• BabyJia

    Vi som startat bebisverkstad nov/dec och vill följas åt till +!

    På julafton ska jag testa mig och hoppas på ett plus. Hade äl i helgen och Bim 27/12. Om vi har lyckats nu på första försöket med nr 3, så bör det visa sig den dagen. Hoppas på den bästa julklappen:)

  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-18 19:44:04 följande:
    Åh va kul att testa på julafton dessutom! Men det är väl BIM-2 då? Så även om det skulle bli negativt så tappa inte hoppet, det kan ju visa sig senare! :)

    Är på BIM-3 idag men har inte vågat testa ännu :P
    Vill testa då just för att kanske kunna komma med nyheten till mina föräldrar och hans mamma på jul:)
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-19 07:06:57 följande:



    Detta är väl så tydligt det bara kan bli?! Skrattande


    Åh...grattis:) Kan inte bli tydligare nä!
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-19 10:23:47 följande:
    Vill gärna ha ett Cb bara för att få se det stå "Gravid" och veckor hehe!

    Tack! Kommer absolut inte lämna er, vill att vi ska följas åt allihop och jag håller tummarna för er andra!
    Jag ska köpa ett CB nästa vecka och prova det testet för första gången. Har enbart använt från testlagret innan.
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-19 13:53:40 följande:
    Stod klart och tydligt "Gravid 3+" på mitt Cb nu :D pratade precis med MVC och vecka 3+5 räknar dom på nu :)
    Vad kul:)

    Ska erkänna att jag ladda ner babygruppens gravid app här om dagen...hehe. Om det har tagit sig så är jag i v3+4, men jag testa mig faktiskt för 3 dagar sen med en sticka från Testlagret på kvällen men det visa negativt. Var för tidigt såklart:)
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-19 19:37:39 följande:
    Åh jag håller tummarna för dig!! Skulle du testa på julafton va? :)
    Ja, det ska jag göra!
  • BabyJia
    Teakfreak skrev 2014-12-19 19:46:24 följande:

    Hej!
    Den här tråden hänger jag med i! 
    Vad kul att du har plussat, KaffeTös! Grattis! Min historia låter som din, tror att jag har BIM på söndag, men jag har bara inte vågat testa än...

    Jag slutade med P-piller 16/11, mitt i mensveckan. Dagen efter ökade mensen ganska mycket och den varade något längre än vanligtvis. Den 7/12 hade jag en äggviteliknande flytning vilket jag antar var ÄL. Och det föll sig så att dagarna före och efter blev det lite mys... :)
    Några dagar efteråt fick  jag lite molvärk i nedre delen av magen och nu de två senaste dagarna har det liksom "bubblat" i livmodern, det spänner lite åt höger ljumske och känns inte alls som mensvärk brukar göra. Ska nog våga testa imorgon bitti...

    Trevlig kväll på er!


    Lycka till:)
  • BabyJia
    Idilia skrev 2014-12-20 07:35:43 följande:

    Har ni andra börjat äta folsyra-tabletter? Jag gjorde inte det förut men så fick jag missfall och läste att brist på folsyra kan orsaka missfall. Så nu äter jag.


    Jag har tagit det sen 17/11 när jag tog ur spiralen, då bm rekommendera mig att börja med folsyra.
  • BabyJia

    Är nu lite nervös, för nu på morgonen blev det lite rosa på papperet när jag var på toa. Idag är det 7 dagar sen Äl.

    Hoppas verkligen det är en nidis bara:-/

    Värker som bara den i livmodern...åh, låt det nu inte betyda att mensen ska komma:(

  • BabyJia
    Idilia skrev 2014-12-20 10:12:07 följande:
    Var inne på 1177 och läste och jag tror över 50% av alla som är gravida blöder lite någon gång. Så hoppashoppas!
    Har nu inte blivit nåt mer...hoppas hoppas:)
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-20 10:59:26 följande:
    Det kanske var en nidis? Det tar ju ändå några dagar innan ägget fäster och då kan man ju få en liten blödning. 

    Det låter ju som att det skulle vara det med tanke på att det inte blivit mer Glad

    Jag fick ingen nidblödning, men det är ju inte alla som får det. 
    Misstänker nu att det är mens, för det har kommit mer:( Om jag skulle haft äl tidigare än förra helgen, så borde testet jag tog här om dagen blivit ett pluss om det hade tagit sig. Vi har myst väldigt mycket denna månad, så det känns trist att det har tagit sig då.

    Ångrar lite att jag ej prova med äl tester iallafall.
  • BabyJia

    Jag har tagit Gravid vitaminer i över en månad nu.

    Men men, bara att fortsätta. Ska ändå ta ett test efter helgen för att få det bekräftat.

  • BabyJia
    Idilia skrev 2014-12-20 15:16:33 följande:
    ???? vad tråkigt

    Jag använder p tracker appen för att hålla koll på ägglossningen. Om det nu är mensen så är det ett tips för nästa månad
    Jag har också den appen och jag har lagt in enligt förra månadens cykel och det visa att äl var 13/12. Vi hade mys hela förra veckan och under helgen flera ggr om *haha*, så är det mens nu så är det ju för tidigt. Den bör komma nästa helg isåfall. Därför kommer jag ta ett test efter helgen ändå för att få det bekräftat.

    Det är inga mängder med blod som har kommit, först imorse var det lite rosa på papperet och sen har det varit lite mer rödbrunt. Har inte behövt nån tampong för det, men lite grann har det varit under dagen. Man blir lite tokig om man säger så:-/
  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-20 16:51:50 följande:
    Vi får hålla tummarna att det är nidis! Mycket vanligt att blöda lite under graviditeten också ju.

    Min mamma blödde tydligen hela sin graviditet med mig, som mens varje dag i 9månader, det får man ju hoppas att man slipper!

    Kan tipsa om appen Womanlog också. Där räknas ägglossning och beräknad mens ut, man kan lägga in vikt och temp och massor med symptom (med fina roliga ikoner för varje symptom hehe).
    Ska kolla upp den appen:)
  • BabyJia
    Idilia skrev 2014-12-20 16:58:27 följande:

    Visst blir man tokig babyjia... Jag fick missfall för två månader sen och det tog tre dagar innan jag kände att det var ett defenitivt missfall. Trots att jag blödde mycket och hade ont. Så man håller ju fast vid hoppet länge


    Vad trist:( Det är bara att kämpa på, inget mer man kan göra.

    Detta är mitt första försök, kunde ha vart värre. Så jag ska inte gräva ner mig:)
  • BabyJia

    Kan uppdatera med att ett pluss i julklapp blir inte aktuellt för oss. Enligt appen så blir mitt nya ÄL 1/1 och BIM 15/1.

    Men jag ska köra med äl test denna gång, för att vara helt säker.

  • BabyJia
    KaffeTös skrev 2014-12-21 17:42:58 följande:
    Va tråkigt. Men vi håller tummarna för nästa månad :)
    Får trösta mig med att jag kan äta brie ost och dricka vin ett litet tag till:)
  • BabyJia
    Idilia skrev 2014-12-22 17:08:49 följande:

    Usch och fy och blä! Hade lite blodig flytning på pappret nyss när jag gick på toaletten. Så nu kommer väl mensen när som helst...


    Åh...fick samma känsla när det börja för mig för tre dagar sen. Sååå trist, hade ju hoppats på en fin julklapp i år.
  • BabyJia
    emma86 skrev 2014-12-22 21:48:15 följande:

    Vi försöker med nummer ett.

    Slutade med p-piller i april, men först de sista månaderna som vi har försökt på riktigt. Dock ingen regelbundenhet i min mens, så lite svårt att ha koll på ÄL etc, men försöker.

    Tar ni extra vitaminer och liknande?
    Jag har problem med lågt järnvärde och blodvärde, så måste ha lite extra där.

    Kul att följa andra så att vi kan peppa varandra under tidens gång. 


    Jag tar Gravid vitaminer med 400 mg Folsyra som bm rekommenderade mig att börja med.
  • BabyJia
    Teakfreak skrev 2014-12-24 12:42:11 följande:

    Bilden var det ju också... ;)


    Grattis:)
Svar på tråden Vi som startat bebisverkstad nov/dec och vill följas åt till +!