• Paino

    Kvinnors gnäll på sina män

    Jag har själv aldrig haft ett förhållande. Förr brukade jag fråga tjejer om råd hur man ska vara som kille. Ett tips till andra killar: gör inte det.
    Tjejer säger en sak, och gör tvärtom.
    Jag brukade få höra att tjejer gillar manlighet, man ska vara drivande, den som tar första steget, inte blyg och en massa olika saker. "Du borde göra så..."
    Nu gnäller samma tjejer över sina män, en sa att hon har mer gemensamt med mig. En annan sa "tänk om han varit mer som mig."

  • Svar på tråden Kvinnors gnäll på sina män
  • Paino
    Paino skrev 2014-12-18 08:38:33 följande:

    Jag har själv aldrig haft ett förhållande. Förr brukade jag fråga tjejer om råd hur man ska vara som kille. Ett tips till andra killar: gör inte det.
    Tjejer säger en sak, och gör tvärtom.
    Jag brukade få höra att tjejer gillar manlighet, man ska vara drivande, den som tar första steget, inte blyg och en massa olika saker. "Du borde göra så..."
    Nu gnäller samma tjejer över sina män, en sa att hon har mer gemensamt med mig. En annan sa "tänk om han varit mer som mig."


    Felskrivning... Hon sa naturligtvis "Tänk om han varit mer som dig."
  • Paino
    Anonym (Habd) skrev 2014-12-18 08:47:04 följande:

    Kvinnans främsta brist är att hon inte själv vet vad hon vill. Först lever hon i villfarelsen att hon vill bli dominerad, då hon har svårt att själv ta beslut. Sedan tröttnar hon på det, och söker själv dominera.

    Repetera ad infinitum.


    God damn right!
  • Paino
    sextiotalist skrev 2014-12-19 07:52:58 följande:
    Det undrar jag också, vem är det som gnäller

    Man kan nog säga att hälsan tiger still, det finns massor av par ute som inte gnäller på varandra (eller om varandra), men de hör man inte.

    Själv är jag helnöjd med min sambo (jag tjänar mer, arbetar mer, har ett mer kvalificerat arbete och utbildning), men jag tycker han är den manligaste och snyggaste och sexigaset mannen i världen (och jag sköter den största delen av markservicen också)
    visst, även jag kan bli irriterad på honom, men jag skulle inte vilja byta ut honom och jag är väldigt säker på att det är fler som älskar sina män som jag gör
    Det låter underbart att ha det på det sättet. Är ju sånt man hoppas på, att träffa en tjej som gillar en för den man är. Jag har väl haft otur, och mina erfarenheter har blivit ensidiga, för det mesta av den negativa sorten. Och eftersom jag aldrig haft ett förhållande så blir det svårare att tänka positivt.
  • Paino
    Anonym (Malle X) skrev 2014-12-19 10:37:39 följande:

    Ts, jag kan förstå om du blir frustrerad av att inte finna någon.
    Men jag tror att en bra början är att inte se kvinnor som en enhet, för vem vill bli betraktad som en schablon.
    Ha ett öppet sinne och försök se människan framför dig istället, var nyfiken och intresserad av vem just hon är, om det är någon du vill lära känna bättre.
    Och kompromissa aldrig med vem du är, måste du förändra dig för att få en kvinna så är det ändå inte dig hon vill ha.

    Det där med karisma är svårt, det kommer ur en god självkänsla, den som tycker om sig själv och är trygg med sig själv och villig att tycka om andra också, har ett öppet välkomnande intryck som är i det närmaste oemotståndligt.
    Alla dessa floskler om hur han ska vara drivande, framåt, tjäna pengar, veta bäst, dom är ju resultat av dom könsroller unga flickor får lära sig att det ska vara så från tidig ålder, det är inte så konstigt då att dom tror att det är det dom vill ha.
    Med ökad ålder kommer ökad självkännedom, och med den skalas dom flesta av schablonerna hur det ska vara bort för dom flesta av oss, män som kvinnor, för även män dras med sviterna och föreställningar om hur dom tror det ska vara.

    Ju äldre jag blir desto mer värdesätter jag en egenskap som jag som ung nästan såg ner på, för jag förväxlade den med mesighet, idag vet jag bättre.
    Och det är snällhet, bara en stark människa orkar vara snäll, en snäll männska är värd sin vikt i guld för hen gör så mycket gott.
    Min man är genuint snäll, och han är den som känner mig bäst av alla, både mentalt och fysiskt, 
    Vi är ett team, och tillsammans har vi skapat det liv vi vill leva, tillsammans har vi stöttat varandra när det varit svårt och tillsammans har vi njutit frukterna av det arbete vi lagt ner, och tillsammans har vi lyckats fostra 4 barn till att bli vuxna harmoniska samhällsmedborgare. 
    Han är min allra bästa vän och min man och min älskare. 
    Det finns inget jag inte skulle göra för honom och inget han inte skulle göra för mig. 
    För jag är hans bästa vän, hans kvinna och hans älskarinna. 
    Vi litar på varandra och är fullkomligt trygga med varandra, men så har vi också känt varandra i många år och vi valde varandra och vi väljer varandra gång på gång även när det känns motigt, så väljer vi varandra först av allt.


    Jag tycker själv så, att vara snälla mot varann är så enkelt och får en att må bra.
    Verkligheten ser tyvärr inte ut så.
    Och hur ofta har jag inte fått höra "du är nog för snäll, tjejer vill ha killar som är lite farliga."
    Ja, då är det frustrerande, när man inte är den farliga killen, utan mest snäll.
    Jag får fortsätta hoppas att jag kommer träffa en tjej som tycker om mig för den jag är, trots att jag är snäll.
    Och inte så jättefarlig.
  • Paino
    BengtH skrev 2014-12-20 08:01:43 följande:
    Det handlar nog mer om att du är för osäker, dvs du är en sån där kille som svarar "vi gör som du vill" när tjejen ber om råd. Sådana killar förblir tyvärr ensamma. Ta kommandot och bestäm över tjejen, säg emot henne. 
    Riktigt så snäll är jag inte dock. Jag säger som jag tycker.
  • Paino
    Anonym (Hanna) skrev 2014-12-20 09:12:11 följande:

    Du är 35 år enligt en annan tråd. Då borde du lärt dej att tjejer är olika och tycker olika?

    Det finns inget sätt att vara så att ALLA av motsatta könet gillar en.

    Troligen har du en del egenskaper som denna tjej saknar hos sin man. Jag tror hon är uppriktig. Men han har annat hon uppskattar. Ingen är perfekt men har man tur så hittar man någon där felen och bristerna avceptabla.


    Jag är 42. Jag var 35 när jag blev av med oskulden.
  • Paino
    Anonym (Hanna) skrev 2014-12-20 09:12:11 följande:

    Du är 35 år enligt en annan tråd. Då borde du lärt dej att tjejer är olika och tycker olika?

    Det finns inget sätt att vara så att ALLA av motsatta könet gillar en.

    Troligen har du en del egenskaper som denna tjej saknar hos sin man. Jag tror hon är uppriktig. Men han har annat hon uppskattar. Ingen är perfekt men har man tur så hittar man någon där felen och bristerna avceptabla.


    Jag vet ju att alla tjejer inte är lika. Men jag är inte urtypen som tjejer i allmänhet faller för. Såklart så vill jag att jag träffar på den tjejen som vill ha mig som jag är, men lätt har det inte varit. Det har snarare varit omöjligt. Hittills i alla fall. Jag vet inte vad som kommer ske i framtiden. Men jag blir inte yngre. Det är det enda jag vet.
  • Paino
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-20 09:33:51 följande:
    Oh, name, number and address please

    Nej då, men jag har en singel vän som behöver en snäll man. Dock är hon just nu så hjärtinnerligt less på karlar så hon vill ingen ha.

    TS, alla har ett ansvar för sin egen lycka. Om du är tillsammans med en kvinna som beter sig som du beskriver i din trådstart, varför är du kvar hos henne?
    Ja, det har jag också hört förut. En av de jag pratar med som har velat ses är också urless på män nu.
    Jag fattar inte hur folk lyckas få till förhållanden?
    Killar går för det mesta bet, och tjejer får för mycket snusksvin efter sig, så de tröttnar.
  • Paino
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-20 09:49:44 följande:
    Ja, eller så vet många inte vad de faktiskt egentligen vill ha..

    Nu kan jag mer uppskatta 'nördarna' i filmer än 'bad boys' men som yngre var ju badboysen de man tände till på, men nu uppskattar jag helt andra värden och om jag ser tillbaka på min ungdom (jag blir 43 nästa år men låter som om jag är lastgammal haha) så ser jag ju att de killarna som blev 'ratade' då är de killarna jag alla gånger skulle välja idag.
    Trygga, stabila killar som hittat sin plats i livet vad gäller jobb, familj (i de flesta fall har de familj iaf) och samhället i övrigt.
    Men tänder du på de här killarna?
    Som man är det trevligt att känna att kvinnan blir kåt på en.
    Inte att man bara är trygg och gosig.
  • Paino
    Anonym (beppe) skrev 2014-12-20 10:00:08 följande:
    O hur fanken går det ihopa.. Du är en man..
    Det finns någon som vill ses, men är urless på män..

    knack knack.. är det någon hemma?
    Vi håller kontakten, som mejlvänner.
    Hon har föreslagit flera gånger att vi ska ses, men jag har inte vågat. Och jag har berättat varför, att jag är osäker.
    Och hon är trött på alla flåsare som skriver.
    Och säkert trött på såna som mig, som inte törs nåt.
  • Paino
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-20 10:24:08 följande:
    Vad är du osäker på? Dina känslor för henne? Rädd för att även hon ska bli en vän till slut?
    Ta chansen, nytt år, nya möjligheter du märker ju rätt snabbt om det inte bär vidare mot ett förhållande och då är det 'bara' att avsluta kontakten.
    Jag är rädd för allt.
    Att hon ska bli besviken när vi ses.
    Och skulle det bli mer, så är jag rädd för att vara inte vara bra. Hon har haft många män.
    Förhållande överväger jag inte ens, för det skrämmer skiten ur mig.
    Vet inte vad ett förhållande innebär, vad som förväntas av en osv.
    Plus att jag är så inrotad i att bo själv, så jag skulle på sin höjd klara av att vara särbo.
  • Paino
    Anonym (beppe) skrev 2014-12-20 10:27:28 följande:
    För att vinna så måste man våga satsa.

    Då är det bara att träffa henne.. hon bits väl inte eller har några huggtänder..
    Ta reda på vem hon är..

    Vad är det värsta som kan hända då?
    Det värsta är att hon inte gillar mig IRL.
    Då får jag bekräftat ännu en gång att jag inte duger.
  • Paino
    Anonym (beppe) skrev 2014-12-20 10:27:28 följande:
    För att vinna så måste man våga satsa.

    Då är det bara att träffa henne.. hon bits väl inte eller har några huggtänder..
    Ta reda på vem hon är..

    Vad är det värsta som kan hända då?
    Det har jag förut. Och "en vacker dag står hon där framför dig."
    Plus en del andra varianter. Finns ju en del.
    Grejen är det att jag har försökt. Med massa olika sorters tjejer. 
    Under många år. Ungefär från 1990 till 2009. Alltså i 19 år.
    Summan av det blev sex, vid två tillfällen. Med samma kvinna.
    Inte så värst imponerande, och inget som bådar gott inför framtiden.
    "Ja, men du måste se framåt, inte älta det som varit."
    Det är svårt att tro på att en tjej skulle vilja ha en, när man mest har minus på dejtkontot, och under så många år.
    Jag tror att människor mår bäst av att få positiv uppmärksamhet, inte av ständiga motgångar och nederlag, dissningar.
    Dejting är säkert en träningssak, man blir bättre och säkrare på det ju mer man praktiserar det. Men när jag faktiskt försökte, igen under en massa år, så fick jag nobben av alla. Det är inte konstigt att man tappar sugen, tron på sig själv och modet då. Det tror jag till och med ni som läser det här och haft större tur med dejting och förhållanden kan föreställa er.
  • Paino

    Jag har läst många trådar om bittra män, och hur kvinnor föraktar dom. Vi är gnälliga, tar inte tag i våra liv och det är sjukt oattraktivt.
    Många män som blir bittra har gjort många försök, men har inte fått samma bekräftelse som tjejer ofta automatiskt får. Det förväntas att killen ska ta första steget.
    Jag fick tvinga mig till det, för jag är blyg som person.
    Det kändes allt motigare för varje gång jag frågade en tjej jag gillade om fika och hon redan hade kille eller inte var intresserad.
    Det var ju inte att jag tappade sugen efter ett år, eller fem. Nej, i nästan 20 år försökte jag.

  • Paino
    Anonym (anonym) skrev 2014-12-22 14:22:38 följande:
    Man frågar inte tjej efter tjej efter tjej ..om fika, man umgås först ett bra och sedan när man märker att man trivs ihop och vet att den andre är singel då kan man föreslå en fika på tumanhand.

     
    Ja, det är sant förstås. De kanske blev överrumplade när man frågade sådär, eftersom vi inte kände varann.
    Jag umgås inte med några tjejer nu. Förut hade jag många kvinnliga arbetskamrater, som man träffade ofta. Men det var samma där, upptagna eller ointresserade.
    Nu har jag bara kvinnliga bekanta via nätet.
  • Paino
    Anonym (anonym) skrev 2014-12-22 14:34:21 följande:
    Det är väl klart att man inte vill gå ut och fika med en person man inte känner så det är inte konstigt att ingen sagt ja, först måste man umgås ett tag för att veta om det skulle vara intressant att överhuvudtaget tillbringa en timme eller två tillsammans för att fika. Fika är för att lära känna någon ännu bättre inte för att lära känna överhuvudtaget. man måstye klicka på något plan innan så att man har något att prata om under fikat.
    En av de tjejerna som visat intresse på sistone var helt ointresserad först. Jag skrev på Badoo och facebook, men inget svar.
    Vi jobbade ihop, och i början var intresset svalt, faktiskt obefintligt.
    När vi jobbat några månader verkade hon gilla mig, och sen dess har hon föreslagit flera gånger att vi kunde hitta på nåt.
    Jag kanske är den typen som behöver mycket exponeringstid, tror inte jag är den tjejer faller för pladask.
  • Paino
    Anonym (anonym) skrev 2014-12-22 14:51:04 följande:
    Och du har inte tackat ja när hon frågat om att göra något för att?
    Jo, men det blev aldrig av. Hon skulle höra av sig om en viss aktivitet, men det gjorde hon inte. Jag skulle också höra av mig om en annan grej i somras, hon ville hänga på, annat kom i vägen.
  • Paino
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-23 12:38:37 följande:
    Så här startar du en tråd om hur kvinnor gnäller o att du inte har nån, men när det börjar hetta till o du verkligen har chansen med en tjej, så tar du inte den. För att "annat kom i vägen" och "det blev aldrig av".

    Underbart.
    Idag vid 7.12 AM
  • Paino
    Anonym (Åsikt) skrev 2014-12-23 13:25:32 följande:

    Kvinnor förväntar sig att mannen ringer och ser till att man träffas i början annars tror inte kvinnor att män är intresserade. Vill han ha en så vet han vart han hittar mig typ, han har mitt mail och telefonnummer om han inte tar initiativ eller inte svara på mitt förslag att göra något tillsammans är han inte intresserad. Så fungerar de flesta men det fiss så klart undantag men som kvinna kan man ju inte veta det. Om du vill träffa någon speciall kvinna så det är bara ringa och fråga och träffa henne och skriva sms efteråt och föreslå nytt möte så att hon känner att du är verkligen intresserad av henne. 


    Det gör de säkert. Då slipper de själva få nobben, för det är en risk man tar, man blir sårbar när man tar första steget och visar intresse.
    Killar förväntas ju ta initiativet och om vi får nobben så är det ingen stor grej, bara prova igen. Jag kanske kände så förr, minns faktiskt inte. Men med tiden kändes det allt tyngre att ta de här första kontakterna, man blir håglös. Jag fick tvinga mig till det, för jag är blyg som person. Jag är känslig också, så jag tar det väl inte med en klackspark som de flesta andra tycks göra.
    Och nu när tjejer visat intresse så är det ironiskt att jag har noll självförtroende kvar. Känner mig tom. Man önskar ju att det kunde ha hänt när jag var yngre och i alla fall var mer aktiv på det sättet.
    Jag kan aldrig komma ikapp jämnåriga när det gäller erfarenhet av förhållanden och sex. 
Svar på tråden Kvinnors gnäll på sina män