg, på föräldrarna.

    Jag tycker Ts och hennes man gjorde helt rätt, för barnens skull, för Kalles föräldrars skull. 

    Hade det varit en nära och bra kompis, då hade det varit ett annat läge, men nu är det barn som aldrig träffats förut IRL om jag uppfattat det rätt.


    Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:55:35 följande:
    Det är precis det jag menar. Ts och mannen känner inte mannens barn och därav blir detta ett problem. Jag känner mitt barn och litar på mitt barns omdöme gällande kompisar så detta hade varit helt okej för MIG.
    Hopp av hästen innan du faller.
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:04:04 följande:

    Hopp av hästen innan du faller.


    Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

    sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:10:12 följande:
    Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

    sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?

    Ja visst är det så. Du är så insiktsfull Skrattande 


    Man häpnar...

  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:42:57 följande:

    Ja visst är det så. Du är så insiktsfull  

    Man häpnar...


    Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma
Svar på tråden Arg!!!