Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

    KD kommer ut ur garderoben, de är NAZISTER!

    Nerfherder skrev 2014-12-18 08:14:29 följande:

    Runes brjar bli desperat med alla dessa nya nick


    Det roliga är när han agerar motståndare till sig själv bara för att få igång en debatt.
  • Sensitiveguy
    Cal XVI Gustf skrev 2014-12-18 14:41:35 följande:

    ? Antingen så är man för Miljöpartiets linje i asyl- och flyktingpolitiken - och då är man en god och fin människa - eller om du vill problematisera det minsta, kanske vill vara lite kritisk, så hamnar man raskt i facket med Darth Vader, Lord Voldemort och Sauron."


    Vilket absurt yttrande.
  • Sensitiveguy
    Lumsen skrev 2014-12-20 18:39:03 följande:

    KD vill ju bara försöka få röster, dom har ingen tanke på att försöka begränsa invandringen. Vänta till efter valet så får ni själva se.


    Klart de är desperata med knappt 4 procent i opinionsmätningar.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-20 18:54:06 följande:

    Det börjar bli många partier som ligger runt 4-6% bara 3 stora, S.SD.M resten e ju småpartier, de kommer säkert komma med en massa desperata utspel framöver.


    Alla utom S är ju typ småpartier.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-20 19:14:28 följande:

    Inte enig, vi kommer ha 3 partier inom spannet 20-30% så då är alla dessa likvärdiga. Tiderna är förbi när S får 45%, de gamla har dött ut, folket idag röstar mer hur de vill, inte vad föräldrar röstar..


    Jag förstår att de du vill ha SD på 20 procent, men där är vi inte.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-20 19:32:52 följande:

    Du vet att de kommer hamna där, så blind är ingen. Mönstret följer resten av Europa, Sverige är inte unikt. Finns de som tror de ska få under 4% vid nyval också, idioter ska ignoreras, alltid verkligheten som segrar.


    Det enda man kan lita på är valresultat.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-20 22:25:00 följande:

    Inte än. Men tids nog kommer vi dit och till och med ännu högre siffror. 


    Är du en spåtant?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-21 09:04:30 följande:

    Realist och jag lyssnar på samhällsdebatten. För några veckor sen lyssnade jag på P1 och där var det en vänsterinriktad samhällsdebattör, författare etc som sa att ca en tredjedel av befolkningen tycker likadant som partier som SD. Det syns i andra länder menade hon och hon var inte ett dugg överraskad att SD fick 13% och att de antagligen kommer upp i 30%. 

    Det ni SD-motståndare inte förstår är att det finns väldigt många människor som har samma synsätt som partier som SD.  Nu har det aldrig funnits ett parti som SD tidigare i svensk politik, så att SD växer kommer som en överraskning för många människor som naivt tror att alla tycker som dom själva. 


    Jag har inte trott att SD inte har ett stort potentiellt väljarstöd. Inte bara bland invandringskritiker utan bland politiker- och etablissemangskritiker. Det jag vänder mig emot är paniken bland SD-anhängarna att kräva samarbete och inflytande med blott 13% i ryggen. Så fungerar inte demokrati.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-21 18:40:08 följande:

    Inflytande får de givetvis, de sitter ju i nämnder, domstolar etc, De såg ju till att det vart nyval exempelvis. Samarbete kan ingen tvinga fram, men då ska ju inte de andra klaga på att ingen vill samarbeta.

    Blott 13% säger du? de är enligt mätningar nu större än MP, KD,V tillsammans. Större kommer de givetvis att bli, vid extravalet så kommer de få 17-19% vilket gör de större än MP,V,KD,C tillsammans.. 

    87% är inte emot SD om du trodde det, det är som att påstå att 93% är emot MP, bara trams..


    Regeringssamarbete menade jag ju naturligtvis.

    Jag går bara efter valresultat, och då är 13 betydligt mindre än 31, dvs det största partiets senaste valresultat.

    Inte påstått något sådant, i fråga om regeringssamarbete kan man emellertid utrycka det så, eftersom det då handlar om partiernas politik i sin helhet.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-21 23:40:13 följande:

    Det funkar ju inte så bra för partiet som hade 31%..De är ju regeringsodugliga, får inte ens genom budgeten. 


    Jo då, om inte det på 13 hade sagt sig var vara villiga att fälla alla framtida budjetar. Och om en viss Lööf inte hade beröringsskräck för blocköverskridande samarbete.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-23 01:55:51 följande:

    Nej, de ska fälla alla budgetar där en ökad massinvandring från dagens höga massinvandring tillåts..


    Just därför blocköverskridande samarbete behövs för att uppnå majoritet och utestänga SD ifrån inflytande.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-23 22:04:43 följande:

    Ja men det innebär sannolikt politiskt självmord för vissa partier, då finns bara ett oppositionsparti i Sverige vilket gynnar SD betydligt mer än idag.. 


    Nej, något av de stora partierna blir utan regeringensmakten i mina fantasier, därmed finnes alltid ett stort oppositionsparti som kan kritisera och ifrågasätta eventuell regering.
  • Sensitiveguy
    VPK skrev 2014-12-23 23:00:20 följande:

    Vilket stort parti? finns ju inga stora än S,M och SD..


    S och M. Historiskt alltid varit dem (med undantag för C och FP vid särskilda tillfällen). Och troligen bildar de ej regering redan 2015, även om det varit effektivt för att utestänga SD från allt inflytande. Så, jag gissar att någon utav de stora (S och M, alltså) befinner sig i opposition efter nyvalet.
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2014-12-23 23:08:56 följande:

    S och M. Historiskt alltid varit dem (med undantag för C och FP vid särskilda tillfällen). Och troligen bildar de ej regering redan 2015, även om det varit effektivt för att utestänga SD från allt inflytande. Så, jag gissar att någon utav de stora (S och M, alltså) befinner sig i opposition efter nyvalet.


    S och M bildar inte regering tillsammans, skall det stå.
Svar på tråden KD kommer ut ur garderoben, de är NAZISTER!